Patch 25.04 Notes

19.02.2025

Připravte se na uzamčení, protože přichází poslední patch sezóny 1, aktu 1 ve hře League of Legends! Tentokrát přinášíme první velkou úpravu systémových předmětů letošního roku, která zasáhne nejlepší tankové předměty a mírně upraví některé tier-2 boty, zejména oslabí Plated Steelcaps. Kromě toho zlevňujeme Infinity Edge, aby kritičtí ADC mohli rychleji dokončit své sestavy.

V rámci úprav šampionů přichází změny pro Mel, které zvýší možnosti protihráčů na protiútok, zatímco Elise a Diana dostanou úpravy, aby lépe zapadly do svých rolí. Kromě toho se můžeme těšit na vyvážení u dalších dvanácti šampionů, kteří zatím vybočovali z řady.

Riot Games kromě obvyklých úprav balancování se na Riftu objeví tajemní hrdinové z Masked Justice, proběhne přepracování Honor systému, úpravy v módech ARURF a Swiftplay, oznámení harmonogramu Clash turnajů pro rok 2025, nová rotace v Mythic Shopu a další zajímavé novinky!

League of Legends, Bel'Veth v tmavé krajině
League of Legends, Bel'Veth v tmavé krajině

Pojmenování patchů

Původně jsme zavedli označování jako 25.S1.1 s cílem lépe propojit patche s jednotlivými sezónami. Po několika aktualizacích jsme však zjistili, že tento systém nebyl tak srozumitelný, jak jsme doufali.
Od tohoto patchu tedy přecházíme na nové označování 25.04, přičemž poslední patch tohoto roku bude 25.24. V lednu 2026 pak přejdeme na 26.1 a tak dále. Tento systém lépe propojí číslování patchů s našimi dalšími událostmi, jako je Worlds, a zjednoduší komunikaci napříč sezónami.

Masked Justice Yone, Masked Justice Lucian, Masked Justice Senna a Quantum Galaxy Slayer Zed budou dostupní 20. února 2025 ve 21:00 UTC.
Masked Justice Yone, Masked Justice Lucian, Masked Justice Senna a Quantum Galaxy Slayer Zed budou dostupní 20. února 2025 ve 21:00 UTC.

Přepracování Honor systému

Od tohoto patchu došlo k zásadnímu přepracování Honor systému, aby lépe odrážel vzájemnou interakci hráčů. Cílem změn bylo zaměřit se na to, jaký vliv máte na své spoluhráče, nikoli jen na počet odehraných her.

Klíčové změny:

  • Dynamické hodnocení: Honor nyní pravidelně aktualizuje na základě nedávného chování, místo postupného postupu během sezóny.
  • Honor 3: Představuje neutrální hráče, kteří nejsou rušiví ani výrazně pozitivní. Na této úrovni jsou dostupné všechny základní funkce pro hru a komunikaci s týmem.
  • Vyšší úrovně Honoru: Jsou vyhrazeny pro hráče, kteří jsou konzistentně pozitivní, respektující a spolupracující. Tito hráči získávají Battle Pass XP a další výhody jako viditelné úrovně Honoru.
  • Honor 5: Odemkne pingy zaměřené na spojence, např. volání na ultimátku Dearest Karthuse.
  • Honor 1 a 2: Značí aktivní penalizaci účtu za nedávné rušivé chování, což omezuje přístup k odměnám a některým funkcím chatu.

Další podrobnosti:

  • Honor Checkpointy a sezónní resetování: Zrušeno!
  • Varování před degradací: Upozorní vás, když váš Honor klesá na předchozí úroveň.
  • Penalizace Honoru: Závisí na počtu zápasů; požadovaný počet her k odstranění penalizace bude viditelný ve vašem profilu stejně jako omezení v žebříčcích.
  • Honor Tokeny: Zbývající tokeny Honor 5 budou převedeny na 1050 Orange Essence na začátku patchu 25.06.
  • Progrese: Honor Orby a Capsule byly nahrazeny Battle Pass XP drops.
  • Odměny: Po 25.04 obdrží hráči za dosažení Honor 5 trvale skiny Three Honors Malzahar, Shen a Akshan, spolu s Grey Warwickem, Medieval Twitchem a jejich chromami.

Tyto změny budou spuštěny 20. února 2025 ve 21:00 UTC, krátce po vydání patchu. Pokud potřebuješ další informace nebo úpravy textu, dej mi vědět!

Champions

Ashe - Ledová lukostřelkyně

Po nedávných úpravách se Ashe ocitla na slabší straně, a proto jí v tomto patchi přidáváme trochu více síly v mid-game. Konkrétně zvyšujeme AD scaling na jejích schopnostech Q a W, zatímco její R dostává výraznější poškození na první zásah, což Ashe a jejím spojencům umožní snadněji dorážet nepřátele, na které zaútočí.

  • Q - Ranger's Focus
    • Celkové poškození za Flurry:
      • 110/115/120/125/130% AD ⇒ 111/117/123/129/135% AD
  • W - Volley
    • AD poměr:
      • 100% bonusového AD ⇒ 110% bonusového AD
  • R - Enchanted Crystal Arrow
    • Poškození:
      • 200/400/600 (+120% AP) ⇒ 250/450/650 (+120% AP)
    • Poškození sekundárním cílům:
      • 50% ⇒ 100%

Tyto změny dodají Ashe větší útočnou sílu ve střední fázi hry a umožní jí účinněji iniciovat souboje a spolupracovat se svým týmem na eliminaci nepřátel.

Diana - Lunární válečnice

Diana se rychle dostala na vrchol mezi junglery, ale zároveň zaostávala jako mid lanerka. Tento patch přináší všeobecné buffy, které jí pomohou získat větší sílu na mid lane, zatímco některé úpravy v poškození monster mírně oslabí její výkon v jungli.
Hlavním cílem je zvýšit její poškození v rané fázi hry, což otevírá nové možnosti buildů a snižuje její dominanci v nižších úrovních hry (low-MMR).

  • Pasivní - Moonsilver Blade
    • Poškození monsterům:
      • 300% ⇒ 225%
  • Q - Crescent Strike
    • Poškození:
      • 60/95/130/165/200 (+70% AP) ⇒ 70/105/140/175/210 (+70% AP)
  • W - Pale Cascade
    • Maximální poškození:
      • 54/90/126/162/198 (+54% AP) ⇒ 60/96/132/168/204 (+54% AP)

Tato změna posiluje Dianu jako mid lanerku a zároveň vyvažuje její přítomnost v jungli. Cílem je podpořit rozmanitější buildy a strategické využití na midu, zatímco její dominance v jungli bude o něco více pod kontrolou.

Ekko - Chlapec, který krade čas

Ekko byl v poslední době slabší jak v jungli, tak na mid lane, a proto dostává buffy na základní poškození jeho Q, což mu pomůže rychleji čistit jungle campy a minion wavy.

Q - Timewinder

  • Poškození:
    • 70/85/100/115/130 (+30% AP) ⇒ 80/95/110/125/140 (+30% AP)

Elise - Královna pavouků

Elise byla na začátku sezóny slabší, ale buffy na Dark Harvest a Electrocute ji opět dostaly do hry. Nicméně, Elise support se stal až příliš silným, a proto oslabujeme její burst v human formě a naopak posilujeme její dlouhodobé poškození v pavoučí formě, aby byla stále relevantní jako junglerka.

  • W (Human Form) - Volatile Spiderling
    • Poškození:
      • 60/105/150/195/240 (+95% AP) ⇒ 60/100/140/180/220 (+75% AP)
  • W (Spider Form) - Skittering Frenzy
    • Cooldown:
      • 10 ⇒ 6 sekund
    • Bonus k rychlosti útoku:
      • 60/70/80/90/100% ⇒ 60/75/90/105/120%
  • R - Spider Form
    • Poškození pavoučků:
      • 8/14/20/26 (+15% AP) ⇒ 10/20/30/40 (+15% AP)
  • Gangplank - Pirátský vládce moří

    Gangplank zaostává ve výkonu, a proto mu přidáváme trochu více síly na růst základního AD, což pomůže nejen jeho Q, ale i synergii s Trinity Force.

    • Základní statistiky
      • Růst AD:
        • 3.7 ⇒ 4.2

    Hwei - Malíř osudu

    Hwei momentálně dominuje ve vyšších úrovních hry, proto jsme se zaměřili na oslabení jeho flexibility v laningu a na nástroje, které zkušenější hráči umí dobře využít.

  • Pasivní - Signature of the Visionary
    • Poškození:
      • 35–180 (+35% AP) ⇒ 35–180 (+30% AP)
  • QW - Severing Bolt
    • Poškození:
      • 80/100/120/140/160 (+25% AP) ⇒ 60/85/110/135/160 (+25% AP)
  • WE - Stirring Lights
    • Poškození:
      • 25/35/45/55/65 (+20% AP) ⇒ 20/30/40/50/60 (+15% AP)
  • Jayce - Obránce budoucnosti

    Minulý patch jsme zvýšili cap na rychlost útoku, ale zapomněli jsme na jeho W. Tuto nesrovnalost nyní opravujeme.

    • W - Hyper Charge
      • Rychlost útoku:
        • 2.67 ⇒ 3.0

    Kalista - Ochránkyně přísahy

    Kalista je momentálně příliš silná na profi scéně, takže oslabujeme poškození jejího W, aby její výkon ve vyšších úrovních hry byl více vyvážený.

    • W - Sentinel
      • Poškození na základě HP cíle:
        • 14/15/16/17/18% ⇒ 10/12/14/16/18%

    Kog'Maw - Mašina na poškození

    Kog'Maw je momentálně trochu příliš silný, ale chceme zachovat jeho rychlopalnou identitu, takže přichází menší oslabení Q. Na druhou stranu AP Kog'Maw dostane buff na AP scaling.

    • Q - Caustic Spittle
      • Poškození:
        • 90/140/190/240/290 (+70% AP) ⇒ 80/125/170/215/260 (+80% AP)

    Lulu - Kouzelná ochránkyně

    Lulu je momentálně příliš silná, zejména díky W a E. Oslabujeme tedy rychlost útoku z W a poškození/štít z E, aby její flexibilita a spolehlivost nebyla až tak dominantní.

    • W - Whimsy
      • Bonus k rychlosti útoku:
        • 25/27.5/30/32.5/35% ⇒ 20/22.5/25/27.5/30%
      • Cooldown:
        • 17/16.5/16/15.5/15 ⇒ 18/17.5/17/16.5/16
    • E - Help, Pix!
      • Poškození/Štít:
        • 80/125/170/215/260 ⇒ 80/120/160/200/240

    Mel - Sluneční spravedlnost

    Mel byla velmi populární, ale její bezpečnost díky dosahu a trvání schopností byla až příliš vysoká. Proto jsme oslabili její bezpečnost a zároveň jsme jí vrátili lepší scaling do mid a late game.

  • Q - Radiant Volley: Dosah a rychlost projektilu snížena
  • W - Rebuttal: Zkrácení trvání a snížení poškození na vyšších úrovních
  • E - Solar Snare: Kratší root na nízkých levelech, vyšší scaling poškození
  • R - Golden Eclipse: Vyšší scaling poškození na stack
  • Nautilus - Titán hlubin

    Nautilus byl v poslední době slabší zejména v sólo frontě, takže mu vracíme trochu síly na Q, aby se stal větší hrozbou na začátku hry. Tím by měl snadněji získávat kill assisty a využít tak svůj potenciál na vítězství.

    Q - Dredge Line

    • Poškození:
      • 70/115/160/205/250 (+90% AP) ⇒ 85/130/175/220/265 (+90% AP)

    Sion - Nemrtvý berserker

    Sion je momentálně ve slabším stavu, a protože zároveň oslabujeme některé jeho hlavní předměty, přidáváme mu trochu základní obrany. Konkrétně vyšší základní armor a regeneraci zdraví, aby lépe zvládal těžké matchupy na lince.

    Základní statistiky

    • Základní armor:
      • 32 ⇒ 36
    • Regenerace zdraví:
      • 7.5 ⇒ 9

    Teemo - Zákeřný průvodce

    Teemo jungle se po posledních nerfech na E značně oslabila, proto mu přidáváme více poškození do monster na jeho E - Toxic Shot, aby měl konkurenceschopnější clear v jungli.

    E - Toxic Shot

    • Poškození monsterům:
      • 125% ⇒ 145%

    Warwick - Krvelačný vlkodlak

    Warwick si v jungli vede dobře, ale na top lane je momentálně příliš silný, protože maxuje Q jako první. Abychom vyvážili jeho výkon na lince a v jungli, zvyšujeme manovou náročnost Q.

    Q - Jaws of the Beast

    • Manová náročnost:
      • 70/75/80/85/90 ⇒ 80/85/90/95/100

    Yasuo - Nezkrotný válečník

    Yasuo v poslední době hledal svou rovnováhu, a proto mu dodáváme vítr do plachet tím, že odstraňujeme omezení na kritický damage z jeho pasivní schopnosti. Tím by měl více profitovat z itemů na crit chance a zároveň se přiblížit svému původnímu hernímu stylu.

    Pasivní - Way of the Wanderer

    • Snížení kritického poškození:
      • 10% ⇒ ODSTRANĚNO

    Items

    Abyssal Mask

    Abyssal Mask je silně situační předmět, který vyžaduje potřebu magic resistu a zároveň synergii s týmem, který způsobuje magické poškození. Na začátku sezóny byl příliš silný, a proto přichází menší oslabení, aby nebyl tak dominantní.

    Změny:

    • Magic Resistance:
      • 50 ⇒ 45

    Fimbulwinter

    Fimbulwinter byl dlouho velmi silným předmětem, ale zároveň přehlíženým, protože ne všichni tankové potřebují manu. Momentálně je jednoznačně lepší volbou než Muramana nebo Seraph's Embrace pro šampiony, kteří mohou využít oba. Proto snižujeme sílu jeho štítu, aby byl méně dominantní.

    Změny:

    • Everlasting Shield:
      • 100-180 (podle úrovně) (+4.5% aktuální many) ⇒ 100 (+4.5% aktuální many)
      • (Poznámka: Toto představuje cca 30% snížení štítu v průměrných případech)

    Heartsteel

    Heartsteel je velmi populární a často frustrující tankový předmět, ale není tak silný, jak se o něm často říká. Nerf je tedy relativně malý, avšak zaměřený na extrémní případy, kdy Heartsteel získává přes 1000 bonusového HP a kombinuje se s dalšími HP scaling efekty.

    Změny:

    • Colossal Consumption Max Health:
      • 10% z poškození ⇒ 8% z poškození

    Infinity Edge

    ADC buildy momentálně trvají příliš dlouho, než naberou plnou sílu, a proto snižujeme cenu Infinity Edge, aby ADC mohli rychleji dokončit své sestavy.

    Změny:

    • Cena:
      • 3600 ⇒ 3450 goldů
    • Attack Damage:
      • 70 ⇒ 65

    Mercury Treads

    Po několika změnách na tier-2 boty na konci minulého roku jsou boty nyní konkurenceschopné s legendárními předměty, ale Mercury Treads jsou stále nejhorší volbou mezi tankovými botami. Proto snižujeme jejich cenu, aby byly atraktivnější volbou pro tanky.

    Změny:

    • Cena:
      • 1300 ⇒ 1250 goldů

    Plated Steelcaps

    Plated Steelcaps jsou momentálně nejsilnější boty ve hře, takže snižujeme jejich poškození absorbované z auto-útoků. Tento nerf nepřímo posiluje ADC, což je žádoucí efekt v současné metě.

    Změny:

    • Redukce poškození z auto-útoků:
      • 12% ⇒ 10%

    Symbiotic Soles

    Symbiotic Soles jsou nejhorší boty ve hře podle výkonu u většiny hráčů. Proto jim přidáváme trochu rychlosti pohybu, aby lépe konkurovaly ostatním botám.

    Změny:

    • Flat Movement Speed:
      • 35 ⇒ 40
      • (Poznámka: Evolved movement speed zůstává 45)

    Unending Despair

    Unending Despair byl nejlepší tankový předmět před začátkem sezóny, a teprve teď se hráči naučili využívat jeho sílu naplno. Abychom omezili jeho univerzálnost, posouváme ho blíže k předmětu pro stackování bonusového zdraví, což omezí jeho využitelnost pro všechny tanky.

    Změny:

    • Anguish:
      • 8-15 (podle úrovně) (+3% bonusového zdraví) ⇒ 3% z bonusového zdraví
      • (Poznámka: 10-15% snížení poškození tohoto předmětu)

    Systems

    Atakhan - Krvavý měnič forem

    V tomto patchi upravujeme pravidla pro spawnování Atakhanových forem, aby lépe odrážely intenzitu a "krvavost" hry. Cílem je, aby Atakhanova podoba více odpovídala průběhu hry, ať už se jedná o Solo Q nebo profesionální zápasy.

    1. Early Lane Trading

    V profesionální hře bývají agresivnější výměny v early game a šampioni mají nižší základní zdraví, takže menší množství poškozenívětší dopad na krevní skóre. Proto zvyšujeme vliv PvP poškození v early game na Bloodiness Score.

    Změny:

    • PvP poškození v early game nyní generuje dvojnásobek bodů, které se postupně snižují na normální hodnotu během prvních 14 minut hry.
    • Tento bonus je navržen tak, aby reflektoval agresivnější hru na začátku zápasu a odměňoval týmy za aktivní trade a skirmishe.

    2. Diminishing Kill Score

    Aby hra působila krvavě a živě, je důležitější první série killů než následující zabití. První killy ve hře mají větší dopad na Bloodiness Score, zatímco každý další kill má postupně nižší hodnotu.

    Změny:

    • První killy v zápase udělují výrazně více bodů, ale s každým dalším killem se bodová hodnota snižuje.
    • Zabíjení během tower dive situací uděluje násobně více bodů, protože tower dive představuje vysoce napjatý moment ve hře.

    3. Threshold Recalibration

    Protože výše uvedené změny významně mění bodové hodnoty, je potřeba upravit prahové hodnoty pro formy. Cílem je, aby přeměny mezi formami lépe odpovídaly novým očekávaným hodnotám.

    Změny:

    • Prahové hodnoty mezi formami Voracious a Ruinous byly rekalibrovány, aby lépe odpovídaly novým bodovým hodnotám.
    • Toto zajistí plynulejší přechod mezi formami a lepší dynamiku hry, odpovídající tempu a intenzitě zápasu.

    2025 Clash Schedule

    Vzhledem k snížení počtu Clash turnajů na polovinu jsme také přizpůsobili požadavky na VP pro jednotlivé úrovně odměn. Nové VP požadavky jsou nižší, takže odměny jsou nyní dostupnější.

    Nové VP požadavky:

    • Random Icon:
      • 100 VP (beze změny)
    • "2025 Clash Contender" Title:
      • 200 VP (beze změny)
    • Contender Banner:
      • 1000 VP ⇒ 500 VP
    • Random Summoner Icon:
      • 2000 VP ⇒ 1000 VP
    • "2025 Clash Conqueror" Title:
      • 3000 VP ⇒ 1500 VP
    • Conqueror Banner:
      • 4000 VP ⇒ 2000 VP
    • Random Icon:
      • 5000 VP ⇒ 3000 VP
    • "2025 Clash Champion" Title:
      • 6000 VP ⇒ 3500 VP
    • Champion Banner:
      • 7000 VP ⇒ 4000 VP

    Mythic Shop


    Štítky
    Hodnocení článku

    Na tvém názoru záleží

    0.0
    Hodnotilo 0 uživatelů
    5★
    0x
    4★
    0x
    3★
    0x
    2★
    0x
    1★
    0x
    Ohodnotit článek
    Děkujeme za vaše hodnocení!
    Napsat komentář

    Komunita a newsletter

    Chceš být u novinek jako první? Připoj se na náš CZ/SK komunitní Discord, kde v roomce #herní-novinky najdeš ty nejčerstvější pecky! 🎮💥 Můžeš se taky zapojit do diskuze, najít nové přátele, spoluhráče, účastnit se GIVEAWAYS a ulovit periférie nebo klíče na hry, které tě zajímají! 🔑👾

    Díky tvé podpoře mohu vytvářet kvalitní herní obsah a přinášet nejčerstvější informace ze světa gamingu 🎮. Některé odkazy v mých článcích mohou být affiliate - když přes ně nakoupíš, dostanu malou provizi, aniž by se změnila cena pro tebe. Všechny produkty a hry, které doporučuji, jsou pečlivě vybrané a osobně otestované. Tento příjem mi pomáhá zůstat nezávislým tvůrcem a přinášet ti objektivní recenze a názory. Pokud se ti můj obsah líbí, můžeš mě podpořit i přes členství na Twitchi, YouTube nebo Discord Nitro boost. Děkuji za tvou podporu! - MagicStark 💎

    Autorova fotka

    Daniel Haša

    🎮 Streamer | 🎥 Content Creator | 📈 SEO Specialist | 🎮 Gamer & Beta Tester | ✍️ Copywriter | 🧠 AI user

    Daniel je vášnivý hráč a tvůrce obsahu, který se specializuje na herní recenze, návody a novinky ze světa videoher. Pravidelně streamuje na Twitchi, vytváří detailní YouTube videa a přináší exkluzivní články na magicstark.cz. Pokrývá nejnovější tituly, poskytuje hluboké herní analýzy a pomáhá hráčům dostat ze sebe maximum.