Update Preview | Na čem všem pracuje Starry Studio v rámci Once Human?

07.03.2025

Od spuštění Once Human pozorně sledujeme tvou zpětnou vazbu ohledně klíčových aspektů hry, jako je tempo scénářů, vývoj postav a znovuhratelnost. Once Human je survival a crafting hra v otevřeném světě, která ti chce umožnit vyzkoušet si různé scénáře bez omezení. Abychom toho dosáhli, přidali jsme nové funkce jako Blueprint Conversion, systém Stellar Stairway a možnost opustit scénář, a k tomu rozsáhlé úpravy hlavních herních mechanismů. Cílem těchto změn je dát ti ještě víc volnosti a umožnit ti užívat si scénáře podle sebe. V tomto článku najdeš přehled úprav a optimalizací plánovaných na březen. Dej nám vědět, co si o nich myslíš!

 Souboj s monstrem ve hře Once Human
Souboj s monstrem ve hře Once Human

I. Servery, které se nevypínají

Plánované spuštění: 13. března

Aktuálně se servery po skončení osidlovací fáze scénáře automaticky zavřou. Postava se pak přesune do Eternalandu, odkud se můžeš přihlásit do nového scénáře a dělat další věci.

V souvislosti s tím jsme dostávali následující zpětnou vazbu:

  1. Někteří hráči nemohou za omezenou dobu prožít veškerý obsah scénáře.
  2. Vracející se hráči nemohou pokračovat v rozjeté hře, protože se servery vypínají.
  3. Někteří hráči raději zůstávají na stejném scénáři, než aby začínali nový nebo se vraceli do Eternalandu.

Aby sis mohl(a) scénáře užít vlastním tempem, plánujeme 13. března zavést servery, které se nevypínají.

Pravidla

Servery scénáře se nevypnou:
Po skončení scénáře a jeho osidlovací fázi se server přepne do režimu serveru, který se nevypíná. Tento proces trvá zhruba 2 hodiny a během něj se na server nepřipojíš. Až bude konverze hotová, můžeš zůstat na stejném serveru, vrátit se do Eternalandu, nebo se přihlásit do nového scénáře.

Neaktivní postavy se na server bez vypínání nedostanou:
Po přepnutí serveru do trvalého režimu se postavy, které se dlouho nepřihlásily do scénáře, vrátí zpátky do Eternalandu. Odtamtud se mohou zapsat do nového scénáře.

  • Důvodem tohoto omezení je, že pokud bychom přesunuli úplně všechny postavy, zbytečně by se zatížil server. Abychom zajistili plynulé fungování aktivním hráčům, postavy neaktivní 30 a více dní do trvalého režimu serveru nepřesouváme. Plánujeme ale během příštího čtvrtletí toto omezení zmírnit, abychom ulehčili návrat i dlouhodobě neaktivním hráčům.

Po konverzi do trvalého režimu dojde ke sloučení serverů:

  • Servery stejného typu scénáře a stejné fáze Visional Wheel se sloučí.
  • Každý server se sloučí do jednoho "Worldu" na trvalém serveru. Po sloučení můžeš mezi Worldy přepínat a interagovat s hráči z jiných serverů. Následně se Worldy s nižší aktivitou mohou ještě dál slučovat, aby bylo zajištěno dobré herní prostředí.

Aktualizace Visional Wheel pro servery bez vypínání:

  • Servery bez vypínání zůstanou v původním stavu. Změny a novinky, které budou dostupné jen na nově startovaných serverech, se na tyto servery nepromítnou. Patří sem například:
    • Velké změny scénáře, třeba přidání nových regionů, úpravy stávajících regionů nebo přidání/odebrání Public Crisis eventů.
    • Nové Memetiky a změny v Memetic Specializations.
    • Změny sezónních cílů a úkolů.
    • Změny mapy.
    • Nové herní módy navázané na jednotlivé fáze sezóny.
  • Obsah, který není určen jen pro nové servery, se na servery bez vypínání přidá. Například:
    • Vylepšení stavby, včetně nových stavebních materiálů a komponent.
    • Úpravy a nové prvky v chovu a farmaření.
    • Balancování zbraní.
    • Nové kosmetické předměty a eventy.
    • Opravy bugů a další optimalizace.
  • V budoucích updatech vždy jasně uvedeme, jestli se novinka týká i serverů bez vypínání.

Visional Wheel aktualizace pro servery bez vypínání:

  • Na serverech s tagem Visional Wheel bude Visional Wheel téma pokračovat i po konverzi serveru do trvalého stavu. Například jakmile skončí téma Lunar Oracle, na stejném serveru plynule začne další téma Visional Wheel.

Poznámka od vývojářů:

Servery bez vypínání ber jako vylepšení sezónního systému, které řeší problémy s tempem hry a umožňuje ti hrát vlastním tempem, ať už jsi nový, vracející se, nebo aktivní hráč. Uvědomujeme si také, že hráči chtějí neustálé novinky a nesmí se cítit v pasti opakování. Proto plánujeme přidávat nové scénáře, zlepšovat hratelnost scénářů a zefektivnit rozdělování zdrojů, self-hosted servery a systém Visional Wheel. V dalším kroku představíme nový PvE scénář a úpravy v rozdělování zdrojů.

II. Nový PvE scénář: Endless Dream

"Zažeň noční můry a chraň nový úsvit."

V průběhu tohoto roku chystáme nový scénář: Endless Dream. V proměnlivé snové krajině budeš muset najít a zničit Původní Entitu, která stojí za všemi nočními můrami, a probudit svět z děsivého spánku.

1. Vlastnosti scénáře

  • Plně přístupná mapa: Hned od začátku máš dostupné všechny regiony od Broken Delta až po Ember Strand.
  • Dynamické environmentální efekty: Snová krajina se bude měnit podle toho, co děláš.
  • Větší volnost: Můžeš zapínat stavění i mimo své území a kreativně využívat dostupné objekty ve svůj prospěch!
  • Flexibilní tempo: Přístupné regiony už nebudou omezovány fází sezóny. Pokroky v sezónních fázích se budou odvíjet od toho, jak se ti daří lovit Původní Entitu.
  • Spása nebo zánik? Osud světa závisí na společném úsilí všech hráčů.

2. Koncept scénáře

Kdykoli se objeví Sleeper, jeho vliv dokáže proměnit divočinu v nestálou snovou krajinu plnou nečekaných změn. Můžeš se ocitnout ve tmě nebo získat různé podivné "postihy", kdy budeš extrémně slabý, lehce hořlavý nebo dokonce výbušný.

Snová krajina také promění Devianty a dostupné zdroje, což ovlivní, jak s nimi budeš spolupracovat nebo bojovat.

Doufáme, že tyto úpravy přinesou spoustu zajímavých kombinací při průzkumu i boji, díky čemuž bude každá oblast i herní sezení vždy trochu jiné a nevyzpytatelné. Určitě nám dej vědět, co si o tomto konceptu myslíš a jestli máš další nápady!

Sleduj naše oficiální oznámení, kde se dozvíš informace o chystaném co-dev testu. Brzy taky prozradíme více detailů o novém scénáři!

III. Sdílení herních zdrojů mezi postavami

Plánované spuštění: 27. března

Once Human je open-world survival a crafting hra, která má umožnit zažít různé scénáře bez omezení. V současnosti jsou však tvé herní zdroje vázané na úroveň postavy, což je docela velká překážka, pokud si chceš založit novou postavu a vyzkoušet jiný scénář nebo hrát s kamarády. Proto 27. března chystáme sdílení herních zdrojů mezi postavami. Tato funkce ti dovolí jednodušeji přenášet a využívat zdroje napříč všemi postavami na jednom účtu a díky tomu mít volnější ruce k objevování hry po svém.

Rozsah a pravidla

Které zdroje se budou sdílet? Jakým způsobem?

  • Stellar Stairway, Starchrom a Blueprints: Postup ve Stellar Stairway, Starchrom, blueprinty, fragmenty blueprintů a úroveň Blueprint Collection se budou sdílet na úrovni účtu.

    • Po aktualizaci 27. března se stačí přihlásit s libovolnou postavou, aby se sdílení aktivovalo. Jakmile ho aktivuješ, všechny tvé postavy na účtu budou sdílet postup v Stellar Stairway, Starchrom i blueprinty té postavy, která má nejvyšší Blueprint Collection úroveň.
  • Mody: Všechny mody, které vlastní jakákoli z tvých postav, se budou sdílet mezi všemi postavami.

  • Doplňky na zbraně (Weapon Accessories): Stejně tak se budou sdílet všechny doplňky na zbraně.

  • Kosmetické předměty: Převážná většina kosmetických věcí (oblečení, akce, emoty, efekty klíčových slov, namecarty) bude sdílena napříč všemi postavami na účtu. Výjimky budou jasně označené.

  • Některé Formule: Vybrané formule se budou sdílet mezi všemi postavami a tyto sdílené formule budou taktéž v UI označené.

  • Některé Tokeny: Následující tokeny se budou sdílet mezi postavami:

    • Emblem Unlock Items
    • Weapon Renaming Cards
    • Phantom Cubes
  • Agregace a slučování dat: Mody, doplňky na zbraně, kosmetické předměty a určité formule a tokeny, které patří všem tvým postavám, se při přepnutí na nové sdílení spojí. Bude potřeba, abys po 27. březnu manuálně přihlásil(a) každou postavu, aby se u ní spustilo slučování dat. Postavy, které ještě neprošly slučováním, budou na přihlašovací obrazovce označeny. Duplikáty zbraní, kosmetiky i formulí se při slučování automaticky rozeberou.

  • Předměty a vybavení: Do Eternalandu přidáme Account Depot, kam si můžeš uložit předměty a vybavení. Vložené předměty se převedou na předměty typu "Spacetime Backpack", které pak můžeš vybrat zpět do svého Spacetime Backpacku. Následně zaplatíš Resource Points, abys je mohl(a) přenést do batohu v aktuálním scénáři.

    • Předměty z batohu scénáře můžeš uložit do Account Depotu bez ohledu na to, jestli scénář už skončil. Vložené věci se okamžitě promění v předměty Spacetime Backpacku.
    • Předměty, které se během vyhodnocení sezóny (settlementu) nepřesunuly do Spacetime Backpacku, zatím nejde přenášet mezi postavami. Do budoucna plánujeme tuto funkci ještě vylepšit, aby bylo možné volněji předměty převádět i po konci sezóny.

Proč se nemohou sčítat Stellar Stairway, Starchrom a blueprint data? Proč se sdílejí jen data té postavy, která má nejvyšší Blueprint Collection level?

  • Získávání Starchromu a blueprintů je svázané s herním časem té které postavy. Pokud bychom všechno z různých postav sečetli, vznikla by obrovská propast mezi hráči, kteří hrají za jednu postavu, a těmi, co si jich založili víc a věnovali se jim.

  • Pomocí dat postavy s nejvyšším Blueprint Collection levelem zajistíme, že se všechny ostatní tvé postavy "zvýší" na tuto úroveň. Tím ti usnadníme vytváření a využívání nových postav. Pokud jsi investoval(a) čas do víc postav, dostaneš navíc jako kompenzaci určitý Starchrom, který se vypočte z úrovní Blueprint Collection ostatních postav. Například:

    Představ si, že máš na účtu tři postavy A, B a C:

    • A má Blueprint Collection level 100

    • B má 40

    • C má 20

    • Po aktualizaci 27. března se bude sdílet Stellar Stairway, Starchrom a blueprint data postavy A napříč celým účtem.

    • Levely B a C se sečtou (40 + 20 = 60).

    • Podle tabulky dostaneš kompenzaci ve formě Starchromu – maximálně je to 40 000, a v tomto případě za součet 60 dostaneš 8 000 Starchromu.

    • Kompenzace ti dorazí systémovou zprávou poté, co se cross-character sdílení aktivuje.

  • Po aktualizaci 27. března dostanou všichni hráči balíček Starchromu a pár blueprint conversion pokusů, aby si mohli upravit blueprinty podle potřeby. Naším cílem není znehodnotit tvé dosavadní úsilí, ale naopak omezit zbytečný grind a dát ti větší volnost ve využívání herního obsahu.

IV. Optimalizace rozdělování zdrojů a úpravy Deviation

1. Získávání a interakce s Deviation

Plánované spuštění: 13. března

Způsoby, jak získávat Morphed Deviations, budou zpřehledněny a zefektivněny. Šance, že je získáš, se nemění, ale před updatem ti přesně popíšeme, jaké Deviations a metody se to týká. Dál budeme úpravy ladit podle tvé zpětné vazby.

Také jsme upravili, jak se Deviations objevují při otevírání Lunar Oracle Crates. Vlastní Deviations budou mít přednost v zobrazení, bude existovat limit na celkový počet Deviations, které můžeš vidět, a zkrátí se doba trvání Deviation sfér. To by mělo zabránit zmatkům při pokusech Deviations zachytit.

2. Optimalizace rozdělování zdrojů

Plánované spuštění: 27. března

  • Vyšší riziko, vzácnější zdroje: V zónách s vyšším rizikem se nově budou objevovat vzácnější materiály, včetně nových vzácných surovin. Chceme tak posílit pocit "riskuj a získej odměnu".
  • Úpravy míry získávání: Výnos některých pokročilých zdrojů se změní (část se přesune právě do vysoce rizikových zón). Upravíme také hodnoty efektů některých Memetic Specializations a odměny v určitých herních módech.
  • Nové druhy speciální munice a taktické předměty: Tyto předměty budou vyžadovat vzácné suroviny z high-risk oblastí a přinesou nové strategické možnosti do scénářů.
  • Odebrání Controllerů a všech souvisejících funkcí: Místo nich budou odměny přímo poskytovat mody. Některé zdroje, které dříve padaly z Controllerů, přesouváme do vysoce rizikových zón.

Další detaily k těmto změnám sdělíme v oznámení k samotné aktualizaci. Zůstaň naladěn(a)!

V. Optimalizace systému stavby

Plánované spuštění: 27. března

1. Intuitivní správa energie

Mnozí si stěžovali, že je příliš složité zapojovat Generátory a nejasné, jak se počítá spotřeba energie. Celý systém elektrické sítě proto kompletně přepracujeme, aby byl přehlednější.

Vylepšení:

  • Automatické propojení: Generátory na tvém území se teď budou automaticky propojovat a vytvářet elektrickou síť, takže už nebudeš muset ručně pokládat kabely.
  • Vizualizace odběru energie: V módu stavby uvidíš celkovou i aktuální spotřebu energie v reálném čase. Na obrazovce Generátoru pak budeš moci sledovat, kolik energie žere která část výbavy.

2. Optimalizace pro vodu a produkci

Často jsme slýchali, že správa vody je dost neefektivní, proto jsme upravili, jak s vodním systémem pracuješ.

Vylepšení:

  • Chytré nastavení výstupu: Vodní pumpa a systém pro sběr dešťové vody ti umožní nastavit, co z nich poteče. Jaké výstupy budou k dispozici, závisí na oblasti, kde se nacházíš.
  • Volitelné výstupy u filtrace a vaření: Vodní filtr i kvašák (Brewing Barrel) budeš moci libovolně nastavit, aby produkovaly, co zrovna potřebuješ.
  • Automatický transport tekutin: Impure Acid a Barreled Crude Oil se nově dají transportovat vodním potrubím. Některé zbytečné propojení jsme také odstranili.
  • Offline produkce: Produkce se ti bude automaticky načítat podle délky času, kdy jsi offline, takže se ti nic nezasekne, i když delší dobu nehraješ.

3. Stěhování území a optimalizace stavby

Objevily se stížnosti na chyby v terénu při přestěhování území a nedostatečnou škálu stavebních dílů, takže jsme se zaměřili na to, abychom ti dali větší volnost a také prostor pro chyby během stavby.

Vylepšení:

  • Chytré přizpůsobení terénu: Relokace území do míst s komplikovanějším terénem bude nyní plynulejší a stromy či kameny v cílové oblasti se automaticky odstraní, abys je nemusel(a) pracně osekávat.
  • Větší kreativita: Přibydou nové stavební díly, například zrcadlové schody a zábradlí poloviční výšky. Koberce se navíc dají pokládat i pod existující nábytek, takže ho nebudeš muset nejdřív celé přemístit.
  • Lepší ovládání: V módu stavby jsme doladili zelený náhled na objekt, abys lépe viděl(a) jeho texturu a orientaci.

4. Další směřování: stavění s větší volností

V příštích krocích chceme optimalizovat a přepracovat různé součásti území: od systému zatížení (load system), přes pravidla zarovnání a oprávnění ke stavbě, až po sdílení Blueprintů pro dům a další. Chceme, abys mohl(a) pro každou sezónu zažít jedinečné dobrodružství plné stavění a přežívání – a užil(a) si přitom co nejvíc svobody a zábavy.

Víme, že je pořád co zlepšovat.
Ale také věříme, že tvoje nápady a upřímné připomínky nám pomohou hru vylepšit. Tvoje očekávání a zpětná vazba jsou základem tohoto světa, a tak prosím neváhej, dej nám vědět, co si doopravdy myslíš! Společně můžeme udělat Once Human tak skvělou, jak jen to půjde!

Štítky
Hodnocení článku

Na tvém názoru záleží

0.0
Hodnotilo 0 uživatelů
5★
0x
4★
0x
3★
0x
2★
0x
1★
0x
Ohodnotit článek
Děkujeme za vaše hodnocení!
Napsat komentář

Komunita a newsletter

Chceš být u novinek jako první? Připoj se na náš CZ/SK komunitní Discord, kde v roomce #herní-novinky najdeš ty nejčerstvější pecky! 🎮💥 Můžeš se taky zapojit do diskuze, najít nové přátele, spoluhráče, účastnit se GIVEAWAYS a ulovit periférie nebo klíče na hry, které tě zajímají! 🔑👾

Díky tvé podpoře mohu vytvářet kvalitní herní obsah a přinášet nejčerstvější informace ze světa gamingu 🎮. Některé odkazy v mých článcích mohou být affiliate - když přes ně nakoupíš, dostanu malou provizi, aniž by se změnila cena pro tebe. Všechny produkty a hry, které doporučuji, jsou pečlivě vybrané a osobně otestované. Tento příjem mi pomáhá zůstat nezávislým tvůrcem a přinášet ti objektivní recenze a názory. Pokud se ti můj obsah líbí, můžeš mě podpořit i přes členství na Twitchi, YouTube nebo Discord Nitro boost. Děkuji za tvou podporu! - MagicStark 💎

Autorova fotka

Daniel Haša

🎮 Streamer | 🎥 Content Creator | 📈 SEO Specialist | 🎮 Gamer & Beta Tester | ✍️ Copywriter | 🧠 AI user

Daniel je vášnivý hráč a tvůrce obsahu, který se specializuje na herní recenze, návody a novinky ze světa videoher. Pravidelně streamuje na Twitchi, vytváří detailní YouTube videa a přináší exkluzivní články na magicstark.cz. Pokrývá nejnovější tituly, poskytuje hluboké herní analýzy a pomáhá hráčům dostat ze sebe maximum.