Společnost Electronic Arts propouští zhruba 670 lidí

29.02.2024

Několik dní poté, co PlayStation oznámil hromadné propouštění, které se dotklo 900 pracovních míst, oznámil další velký vydavatel výrazné snížení počtu zaměstnanců, tentokrát jde o Electronic Arts.

Electronic Arts oznámilo propuštění přibližně 670 zaměstnanců, což představuje 5 % z celkového počtu jeho pracovní síly. Toto rozhodnutí je součástí širší strategie přeorientování společnosti, jak vysvětlil její generální ředitel Andrew Wilson v interním dopise zaměstnancům. Wilson zdůraznil, že EA se v budoucnu zaměří primárně na vývoj vlastních IP, sportovních her a online zážitků, neboť věří, že vývoj licencovaných IP již nebude v dynamicky se měnícím herním průmyslu udržitelný.

Wilson také poukázal na to, že EA plánuje optimalizovat své globální pobočky a pracovní prostředí, aby lépe reflektovaly potřeby firmy a její zaměření. Součástí tohoto procesu je ukončení některých projektů, které společnost považuje za nevhodné pro svou novou strategickou vizi, včetně rozpracovaných her na licencovaných IP. Toto nové směřování má umožnit společnosti EA rozvíjet kreativitu, zrychlit inovace a více se soustředit na oblasti s největším potenciálem – vlastní IP, sport a rozvoj masivních online komunit.

Wilson přiznal, že rozhodnutí opustit některé projekty a zaměřit se na jiné oblasti bude mít dopad na přibližně 5 % zaměstnanců, přičemž uznal, že tato situace přinese nejistotu a bude pro mnohé těžká. Ujistil však, že společnost se pokusí omezit negativní dopady na své týmy a poskytne podporu těm, kteří budou z těchto změn nejvíce postiženi. Některým zaměstnancům bude nabídnuta možnost přesunout se na nové pozice uvnitř společnosti a pracovat na jiných projektech, i když to nebude možné pro všechny.

Jako součást tohoto restrukturalizačního procesu EA rovněž oznámilo uzavření studia Ridgeline Games, které bylo založeno v roce 2021 a mělo se specializovat na vývoj příběhových kampaní pro jednoho hráče v rámci série Battlefield.

V souvislosti s licencovanými IP, EA momentálně pracuje na projektech jako Black Panther a Iron Man od Marvelu, zatímco nedávno zrušený projekt singleplayerové hry Star Wars od Respawn Entertainment ukazuje na odchod od licencovaných IP. I přes zrušení tohoto projektu, Marvelovy tituly zůstávají ve vývoji, což naznačuje, že EA se sice odklání od některých licencovaných IP, ale stále je ochotno investovat do vybraných partnerství.


Štítky
Hodnocení článku

Na tvém názoru záleží

0.0
Hodnotilo 0 uživatelů
5★
0x
4★
0x
3★
0x
2★
0x
1★
0x
Ohodnotit článek
Děkuji za tvé hodnocení!

Komunita a newsletter

Chceš být u novinek jako první? Připoj se na náš CZ/SK komunitní Discord, kde v roomce #herní-novinky najdeš ty nejčerstvější pecky! 🎮💥 Můžeš se taky zapojit do diskuze, najít nové přátele, spoluhráče, účastnit se GIVEAWAYS a ulovit periférie nebo klíče na hry, které tě zajímají! 🔑👾

Díky tvé podpoře mohu vytvářet kvalitní herní obsah a přinášet nejčerstvější informace ze světa gamingu 🎮. Některé odkazy v mých článcích mohou být affiliate - když přes ně nakoupíš, dostanu malou provizi, aniž by se změnila cena pro tebe. Všechny produkty a hry, které doporučuji, jsou pečlivě vybrané a osobně otestované. Tento příjem mi pomáhá zůstat nezávislým tvůrcem a přinášet ti objektivní recenze a názory. Pokud se ti můj obsah líbí, můžeš mě podpořit i přes členství na Twitchi, YouTube nebo Discord Nitro boost. Děkuji za tvou podporu! - MagicStark 💎

Autorova fotka

Daniel Haša

🎮 Streamer | 🎥 Content Creator | 📈 SEO Specialist | 🎮 Gamer & Beta Tester | ✍️ Copywriter | 🧠 AI user

Daniel je vášnivý hráč a tvůrce obsahu, který se specializuje na herní recenze, návody a novinky ze světa videoher. Pravidelně streamuje na Twitchi, vytváří detailní YouTube videa a přináší exkluzivní články na magicstark.cz. Pokrývá nejnovější tituly, poskytuje hluboké herní analýzy a pomáhá hráčům dostat ze sebe maximum.