Škola volá, připomínají reklamy mnohých zadavatelů

28.08.2024

Poprázdninový návrat do škol se blíží a s ním přicházejí i back-to-school kampaně od zadavatelů.

školák s aktovkou před schody do školy
školák s aktovkou před schody do školy

Nový školní rok se blíží a s ním se zintenzivňují také back-to-school kampaně, které cílí na děti a jejich rodiče. Právě rodiče mají na starosti pořízení školní výbavy, což představuje řadu výdajů.

Podle průzkumu společnosti Pluxee loni přibližně 35 % rodičů plánovalo na školní pomůcky, jako jsou sešity, obaly, psací a rýsovací potřeby, penály či aktovky nebo batohy, vynaložit částku okolo dvou tisíc korun na jedno dítě. Více než 41 % rodičů počítalo s částkou mezi dvěma a čtyřmi tisíci korunami a téměř 20 % očekávalo výdaje ještě o tisíc korun vyšší. "Letos se ceny batohů, pastelek, sešitů a dalších školních pomůcek drží na podobné úrovni jako loni. Samostatnou kapitolou jsou však různé pracovní sešity a jazykové učebnice, které jsou opět o něco dražší," uvádí Martina Machová, personální ředitelka Pluxee.

Návrat do škol představuje příležitost pro obchodní řetězce. Kvůli vyšším nákladům se na back-to-school kampaně zaměřují především obchodní řetězce, které lákají zákazníky na slevové akce. Například Tesco, Albert a Billa ve svých letácích propagují výhodné nákupy školních pomůcek. Albert navíc spustil věrnostní kampaň, ve které za nasbírané body nabízí se slevou dětské příběhové knížky, které vznikly ve spolupráci s nakladatelstvím Albatros.

I diskontní řetězce se přizpůsobují návratu do škol. Pepco například připravilo back-to-school sadu za cenu kolem 300 korun, která zahrnuje nejen školní pomůcky, ale i tričko a šortky. Primark na začátek školního roku zmrazil ceny u stovek položek dětského oblečení. Kromě oblečení a bot nabízí také batohy, svačinové boxy a základní školní pomůcky.

Na školu se lze připravit i v knihkupectvích

Velká knihkupectví tradičně připravují kampaně k návratu do škol. Knihkupectví Luxor se letos zaměřuje nejen na širokou nabídku sortimentu, ale také na situace, které jsou rodičům dobře známé – například neustálé vymýšlení svačin nebo hledání ztraceného kružítka či pravítka. 

"Kampaň se zaměřuje na vše, co školák nebo student potřebuje při návratu do školy. Díky široké nabídce v Luxoru mohou rodiče s dětmi nakoupit vše potřebné na jednom místě, ať už se jedná o školní batohy, penály, učebnice, knihy, papírenské zboží, kreativní sady, psací potřeby nebo merch," vysvětluje Klára Utzeitigová, vedoucí marketingu společnosti, v odpovědi pro MediaGuru. Dodává, že kampaň byla vytvořena interně (in-house) a kombinuje vlastní i placené kanály, včetně influencer marketingu a placené podpory na sociálních sítích.


Back-to-school období využívají také výrobci batohů a školních pomůcek

Značka školních batohů Oxybag například představila kampaň s "oživlým batohem", který slouží jako parťák dítěte po celý den. Na tvorbě této kampaně se podílela filmová produkce Overhere. 

Značka Baagl z portfolia společnosti Presco Group spustila kampaň "Vyrůstej s odvahou" v televizi, outdooru a na internetu. "Dnešní děti se už tolik neomezují na škatulky; každý si chce najít své místo ve světě. Tento pocit sdílí i naše druhá cílová skupina, rodiče," vysvětluje brand manažerka Marie Maláková. Kreativní koncept kampaně pochází od agentury B&T. 

Období před začátkem školního roku je také hlavní reklamní sezónou pro výrobce školních pomůcek. Mezi silné inzerenty v tomto segmentu patří značky jako Pilot, Centropen nebo Kores.

Značka Kores se ve své letošní kampani zaměřuje především na výtvarné potřeby, jako jsou pastelky, temperové barvy, vodovky, voskovky a plastelína. "Náš nejprodávanější produkt je lepicí tyčinka, která je samozřejmě součástí nabídky, stejně jako psací potřeby, například obyčejné tužky, kuličková pera a popisovače na bílé tabule," uvádí marketingová manažerka firmy Michaela Bălășel Lammrová.

Kampaň Koresu, která kombinuje in-store komunikaci, online reklamu, sociální sítě, PR aktivity a přímé spotřebitelské akce, cílí především na ženy ve věku 27 až 45 let, tedy maminky předškoláků a školáků. Tuto cílovou skupinu oslovuje prostřednictvím lifestylových časopisů, Facebooku, Instagramu nebo LinkedInu, a také pomocí eventů, kde má Kores vlastní stánek a kreativní zónu určenou nejen pro děti. Mezi takové akce patří Den princezen, Food Piknik, roadshow TV Nova "30 let spolu", Dny Marianne nebo akce "Jičín, město pohádky". "Kromě toho připravujeme individuální kampaně pro naše významné obchodní partnery, především v e-commerce. Například limitovanou nabídku školní výbavy Kores GymBag, která je dostupná na Alze, nebo kampaň na Megaknihy.cz," doplňuje Michaela Bălășel Lammrová.