Šéf Take-Two se vyjadřuje k obavám z násilí v GTA 6
Strauss Zelnick, generální ředitel Take-Two Interactive, se vyjádřil k obavám z násilí kolem Grand Theft Auto 6 a tvrdí, že si "nedělá starosti". Každé vydání titulu GTA zahrnuje diskuse o tom, zda videohry inspirují násilí v reálném světě, a u Grand Theft Auto 6 to není jiné.

Když vyšla Grand Theft Auto 5, zlomila rekordy série příběhem, který se zaměřil na tři protagonisty, mezi kterými hráč mohl přepínat. Stejně jako každý jiný díl série obsahovala i obrovský otevřený svět, do kterého se hráči mohli ponořit, ať už chtěli projít kampaní, nebo ne. Od původního vydání na Xboxu 360 a PS3 byla hra portována na PC a dostala remastery na moderním hardwaru. Představení na Xboxu Series X/S a PS5 přidalo režim z pohledu první osoby, což zdůraznilo vylepšení grafiky a počtu snímků za sekundu. Vzhledem k tomu, že Grand Theft Auto 6 má inovovat některé mechaniky a ještě více vylepšit grafiku, debata o násilí ve videohrách je opět v popředí.
Mediální server VideoGamer nedávno informoval o vystoupení generálního ředitele Take-Two Strausse Zelnicka v pořadu CNBC Squawk Box. Během tohoto segmentu se Zelnicka ptali, jak by Grand Theft Auto 6 mohla ovlivnit násilí v reálném světě. Zelnick v reakci na to připomněl moderátorovi, že tato teorie byla "testována a vyvrácena" a že si "nedělá starosti". Generální ředitel Take-Two také prohlásil, že "zábava nevytváří chování", ale že realita je opačná. Dále rozvedl, že násilné televizní pořady a filmy nejsou vystaveny stejné kritice, přestože vypadají "velmi realisticky". I když Grand Theft Auto 6 vypadá realističtěji než dřívější díly série, Zelnick nevěří, že to ovlivní psychiku hráčů, kteří ji hrají, nebo že je to přiměje k většímu násilí v reálném životě.
Generální ředitel Take-Two nesouhlasí s tím, že Grand Theft Auto 6 bude ovlivňovat násilí
Debata o tom, zda videohry způsobují násilí v reálném světě, předchází vzniku ESRB, která byla reakcí na vydání Mortal Kombat a Night Trap. Tyto hry mohou být podle dnešních standardů považovány za relativně krotké, ale v té době z nich mělo mnoho lidí skutečné obavy. S vydáním každého dílu GTA tato diskuse opět vzplane a politici občas naznačují, že se tím zabývají. Vzhledem k popularitě Grand Theft Auto 5 a jejímu úspěchu jako duševního vlastnictví, které zastiňuje jiné velké franšízy, je nepravděpodobné, že by se hry GTA přestaly vydávat, pokud nebudou prokázány přímé souvislosti s násilím.


Jak bude Take-Two Interactive i nadále posouvat sérii Grand Theft Auto, budoucí díly se pravděpodobně dočkají podobné kontroly. Navzdory tomu, že i jiné hry obsahují podobné násilí, GTA se zdá být obzvláště náchylné k diskusím o násilí v hraní.
Komunita a newsletter
Chceš být u novinek jako první? Připoj se na náš CZ/SK komunitní Discord, kde v roomce #herní-novinky najdeš ty nejčerstvější pecky! 🎮💥 Můžeš se taky zapojit do diskuze, najít nové přátele, spoluhráče, účastnit se GIVEAWAYS a ulovit periférie nebo klíče na hry, které tě zajímají! 🔑👾
Díky tvé podpoře mohu vytvářet kvalitní herní obsah a přinášet nejčerstvější informace ze světa gamingu 🎮. Některé odkazy v mých článcích mohou být affiliate - když přes ně nakoupíš, dostanu malou provizi, aniž by se změnila cena pro tebe. Všechny produkty a hry, které doporučuji, jsou pečlivě vybrané a osobně otestované. Tento příjem mi pomáhá zůstat nezávislým tvůrcem a přinášet ti objektivní recenze a názory. Pokud se ti můj obsah líbí, můžeš mě podpořit i přes členství na Twitchi, YouTube nebo Discord Nitro boost. Děkuji za tvou podporu! - MagicStark 💎

Daniel Haša
🎮 Streamer | 🎥 Content Creator | 📈 SEO Specialist | 🎮 Gamer & Beta Tester | ✍️ Copywriter | 🧠 AI user
Daniel je vášnivý hráč a tvůrce obsahu, který se specializuje na herní recenze, návody a novinky ze světa videoher. Pravidelně streamuje na Twitchi, vytváří detailní YouTube videa a přináší exkluzivní články na magicstark.cz. Pokrývá nejnovější tituly, poskytuje hluboké herní analýzy a pomáhá hráčům dostat ze sebe maximum.