Recenze hry Bleach: Rebirth of Souls - Další průměrná anime bojovka

28.03.2025

Bleach: Rebirth of Souls se zařadil do dlouhé řady herních adaptací populárních anime sérií od Bandai Namco. Přináší ikonické postavy a momenty z předlohy, ale trpí stejnými neduhy jako jeho předchůdci. Je to další titul, který ocení především zarytí fanoušci, ale ostatní hráče nepřesvědčí.

Siluety hrdinů z Bleache symbolizují průměrnost Rebirth of Souls
Siluety hrdinů z Bleache symbolizují průměrnost Rebirth of Souls

Japonské anime a manga univerza v sobě skrývají obrovský herní potenciál, který se bohužel zatím nikomu nepodařilo pořádně využít. Důvod je prostý - velké značky spadají pod vydavatele, kterému stačí vydat průměrnou adaptaci v osvědčeném formátu, místo aby se pokusil o něco inovativního nebo alespoň částečně riskantního.

Bleach: Rebirth of Souls kopíruje stejný vzorec jako Jujutsu Kaisen nebo My Hero One's Justice. Pokud nejsi zarytým fanouškem předlohy, není důvod o nákupu této hry vůbec uvažovat. Bandai Namco se drží svého ověřeného receptu, který používá už od dob starších bojovek s Narutem - další arénový anime fighter v řadě.

Recenze - Bleach: Rebirth of Souls

Recenze - Bleach: Rebirth of Souls

Plusy Mínusy Hodnocení
  • Věrné převedení postav z předlohy
  • Obsáhlý příběhový režim
  • Stylová hudba
  • Přes 30 hratelných bojovníků
  • Mechaniky spojené s ničením duší
  • Minimální prostor pro kreativitu v soubojích
  • V multiplayeru chybí rankedy
  • Nekvalitní příběhové animace
  • Krystaly a talismany nedávají smysl
6/10
HODNOCENÍ

Grafická stylovka s problémy

Rebirth of Souls zaslouží pochvalu za to, že animace jsou vytvořené přímo v enginu hry, místo líného přebírání útržků z anime seriálu. Na druhou stranu je vidět, že by kvalita mohla být o dost lepší. Objekty v prostředí mají během těchto scén roztřepené hrany a vyloženě hranaté stíny. Běžící postavy vypadají nepřirozeně, jako by po podlaze pluly.

Z nějakého důvodu po pár větách dialogu na několik vteřin problikne načítací obrazovka, jen aby se pokračovalo ve stejné konverzaci z jiného úhlu pohledu.

Pozitivem pro každého fanouška bude možnost odemknout tajné příběhové kapitoly. Hlavní příběhová linka obsahuje všechny ikonické momenty doprovázené stylovou hudbou. Soundtrack patří k největším kladům celé hry. Po stránce grafického designu menu a uživatelského rozhraní je Bleach skutečně povedený - je vidět, že si s vizuálním stylem někdo dal práci.

Design bojovníků, kterých je v soupisce přes 30, věrně odpovídá předloze. Postavy se pyšní efektními speciálními útoky. Co se ale týče samotného systému boje, tam už to taková sláva není.

Postava z Bleache v boji na pozadí města vystihuje průměrnost hry
Postava z Bleache v boji na pozadí města vystihuje průměrnost hry
Hra Bleach: Rebirth of Souls, souboj Uryu vs. Soul Reaper
Hra Bleach: Rebirth of Souls, souboj Uryu vs. Soul Reaper

Boj bez kreativity

Jistě, každý bojovník má vlastní pohyby, ale způsob boje se mezi postavami liší jen minimálně. Soubojový systém v Bleachi je založený na jednoduchém principu kámen-nůžky-papír. Blokování je účinné proti běžným útokům, útok přeruší grab a grab zase zvládne probít obranu.

Každá postava má svůj ikonický útok, ale v praxi je až na výjimky těžko využitelný. Vždycky je jednodušší a účinnější použít běžné kombo, navázat na něj problesknutím a zakončit ho Kikon úderem. Tato technika hraje zásadní roli - na začátku souboje má každý hráč 9 duší, a právě Kikon je dokáže rozbít, ale pouze pokud má protivník méně než 30 % života. Jinak je šance, že útok vyblokuje.

Zničit můžeš několik duší najednou v závislosti na stavu tvého bojovníka. Pokud probudil své pravé schopnosti nebo posílil jiným způsobem, máš šanci připravit nepřítele klidně o 5 duší jedním útokem. Řešení je to zajímavé, ale shazuje ho fakt, že máš velmi málo prostoru pro kreativitu. Přerušování animací téměř neexistuje a větvení komb je triviální, takže nemáš šanci předvádět parádní složitější údery, které by byly odměněny vyšším poškozením.

Na druhou stranu je potřeba uznat, že ne každý od zábavné bojovky očekává, že k ovládnutí jedné postavy musí v tréninkovém režimu strávit hodiny. V tomto ohledu je Bleach podobně jako ostatní anime fightery mnohem přístupnější.

Hra Bleach: Rebirth of Souls, konverzace s Renjim Abaraiem
Hra Bleach: Rebirth of Souls, konverzace s Renjim Abaraiem
Postava ze hry Bleach: Rebirth of Souls, Ichigo Kurosaki
Postava ze hry Bleach: Rebirth of Souls, Ichigo Kurosaki

Omezený obsah mimo kampaň

Jakmile se vyřádíš v příběhu, co hra nabízí dál? Moc toho není. Online režim je velmi strohý - žádné hodnocené zápasy s různými ranky, žádný turnajový mód. Můžeš si pouze vytvořit vlastní místnost nebo se střetnout s náhodnými hráči. Rankedy tady citelně chybí, protože touha se zlepšovat a stoupat v žebříčku je to, co většinu hráčů včetně mě drží u bojových her.

Absence rankového systému přináší další problémy. Nováček může snadno narazit na protivníka, který ve hře strávil desítky hodin a nakope mu zadek tak, že ho odradí od dalšího hraní.

Hra navíc obsahuje mechaniku, jejíž přítomnost je těžko pochopitelná. K postavám si můžeš přiřadit duševní krystaly a talismany, které propůjčují pasivní schopnosti. Jeden dává v úvodu zápasu bonus pro poškození, s jiným zase posílíš, pokud máš zdraví na minimu.

Chápu, že skrz tento systém chtěli tvůrci dát hráčům možnost si bojovníky alespoň trochu přizpůsobit, ale není to šťastné řešení. Tyto bonusy si musíš nakoupit za virtuální měnu, kterou naštěstí získáš hraním, bez mikrotransakcí. I tak to ale znamená, že zkušený hráč bude mít oproti nováčkovi další výhodu. Naštěstí lze při online hraní talismany a krystaly vypnout, což evidentně preferuje většina hráčů.

Souboj Ichigo vs Jidanbo v Bleach: Rebirth of Souls
Souboj Ichigo vs Jidanbo v Bleach: Rebirth of Souls
Bělovlasý bojovník v kimonu ve hře Bleach: Rebirth of Souls
Bělovlasý bojovník v kimonu ve hře Bleach: Rebirth of Souls

Verdikt: Promrhaný potenciál známé značky

Rebirth of Souls je pro mě dalším promrhaným potenciálem známé značky. Věřím, že zarytí fanoušci Bleache budou mít jiný názor a mnozí budou hru adorovat. S touto značkou by se ale dalo udělat tolik věcí a vytvořit něco víc než jen další anime fighter v řadě.

Pro člověka, který předlohu nezná, nemá hra co nabídnout, a to je ta největší škoda. I když se komunity fanoušků her a anime značně překrývají, mají tyto adaptace obrovskou šanci přilákat i neznalce. Povedlo se to například u Dragon Ball FighterZ, protože to je vedle dobrého převedení značky také kvalitní bojovka.

Není to jen Bleach, podobně bych kritizoval většinu novodobých herních adaptací podle slavných anime a manga sérií. Dokud ale budou mít úspěch a fanoušci si je koupí i za cenu toho, že jde o průměrnou záležitost, nemůžeme očekávat změnu.

Na pozitivní notě však musím zmínit, že hra běží na PlayStation 5 bez jakýchkoliv technických problémů. Podle ohlasů a recenzí má PC verze naopak docela velké potíže s optimalizací, pády a vypadávajícím zvukem. Pokud tedy chceš Bleachi nakonec dát šanci, sáhni raději po konzolové verzi.


Štítky
Hodnocení článku

Na tvém názoru záleží

0.0
Hodnotilo 0 uživatelů
5★
0x
4★
0x
3★
0x
2★
0x
1★
0x
Ohodnotit článek
Děkujeme za vaše hodnocení!
Napsat komentář

Komunita a newsletter

Chceš být u novinek jako první? Připoj se na náš CZ/SK komunitní Discord, kde v roomce #herní-novinky najdeš ty nejčerstvější pecky! 🎮💥 Můžeš se taky zapojit do diskuze, najít nové přátele, spoluhráče, účastnit se GIVEAWAYS a ulovit periférie nebo klíče na hry, které tě zajímají! 🔑👾

Díky tvé podpoře mohu vytvářet kvalitní herní obsah a přinášet nejčerstvější informace ze světa gamingu 🎮. Některé odkazy v mých článcích mohou být affiliate - když přes ně nakoupíš, dostanu malou provizi, aniž by se změnila cena pro tebe. Všechny produkty a hry, které doporučuji, jsou pečlivě vybrané a osobně otestované. Tento příjem mi pomáhá zůstat nezávislým tvůrcem a přinášet ti objektivní recenze a názory. Pokud se ti můj obsah líbí, můžeš mě podpořit i přes členství na Twitchi, YouTube nebo Discord Nitro boost. Děkuji za tvou podporu! - MagicStark 💎

Autorova fotka

Daniel Haša

🎮 Streamer | 🎥 Content Creator | 📈 SEO Specialist | 🎮 Gamer & Beta Tester | ✍️ Copywriter | 🧠 AI user

Daniel je vášnivý hráč a tvůrce obsahu, který se specializuje na herní recenze, návody a novinky ze světa videoher. Pravidelně streamuje na Twitchi, vytváří detailní YouTube videa a přináší exkluzivní články na magicstark.cz. Pokrývá nejnovější tituly, poskytuje hluboké herní analýzy a pomáhá hráčům dostat ze sebe maximum.