Recenze hry Assassin's Creed - spravedlivý vrah se srdcem na správném místě

20.08.2010

Legendární příběhy o Hašašínech, neúprosných nájemných vrazích, přetrvaly až do dneška. Jejich dědictví ale v herním světě dosud zůstávalo v pozadí – až doteď. Teď konečně máte možnost ponořit čepel zápěstní dýky do krční tepny vašeho cíle a zmizet střechami v divokém úprku. Ale pozor, zdání klame. Protože: "Nic není pravda, vše je dovoleno."

"Altair walking through a medieval street in Assassin's Creed."
"Altair walking through a medieval street in Assassin's Creed."

Platforma: PC, PS3, Xbox 360, NDS


Typ hry: městská akce
Multiplayer: ne
Minimální konfigurace: procesor 2.6 GHz Intel Pentium D nebo AMD Athlon 64 X2 3800+, 2 GB RAM, 256 MB grafická karta, 12 GB HDD
Doporučená konfigurace: procesor Intel Core 2 Duo 2.2 GHz nebo AMD Athlon 64 X2 4400+, 3GB RAM, 512 MB grafická karta
Testovací konfigurace: Intel Q6600 3 GHz, 2 GB RAM, 8800 GT
Výrobce: Ubisoft Montreal

Recenze hry

Recenze - Assassin's Creed

Plusy Minusy Hodnocení
  • Systém boje
  • Zajímavý příběh
  • Postavy
  • Akrobacie
  • Český dabing
  • Opakující se úkoly
  • Ovládání vhodné spíše pro konzole
  • Ulehčování hry
9/10 HODNOCENÍ

Dívám se na krvavou čepel a stále se snažím pochopit, co jsem vlastně udělal. Poslední nepřítel padl přesně tak, jak jsem si to přál. Všechno proběhlo čistě – bez jediného zaváhání. Důvěřoval jsem svému veliteli, věřil jsem, že jedná moudře. Ale byla to opravdu pravda? Měl jsem všechny ty lidi zabít? Byli to živé bytosti s vlastními příběhy, ne všichni působili jako ztělesnění zla. Ale co jiného mi zbývalo? Přišel jsem o všechno kvůli jedné chybě a musel jsem si své místo zpět vybojovat. Sedlácký život pro mě nebyl, a po všem, co jsem viděl, by mě stejně nenechali odejít. I když teď stojím nad chladnoucím tělem, stále věřím, že jsem udělal správnou věc. Tu krev z rukou ale nesmyji, ani kdybych použil železný kartáč…

Masyaf, pevnost Hašašínů

Abych mohl začít svůj příběh, musím se vrátit o pár dní zpět. K práci v Šalamounově chrámu, kde jsem měl získat mocný artefakt – Archu úmluvy. Tehdy jsem byl ještě mladý, nezkušený a prakticky nevěřící. Moje zabíjení bylo povrchní, bez přípravy, bez rozmyslu. Jediná věc, která mě chránila, byla přízeň našeho vůdce Al-Mualima a mé, údajně mimořádné, schopnosti. Ale artefakt mi unikl – Robert de Sade jej dobře hlídal, a já nakonec musel uprchnout, přičemž jsem nechal své druhy na pospas smrti. Al-Mualim mě za to samozřejmě moc nepochválil, obzvlášť, když jeden z mých druhů přežil a artefakt přinesl sám. Byla to hořká lekce, ale na rozepře nebyl čas – křižáci si přišli vzít to, co považovali za své.

Těžké začátky

Odrazili jsme je, ale já jsem musel nést důsledky svých chyb. Al-Mualim mě degraduje, odebírá mi vše kromě zápěstní dýky a nováčkovského meče. Moje bývalá arogance je pryč. Musím začít od nuly a polykat nadávky svých nadřízených, kteří mě teď považují za onuci. A přesto mi Al-Mualim nabídne cestu zpět – devět životů významných mužů za mé staré postavení.

Cválej, Šemíku!

První cíl? Damašek. Nasedám na koně a vyrážím přes Království – spojení Masyafu, Damašku, Acre a Jeruzaléma. Cesta je plná příležitostí – mohu šplhat na rozhledny, zakreslovat mapu, bojovat s templářskými rytíři, kteří jsou stejně smrtící jako já. Každý střet je napínavý, nutí mě využít vše, co umím, nebo naopak jednat tiše a zůstat skrytý.

Město plné možností

V Damašku, mezi saracény, znovu poznávám řemeslo vraha. Zabíjení není jen o útoku, ale i o přípravě. Informace sbírám různými způsoby: krádeží, vyslechnutím důležitého rozhovoru, někdy i násilím nebo splněním úkolů pro informátory. Často musím chytit člověka na střechách, nebo zničit pár stánků. Trochu mě mrzí, že úkoly se často opakují.

Dobrý pocit z odvedené práce

Po důkladném shromáždění informací o mém cíli a prozkoumání celé oblasti se konečně můžu pustit do hlavního úkolu – likvidace nepřítele. Získané údaje mi pomáhají proniknout do pevnosti a provést vraždu přesně a efektivně. I když to asi nikoho netrápí, když smrtící úder padne díky meči, Hašašínská tradice velí zasazovat smrtící rány zápěstní dýkou. Po úspěšném zabití následuje buď rychlý útěk, nebo souboj s přesilou, a nezřídka se stane, že si užiju obojí. Město dobře znám, ale k útěku mi často pomáhají i různí vyvrhelové, kterým pomůžu od problémů výměnou za podporu. Vrchol příprav a samotná likvidace nepřítele přináší ten nejlepší pocit.

Lehká akrobacie

Možná za to může odpudivý charakter všech těch, kdo sedí vysoko ve společnosti. Mezi těmi nejhoršími se objevuje například "léčitel," který svým pacientům místo úlevy přinášel jen bolest. Těsně předtím, než jsem ukončil jeho život, obvinil jednoho z pacientů z nevděku, a i přes jeho protesty jej nadále "léčil" proti jeho vůli. Když pacient projevil touhu utéct, léčitel v zakrvácené zástěře ihned přikázal strážím, aby mu zlomili obě nohy. "Snažím se vám pomoci, ať chcete, nebo ne," pronesl chladným hlasem nad křikem bolesti.

Ulička smrti

Přestože většina mých cílů před mými zraky spáchala hrozné činy, občas mi hlavou proběhla myšlenka pochybnosti. Někteří nepřátelé se mi vysmívali a tvrdili, že zabíjím nesprávné osoby. A opravdu, občas jsem zahlédl jejich lidskou stránku. Dokonce i ten "léčitel" měl svou světlou stránku – jeho experimenty údajně přinesly výsledky a jeho strážci, kteří prošli léčbou, by po jeho smrti opět propadli šílenství. Tyto chmurné myšlenky jsem ale rychle zahnal. Al-Mualim měl vždy vysvětlení pro chování kohokoliv a můj postup v bratrstvu mi přinášel nové úkoly, takže nebyl prostor na pochyby. Zbavil jsem se své arogance a našel něco, co mi dříve chybělo – víru a přesvědčení Hašašína.

Budíček

"Pro dnešek končíme, pane Desmonde!" ozve se doktor Warren. Ocitám se zpět v realitě, vytažený z iluze vzpomínek svého předka díky systému Animus. Propocená mikina, studený stůl, který teď pálí do zad. Altairovy vzpomínky už ze své hlavy nevymažu. A ruce? Zvykly si na ovládání, které se stalo téměř přirozeným. Sice stále doporučuji gamepad, ale nově představené ovládání klávesnice a pětitlačítkové myši taky nezklame.

Zhodnocení

Skutečně zábavná a především originální hra, která přináší svěží zážitek – intuitivní souboje mečem, prostředí středověké sekty vrahů, zajímavé nepřátele a hlavně pohybové možnosti akrobata. Můžete se rozhodnout, zda se proplétáte davem nebo skáčete po střechách, čelíte královským lučištníkům a užíváte si volnosti pohybu. Bohužel, hra se po čase začne opakovat kvůli stejnému schématu úkolů a neviditelné stěny vám brání v prozkoumání některých částí města dříve, než tam máte cíl. Přesto je to solidní hra s potenciálem – těším se na další, snad ještě originálnější díl!


Štítky
Hodnocení článku

Na tvém názoru záleží

0.0
Hodnotilo 0 uživatelů
5★
0x
4★
0x
3★
0x
2★
0x
1★
0x
Ohodnotit článek
Děkuji za tvé hodnocení!

Komunita a newsletter

Chceš být u novinek jako první? Připoj se na náš CZ/SK komunitní Discord, kde v roomce #herní-novinky najdeš ty nejčerstvější pecky! 🎮💥 Můžeš se taky zapojit do diskuze, najít nové přátele, spoluhráče, účastnit se GIVEAWAYS a ulovit periférie nebo klíče na hry, které tě zajímají! 🔑👾

Díky tvé podpoře mohu vytvářet kvalitní herní obsah a přinášet nejčerstvější informace ze světa gamingu 🎮. Některé odkazy v mých článcích mohou být affiliate - když přes ně nakoupíš, dostanu malou provizi, aniž by se změnila cena pro tebe. Všechny produkty a hry, které doporučuji, jsou pečlivě vybrané a osobně otestované. Tento příjem mi pomáhá zůstat nezávislým tvůrcem a přinášet ti objektivní recenze a názory. Pokud se ti můj obsah líbí, můžeš mě podpořit i přes členství na Twitchi, YouTube nebo Discord Nitro boost. Děkuji za tvou podporu! - MagicStark 💎

Autorova fotka

Daniel Haša

🎮 Streamer | 🎥 Content Creator | 📈 SEO Specialist | 🎮 Gamer & Beta Tester | ✍️ Copywriter | 🧠 AI user

Daniel je vášnivý hráč a tvůrce obsahu, který se specializuje na herní recenze, návody a novinky ze světa videoher. Pravidelně streamuje na Twitchi, vytváří detailní YouTube videa a přináší exkluzivní články na magicstark.cz. Pokrývá nejnovější tituly, poskytuje hluboké herní analýzy a pomáhá hráčům dostat ze sebe maximum.