Recenze hry Assassin's Creed: Rogue – Z asasína templářem
Kromě skoku do nové generace letos Assassin's Creed přinesl i stabilní díl. Jak dopadl? Už je to dlouhých sedm let, co se na světě objevil první díl z dnes již ikonické série Assassin's Creed. Za tu dobu si vývojáři z Ubisoftu získali obrovskou základnu fanoušků po celém světě, kteří s napětím očekávají každý nový přírůstek do své oblíbené série.

Série má něco kouzelného, díky čemuž si každý díl udržuje určitou kvalitu, a tak se nemusíte obávat, že byste sáhli po nepovedeném kousku. Rogue navazuje na tuto tradici a slouží jako pocta hráčům s konzolemi staré generace, přinášejíc zážitek přizpůsobený jejich potřebám.


Vše při starém
Nemůžeme očekávat grafiku nové generace jako v Unity, ale vývojáři to kompenzují opravdu zajímavým příběhem. Troufnu si dokonce říct, že jde o jeden z nejlepších příběhů a hlavních hrdinů v celé sérii. Protagonista Rogue – Shay Patrick Cormack – je totiž templářem. Původně byl asasínem, ale z jistého důvodu už není. Nechci prozradit příliš, protože by to byla velká škoda pro hráče, kteří se do příběhu ponoří. Rogue působí jako pokračování Black Flag, zároveň ale obsahuje spojení s AC 3 i s Unity.
Cormac je liška ryšavá, co pozná, když něco není, jak se říká, tak úplně v richtigu
Děj se odehrává v 18. století během sedmileté války. Shay Cormack bude – stejně jako hrdina z Black Flag – ovládat kormidlo, předvádět akrobatické kousky, zapojovat se do stealth akcí a využívat všechny prvky, na které jsme z Assassin's Creed zvyklí. Největší změnou je samotná hlavní postava. Cormack není jen slepý vykonavatel rozkazů, ale chytrý a vnímavý člověk, který rozpozná, když něco není v pořádku. Jeho schopnost sebereflexe přináší do série svěží pohled a dává hráči možnosti volby při dalším postupu. Cormack není klasický záporák ani rozzlobená postava, ale spíše realistický hrdina, který nám ukazuje, že svět není jen černobílý.

To je právě důvod, proč mě mrzí, že tvůrci plně nevyužili potenciál, který jim postava a příběh nabízely. S ohledem na to, že se jedná o templáře s asasínskou minulostí, jsem čekal, že mise budou koncipované jinak, více reflektující jeho charakter. Bohužel jsem se nedočkal, a tak opět plníte klasické úkoly typu: vyšplhat někam vysoko, potichu se přemístit a zlikvidovat klíčovou postavu.
Pokud navíc cestou osvobodíte nějaké rukojmí, určitě to nikomu vadit nebude. Fanoušci série teď možná namítnou, že přesně o tom Assassin's Creed je, a mají pravdu, jen mě mrzí, že se vývojáři více nepohráli s obsahem misí, když měli k dispozici tak odlišnou postavu.
Na vodě i na souši
Pokud bych měl Rogue přirovnat k nějakému předchozímu dílu, byl by to jednoznačně Black Flag, a to jak v pozitivním, tak negativním smyslu. Pro ty, kdo si užívali dělostřelecké bitvy na širém moři, bude i Rogue skvělou volbou. Pokud vám ale námořní boje příliš nesedly, čeká vás několik hodin herní doby na vlnách. Na druhou stranu, vývojáři se opět vyznamenali krásně zpracovanými scenériemi – od ledových plání severního Atlantiku až po letní přístavy a New York, kde si budete moci vyřídit účty hezky potichu.


I když jsou některé části herního světa nádherné, celkově na mě působil trochu prázdně. Mapa je sice velká a obsahuje mnoho městeček, přístavů a vedlejších aktivit, jako je lov zvěře, dobývání pevností nebo prozkoumávání lokací, ale většina z nich působí spíše jako výplň. Chybí mi motivace k plnění těchto aktivit, protože jejich přínos je minimální. Lov zvěře mi přidal jen pár položek do inventáře a vylepšování lodi také nebylo nutné – s minimálními úpravami jsem bez problémů zvládl přibližně patnáctihodinovou kampaň.
Na hůře přístupném místě nenajdete nebo neobjevíte nic, co by nějakým zásadním způsobem něco změnilo
Dalším nedostatkem je nezměněný bojový systém a ovládání, které zůstalo stejné jako v předchozích dílech Assassin's Creed. Pro někoho to může být výhoda, ale já bych uvítal větší přesnost ovládání, abych omylem neskočil přímo před hlídku místo na střechu vedlejší budovy. Novinky zde budete hledat těžko – v mnoha ohledech je Rogue v podstatě jen jinak vizuálně upraveným Black Flagem.

Assassin's Creed Rogue je rozporuplná hra. Na jednu stranu nabízí zajímavého hlavního hrdinu, který vnímá svět kolem sebe odlišně než ostatní postavy série, a přináší propracovaný a poutavý příběh, který nahlíží na konflikt mezi asasíny a templáři z jiného úhlu. Na druhou stranu však recykluje staré mechaniky a nepřináší žádné zásadní inovace. Pokud jste fanoušky série, Rogue už pravděpodobně máte.
Pokud ale váháte, doporučuji přečíst si několik recenzí nebo se podívat na videa – Rogue není revoluce, ale na pár hodin vás určitě zabaví.


Komunita a newsletter
Chceš být u novinek jako první? Připoj se na náš CZ/SK komunitní Discord, kde v roomce #herní-novinky najdeš ty nejčerstvější pecky! 🎮💥 Můžeš se taky zapojit do diskuze, najít nové přátele, spoluhráče, účastnit se GIVEAWAYS a ulovit periférie nebo klíče na hry, které tě zajímají! 🔑👾
Díky tvé podpoře mohu vytvářet kvalitní herní obsah a přinášet nejčerstvější informace ze světa gamingu 🎮. Některé odkazy v mých článcích mohou být affiliate - když přes ně nakoupíš, dostanu malou provizi, aniž by se změnila cena pro tebe. Všechny produkty a hry, které doporučuji, jsou pečlivě vybrané a osobně otestované. Tento příjem mi pomáhá zůstat nezávislým tvůrcem a přinášet ti objektivní recenze a názory. Pokud se ti můj obsah líbí, můžeš mě podpořit i přes členství na Twitchi, YouTube nebo Discord Nitro boost. Děkuji za tvou podporu! - MagicStark 💎

Daniel Haša
🎮 Streamer | 🎥 Content Creator | 📈 SEO Specialist | 🎮 Gamer & Beta Tester | ✍️ Copywriter | 🧠 AI user
Daniel je vášnivý hráč a tvůrce obsahu, který se specializuje na herní recenze, návody a novinky ze světa videoher. Pravidelně streamuje na Twitchi, vytváří detailní YouTube videa a přináší exkluzivní články na magicstark.cz. Pokrývá nejnovější tituly, poskytuje hluboké herní analýzy a pomáhá hráčům dostat ze sebe maximum.