Recenze hry Assassin’s Creed III - větší né vždy znamená lepší

01.11.2012

Po třech letech si Ezio konečně dopřál zaslouženou dovolenou, a na scénu přichází nový zabiják i nový svět.

"Connor aiming a bow in a forest at sunset"
"Connor aiming a bow in a forest at sunset"

Jsou v podstatě dva hlavní důvody, proč by Assassin's Creed III nemusel být podle tvého gusta. Za prvé, pokud sérii Assassin's Creed prostě nemusíš. Za druhé, pokud ti nesedí zasazení do období amerického boje za nezávislost. Pokud ale ani jeden z těchto důvodů není tvůj případ, budeš nadšený, protože další číslované pokračování rozhodně drží zabijáckou sérii na výši. Tvůrci sice některé prvky zjednodušili, přidali nové, ale v jádru se trojka hraje stejně jako předchozí díly. Stejně dobře. 

Nový hrdina, nový svět

Po třech dílech s charismatickým italským svůdníkem Eziem se na scénu dostává nový asasín – napůl indián, napůl Angličan jménem Ratohnaké

, který si však nechává říkat Connor. Stejně jako ve druhém díle sledujete jeho narození a dospívání, ovšem trochu překvapivě nezačínáte hrát přímo za něj.

A nemluvím teď o hlavní postavě moderního příběhu, asasínovi Desmondovi, který stále řeší svou mysteriózní sci-fi zápletku. Hraní za Desmonda opět přerušuje hlavní dějovou linku, ale tentokrát jde pouze o čtyři krátké úrovně, což není až tak rušivé.

"Connor blending in with civilians in a colonial town"
"Connor blending in with civilians in a colonial town"
"Connor fighting a British soldier in a marketplace"
"Connor fighting a British soldier in a marketplace"

Prvotní zmatení, ale stojí za to vydržet

Nebudu přímo prozrazovat začátek Assassin's Creed III, ale doporučuji jediné: vydržte. Úvodní tutoriál je rozvleklý a ne zcela konzistentní. Tvůrci často nevhodně přeskakují mezi scénami, což může způsobit, že zůstanete chvíli zmateně sledovat, co se děje a proč se nacházíte na jiném místě. Podobné problémy měly už předchozí díly od Brotherhoodu, pravděpodobně kvůli spolupráci různých studií. Jakmile se však dostanete do fáze, kdy Connor dospěje, většina těchto problémů se vytratí.

Pestré příběhové sekvence

Hra je tradičně rozdělena do několika příběhových sekvencí (konkrétně dvanácti), které se skládají z menších úkolů vedoucích k hlavnímu cíli, obvykle k likvidaci templářského protivníka. Tvůrci zachovali pestrou kombinaci úkolů, takže kolotoč stejných činností, který ztrpčoval první díl, je nadobro pryč. Jednou sledujete cíl po střechách, jindy odposloucháváte rozhovor, hledáte cestu tunely nebo probíháte bojištěm. Někdy zachraňujete, jindy likvidujete – každá mise má svůj účel.

"Connor standing on a rooftop overlooking snowy Boston port"
"Connor standing on a rooftop overlooking snowy Boston port"
"Connor paddling a canoe in a forested river"
"Connor paddling a canoe in a forested river"

Americká válka o nezávislost bez patosu

Děj se tentokrát přesouvá do Severní Ameriky osmnáctého století, kdy kolonisté usilují o nezávislost na britské koruně. Obavy z přehnaného amerického patosu jsou naštěstí neopodstatněné; Ubisoft zvládl toto téma skvěle a nabízí příběh, který rozhodně není černobílý. Loajalisté i Patrioti mají své kladné i záporné stránky, a rozhodně se nedá říct, že bojujete jen za "dobré" Američany proti "zlým" Angličanům. Doprovodné historické texty, psané z pohledu anglického hrdiny Shauna Hastingse, dodávají hře zajímavý a někdy i pikantní kontext.

"Connor aiming a bow at a redcoat from a rope"
"Connor aiming a bow at a redcoat from a rope"
"Connor overlooking a town with the British flag at sunrise"
"Connor overlooking a town with the British flag at sunrise"

Hlavní příběh plný historických událostí

Hlavní příběhová linka trvá kolem patnácti hodin a provede vás zásadními okamžiky konfliktu, jako je Bostonské pití čaje, bitva u Bunker Hill a podepsání Deklarace nezávislosti. Paralelně se odehrává i tradiční tajná válka mezi templáři a asasíny, tentokrát zaměřená na filozofický rozpor mezi úplnou svobodou a potřebou řádu. Tato hloubka konfliktu dělá třetí díl jedním z nejzajímavějších v celé sérii. Škoda jen, že ne všechny aspekty hry dosahují stejné kvality.

Otevřený svět plný možností

Assassin's Creed III je v jádru klasická otevřená hra ve stylu GTA, kde se pohybujete ve velkém světě plném hlavních i vedlejších úkolů. Hra vás sice postupně provede všemi vedlejšími aktivitami a vysvětlí je, ale pokud se jim nechcete věnovat, není to nutné. Plnění vedlejších úkolů může usnadnit hlavní příběh, třeba díky větším financím na lepší vybavení, ale nijak zásadně vás k nim nenutí. Záleží na vás, zda chcete hru kompletně dokončit, nebo si jen užít zábavný obsah navíc.

"Connor hiding by a tree near a battle on a wooden bridge"
"Connor hiding by a tree near a battle on a wooden bridge"

Směs starých a nových zábavných prvků

Tvůrci Assassin's Creed III zkombinovali osvědčené prvky z minulých dílů s novými aktivitami. Opět se můžete věnovat sbírání různých předmětů, jako jsou peříčka, poklady nebo listy z almanachu Benjamina Franklina. Nechybí ani možnost verbovat nové členy do bratrstva asasínů, které pak můžete využít v boji nebo je posílat na mise. Oproti předchozím dílům ale chybí asasínské základny a s nimi i jednoduchá tower defense minihra, což někteří hráči ocení jako změnu k lepšímu. 

Zhodnocení

Assassin's Creed III přináší svěží změnu do série nejen novým hrdinou, Connorem, napůl indiánem a napůl Angličanem, ale i zasazením do období americké války za nezávislost. Příběhová linka, která se prolíná se známými historickými událostmi, jako je Bostonské pití čaje či bitva u Bunker Hill, je jedním z nejsilnějších aspektů hry. Tvůrci dokázali zajímavě vykreslit nejen konflikt mezi templáři a asasíny, ale i střetnutí různých filozofií – svobody a řádu – což dodává příběhu hloubku a dělá z třetího dílu jeden z nejzajímavějších v sérii.

Herní svět je otevřený a plný vedlejších aktivit, které hráče baví, ale nejsou povinné pro dokončení hlavní příběhové linie. Vedle hlavních misí se tak hráči mohou věnovat například sbírání peříček, pokladů nebo listů z Franklinova almanachu, což dodává hře na zábavnosti. Novinkou je také možnost verbování členů do bratrstva asasínů, které lze následně využít v boji nebo posílat na mise.

I přes skvělé zpracování zasazení a příběhu však hra trpí drobnými technickými problémy, zejména v úvodu, kdy se může zdát rozjezd příliš rozvleklý a nekonzistentní. Tyto nedostatky se však s Connorem v jeho dospělé fázi vytrácí. Assassin's Creed III je tak kombinací osvědčených mechanik a nových prvků, které ocení zejména fanoušci série.


Hodnocení článku

Na tvém názoru záleží

0.0
Hodnotilo 0 uživatelů
5★
0x
4★
0x
3★
0x
2★
0x
1★
0x
Ohodnotit článek
Děkuji za tvé hodnocení!

Komunita a newsletter

Chceš být u novinek jako první? Připoj se na náš CZ/SK komunitní Discord, kde v roomce #herní-novinky najdeš ty nejčerstvější pecky! 🎮💥 Můžeš se taky zapojit do diskuze, najít nové přátele, spoluhráče, účastnit se GIVEAWAYS a ulovit periférie nebo klíče na hry, které tě zajímají! 🔑👾

Díky tvé podpoře mohu vytvářet kvalitní herní obsah a přinášet nejčerstvější informace ze světa gamingu 🎮. Některé odkazy v mých článcích mohou být affiliate - když přes ně nakoupíš, dostanu malou provizi, aniž by se změnila cena pro tebe. Všechny produkty a hry, které doporučuji, jsou pečlivě vybrané a osobně otestované. Tento příjem mi pomáhá zůstat nezávislým tvůrcem a přinášet ti objektivní recenze a názory. Pokud se ti můj obsah líbí, můžeš mě podpořit i přes členství na Twitchi, YouTube nebo Discord Nitro boost. Děkuji za tvou podporu! - MagicStark 💎

Autorova fotka

Daniel Haša

🎮 Streamer | 🎥 Content Creator | 📈 SEO Specialist | 🎮 Gamer & Beta Tester | ✍️ Copywriter | 🧠 AI user

Daniel je vášnivý hráč a tvůrce obsahu, který se specializuje na herní recenze, návody a novinky ze světa videoher. Pravidelně streamuje na Twitchi, vytváří detailní YouTube videa a přináší exkluzivní články na magicstark.cz. Pokrývá nejnovější tituly, poskytuje hluboké herní analýzy a pomáhá hráčům dostat ze sebe maximum.