Průzkum streamovacích služeb: víc než polovina Čechů svá hesla sdílí
Počet diváků sledujících streamovací služby v tuzemsku stabilně roste. Pomáhá tomu jak rozšiřující se nabídka, tak i fakt, že Češi se dělí o svá hesla. Jak vyplývá z průzkumu společnosti Axocom, sdílí je až 60 procent předplatitelů.

Studie se zaměřila na preferované způsoby využívání streamovacích služeb. Z výsledků vyplývá, že pro většinu Čechů je rozhodujícím faktorem při výběru cena, která hraje klíčovou roli pro 38 % dotázaných. Na druhém místě je obsah platformy, který je rozhodující pro 30 % uživatelů. Značka a její reputace motivují výběr u 22 % respondentů, zatímco doporučení od přátel nebo rodiny ovlivňují rozhodování 10 % uživatelů.
"Český trh je poměrně konzervativní, co se týče výběru streamovacích služeb. Většina lidí hledá nejlepší poměr cena/výkon, což znamená, že prioritou je nízká cena a bohatý obsah. Pouze malá část uživatelů, 5 %, nepovažuje cenu za důležitý faktor," vysvětluje Erika Luzsicza, expertka na televizní trh a ředitelka firmy Axocom.
Z analýzy vyplývá, že Češi jsou velmi citliví na marketingové kampaně, které formují rozhodování až 70 % předplatitelů. Pouze 25 % respondentů je ochotno akceptovat cenovou politiku za své oblíbené pořady, zatímco 5 % cenu ignoruje nebo se pro předplatné rozhoduje spontánně.
"Promo akce a slevy hrají klíčovou roli v průniku nových streamovacích služeb na trh. Speciální balíčky, které kombinují různé služby, pomáhají lokálním platformám zvyšovat jejich atraktivitu a konkurovat gigantům jako je Netflix," uvádí Luzsicza s odkazem na průzkum. Podle něj se 33 % těch, kteří začali službu využívat v rámci promo akce, stává placenými zákazníky, často kvůli zapomenutí na zrušení služby.
Dlouhodobí uživatelé streamovacích služeb často zmiňují (58 %), že orientace v nabídce je pro ně obtížná a vyhledávání pořadů jim zabere hodně času. Dalších 25 % se domnívá, že nabídka jedné služby je nedostačující, zatímco 17 % je plně spokojeno s dostupným obsahem.
"Z dlouhodobého pohledu je zřejmé, že diváci se často cítí přesyceni nabídkou streamovacích služeb, což vede k paralýze při výběru. Někteří by dokonce uvítali tradiční televizní programování pro jednodušší výběr," uzavírá expertka na televizní trh.