Patchnotes 14.23

20.11.2024

Připrav se na epické finále Arcane tento víkend a nový patch 14.23!

Tentokrát přinášíme drobné úpravy u Aurory, Smoldera a Rell. Cílem je zmírnit frustraci, kterou tyhle šampioni někdy způsobují – ať už kvůli tomu, že tě na několik vteřin uzamknou na místě, nebo ti mizí minion wavy před očima. V každém z těchto případů jsme přidali kompenzační buffy, aby jejich hraní i protihráčům přišlo férovější.

Kromě toho se mění i pár ranged AD itemů, jako Youmuu's Ghostblade, Yun Tal Wildarrows a The Collector. Největší boost dostane právě Yun Tal, takže teď bude pořádně silný na šampionech s crit buildy. Samozřejmě jsme nezapomněli ani na klasické balancování – pár šampionů, kteří vyčnívají, jsme dostali do přijatelnějšího stavu.

A to není všechno! Do hry dorazí nová sada Arcane skinů, se kterými můžeš ukázat své oblíbené postavy přímo na Riftu. K tomu přidáváme úpravy, jak řešíme "hostage-taking" během výběru šampionů, a pár změn na Bridge of Progress podle vaší zpětné vazby z posledních týdnů. Máš se na co těšit!

Arcane skiny Brawler Vi, Commander Caitlyn, Shimmer Lab Singed, Survivor Jayce a Prestige Commander Caitlyn budou dostupné od 20. listopadu 2024 ve 20:00 UTC. Připrav se na jejich příchod do hry!
Arcane skiny Brawler Vi, Commander Caitlyn, Shimmer Lab Singed, Survivor Jayce a Prestige Commander Caitlyn budou dostupné od 20. listopadu 2024 ve 20:00 UTC. Připrav se na jejich příchod do hry!

Griefování při výběru šampionů

Jak jsme zmínili už v srpnovém devblogu, naše snahy o eliminaci griefingu pokračují a v tomto patchi je ještě rozšiřujeme. Zaměřujeme se na hostage-taking v lobby při výběru šampionů. To zahrnuje záměrné sabotování spoluhráčů, jako je vynucování výměny rolí agresivním způsobem nebo vyhrožování ostatním hráčům v lobby. Od patchu 14.23 se hráči zapojení do takového chování budou muset na chvíli rozloučit s hraním League.

Je ale důležité zdůraznit, že nepenalizujeme off-meta strategie. Klíčem je úmysl – cílené škodění versus kreativní rozhodnutí. I když je občas obtížné tyto situace rozlišit, neustále zlepšujeme automatické systémy, které nám v tom pomáhají. Do té doby nám můžeš pomoci tím, že funkci nahlášení budeš využívat zodpovědně a s rozmyslem.

QR Code Login

Novinka v patchi: QR kód pro přihlášení přes Riot Mobile!

Od tohoto patche můžeš využít funkci přihlášení pomocí QR kódu v Riot Clientu přes aplikaci Riot Mobile. Už žádné zadávání Riot ID a hesla – stačí otevřít Riot Mobile, naskenovat QR kód a jsi ve hře!

Zjisti více o aplikaci Riot Mobile a ulehči si přihlašování!


Champions

Ambessa zůstává v tomto patchi beze změn, co se balancování týče, ale přidáváme pár oprav chyb a menší vylepšení kvality života. Konkrétně jsme sladili dobu držení Q2 s jejím pasivem a opravili několik drobných bugů, aby byl její gameplay plynulejší a spolehlivější.

Q - Cunning Sweep / Sundering Slam

  • Sundering Slam Cast Window: 3.5 ⇒ 4 seconds

Bugfixes

  • Passive - Drakehound's Step: Dashes no longer go over player-created terrain.
  • R - Public Execution: Movement commands issued before a successful cast will be discarded after slamming the enemy to avoid pathing the player towards a place they are no longer near.

Líbí se ti obsah? Podpoř ho ať může pokračovat!
Subscription Jednorázová podpora

Auroru jsme v tomto patchi upravili, aby byla přívětivější pro méně zkušené hráče a méně frustrující pro její protihráče. Pasivní vysoký bonus k rychlosti pohybu a schopnost pastit protivníky pomocí ultimátky jsme odstranili. 

Passive - Spirit Abjuration

  • [REMOVED]: Spirits no longer grant bonus Movement Speed

Q - Twofold Hex

  • Cooldown: 8/7.5/7/6.5/6 ⇒ 9/8.5/8/7.5/7 seconds
  • Range: 850 ⇒ 900
  • Cast / Recast Damage: 40/65/90/115/140 (+40% AP) ⇒ 45/70/95/120/145 (+40% AP)
  • [NEW]: Now automatically recasts if the duration runs out without Aurora recasting the spell (she can still recast to end early)

W - Across the Veil

  • [NEW]: Now grants 20/25/30/35/40% bonus movement speed on cast

E - The Weirding

  • Range: 800 ⇒ 825

R - Between Worlds

  • Duration: 1.5/2/2.5 ⇒ 2.5/3.25/4 seconds
  • [REMOVED]: Between Worlds no longer traps enemies inside; it will slow them by 75% for 1.5/1.75/2 seconds upon exiting
  • [NEW]: Now grants the same amount of movement speed granted by W instead of amplifying Aurora's current movement speed

We've recently walked back several Azir nerfs that didn't have the effects we wanted and since he's still got some room for additional power we're delivering some more straightforward buffs. There's nothing too fancy here, just an increase of damage that mostly skews toward the late game in order to give him the carry potential that he wants.

W - Arise!

  • Damage: 50/65/80/95/110 (+35/40/45/50/55% AP) (+0-45 based on level) ⇒ 50/65/80/95/110 (+40/45/50/55/60% AP) (+0-45 based on level)

Caitlyn je momentálně příliš silná, zejména díky schopnosti rychle eliminovat své nepřátele. Vzhledem k tomu, že The Collector dostal jen menší nerf a Yun Tal byl v tomto patchi výrazně posílen, rozhodli jsme se Caitlyn lehce oslabit.

Upravujeme škálování poškození jejích schopností, aby její late game více stavěl na základních útocích a méně na masivním poškození na dálku pomocí kouzel. Tyto změny by měly přinést vyváženější herní zážitek.

R - Ace in the Hole

  • Damage: 300/500/700 (+150% bonus AD) ⇒ 300/500/700 (+100% bonus AD)

Jinx momentálně způsobuje chaos s lethality caster buildem, ale zatím to není na úrovni, která by vyžadovala nerfy. Místo toho jsme se rozhodli Jinx trochu posílit, abychom ji motivovali k tomu, aby se více zaměřila na buildy, které odpovídají její roli špičkové auto-attackerky. Tyto změny mají podpořit její ikonický herní styl a učinit ho atraktivnější volbou.

Base Stats

  • Attack Damage Growth: 2.9 ⇒ 3.15

W - Zap!

  • Damage: 10/60/110/160/210 (+160% total AD) ⇒ 10/60/110/160/210 (+140% total AD)

Líbí se ti obsah? Podpoř ho ať může pokračovat!
Subscription Jednorázová podpora

Dalším na řadě pro změny v rámci Arcane ADC je Kha'Zix. Už nějakou dobu dominuje jako špičkový jungler, a díky novému, rychlejšímu Youmuu's Ghostblade je teď ještě šťastnější a skákavější. Protože asasíni jako Kha'Zix stojí na riskantních a odměňujících soubojích, zvyšujeme právě tu rizikovou stránku jeho stylu hry, abychom jeho sílu trochu zkrotili. Tyto úpravy by měly lépe vyvážit jeho výkon a přinést férovější herní prostředí.

Base Stats

  • Base Armor: 36 ⇒ 32

W - Void Spike

  • Evolved W Slow to Isolated Targets: 75% ⇒ 60%

Hráči na botu nedávno objevili kouzlo E-max, AP Kog'Mawa. Zatímco mid lane je zvyklý na mágy s vysokým wave-clearem (a má k dispozici asasíny, kteří tento styl hry mohou potrestat), bot lane takové možnosti nemá.

Tento extrémně bezpečný styl hry vede k mnohem méně interaktivnímu gameplayi než tradiční on-hit Kog'Maw, i když oba buildy mají podobnou úspěšnost. Proto jsme se rozhodli pro jednoduchý nerf, který omezí sílu AP buildu a vrátí hru s Kog'Mawem do vyváženější podoby.

Q - Caustic Spittle

  • Armor and Magic Resist Shred: 23/25/27/29/31% ⇒ 16/20/24/28/32%

E - Void Ooze

  • Damage: 75/120/165/210/255 (+70% AP) ⇒ 70/110/150/190/230 (+65% AP)

Master Yi je po nerfu Blade of the Ruined King trochu slabší, takže mu přidáváme trochu té jeho ikonické late-game síly, kterou je známý. Chceme, aby jeho schopnost Highlander skutečně působila jako vrchol jeho síly, proto zvyšujeme množství attack speedu, které Yi díky ní získá. Tyto změny by měly posílit jeho roli jako dominantního late-game carry.

R - Highlander

  • Attack Speed: 25/35/45% ⇒ 25/45/65%

Miss Fortune je momentálně trochu slabší, a vzhledem k tomu, že dva z jejích běžných předmětů dostávají v tomto patchi nerf, rozhodli jsme se ji preventivně posílit. Konkrétně chceme podpořit její schopnost Double Up tím, že zvýšíme její efektivitu při hledání zajímavých úhlů útoku. Tím zlepšíme její interaktivní herní styl během laningu a zároveň kompenzujeme ztrátu síly způsobenou změnami předmětů.

Q - Double Up

  • Mana Cost: 43/46/49/52/55 ⇒ 40 at all ranks

Rammus je aktuálně trochu slabší, což je překvapivé v AD-heavy džungli, kde by měl být ve svém živlu. Proto zkracujeme cooldown jeho Powerballu na začátku hry, aby měl lepší nástroje pro efektivní čištění džungle. Tato změna mu také poskytne více příležitostí narušovat protivníky v early game potyčkách.

Q - Powerball

  • Cooldown: 16/13.5/11/8.5/6 ⇒ 12/10.5/9/7.5/6 seconds

Líbí se ti obsah? Podpoř ho ať může pokračovat!
Subscription Jednorázová podpora

V tomto patchi přinášíme rozsáhlejší úpravu schopností Rell, abychom dosáhli lépe vyvážené verze, která je zábavnější pro hráče a více interaktivní pro její soupeře.

Hlavní cíle změn:

  1. Více možností pro soupeře:
    Rellina sada schopností byla příliš efektivní, protože schopnosti na sebe perfektně navazovaly. Například Q-Flash často zaručil, že zbytek jejího kitu zasáhne bez ohledu na protivníka. Proto snižujeme celkovou sílu jejího crowd controlu a zajišťujeme, že schopnosti jako Crash Down správně interagují s Tenacity, aby itemizace proti crowd controlu byla účinnější.

  2. Zlepšení hratelnosti:
    Síla Rellina crowd controlu ovlivnila zbytek jejího kitu, což vedlo k nízkému a neuspokojivému poškození, nepříjemné podobě bez mountu a celkově malým rozdílům mezi formou na koni a pěší. Nové změny přinášejí vyšší poškození z jejího pasivu při útoku, což z neosedlané Rell dělá pomalého, ale odolného tankovacího duelanta. Naopak její jezdecká forma bude rychlá, ale výrazně křehčí. Hladší útoky a drobná vylepšení, jako snížení cooldownů, by měly Rell udělat zábavnější na hraní.

  3. Jednodušší a intuitivnější mechaniky:
    Bonusová rychlost pohybu v jezdecké formě je nyní vázaná na body ve schopnosti W a je zobrazena v tooltipu W místo E. Aktivní rychlost pohybu z E už nenarůstá po malých dávkách, ale je přímočará. Navíc W, kterou hráči považovali za její klíčovou schopnost, je nyní skutečně nejlepší na první maxování.

Tyto změny zajišťují, že Rell bude více odpovídat očekáváním hráčů a přinese více zábavy jak při hraní, tak při soubojích proti ní.

Base Stats

  • Armor / Armor Growth: 36 + 4.2 ⇒ 30 + 4.3
  • MR / MR Growth: 30 + 2.05 ⇒ 28 + 1.8
  • Mana / Mana Growth: 350 + 45 ⇒ 320 + 40
  • Mana Regeneration and Growth: 6 + 0.35 ⇒ 7 + 0.7
  • Movement Speed: 330 ⇒ 315
  • Attack Speed Growth: 1.5% ⇒ 2%
  • Attack Windup: 0.336-0.312 (based on level) ⇒ 0.3
  • Attack Speed Animation Scaling: 40% ⇒ 100% (note: Attack Speed will animate Rell's attacks faster.)

Passive - Break The Mold

  • [NEW]: Now deals 5% total Armor/MR magic damage on-hit
  • Minimum Resists Stolen: 0.8-2 ⇒ 1-2

Q - Shattering Strike

  • Stun Duration: 0.75 ⇒ 0.65 seconds

W - Ferromancy: Crash Down

  • [NEW]: Now stuns enemies for 0.8 seconds
  • [REMOVED]: Dismounted 10% slow has been removed
  • Cooldown: 11 ⇒ 10 seconds
  • Knock-Up Duration: 1 ⇒ 0.4 seconds
  • Dismounted Armor / MR: 12% ⇒ 15%
  • Dismounted Attack Speed: 30% ⇒ 20%

W - Ferromancy: Mount Up

  • Cooldown: 11 ⇒ 10 seconds
  • Knock-Up Duration: 0.4 seconds (note: unchanged)
  • Stun Duration: 1 ⇒ 0.6 seconds
  • Mounted Movement Speed: 335-380 out of combat, 332.5-355 in combat (levels 1-13) ⇒ 330/335/340/345/350/355 (based on ability rank)

E - Full Tilt

  • [REMOVED]: Movement Speed no longer ramps up from 75% effectiveness over 2 seconds
  • Cooldown: 15 ⇒ 14/13/12/11/10 seconds (based on ability rank)
  • Damage: 25/35/45/55/65 (+50% AP) (+3% of target's maximum health) ⇒ 5/5.5/6/6.5/7% of the target's maximum health (+3% per 100 AP)
  • Damage Cap: 150 ⇒ 150-300 (based on levels 1-18)
  • Initial Movement Speed Towards Enemies: 18/19.5/21/22.5/24% ⇒ 25%
  • Initial Movement Speed Running Away: 9/9.75/10.5/11.25/12% ⇒ 10%
  • Maximum Movement Speed Toward Enemies: 24/26/28/30/32% ⇒ 25%
  • Maximum Movement Speed Running Away: 12/13/14/15/16% ⇒ 10%

Rengar má obvykle nižší win rate, což je částečně způsobeno jeho vysokou obtížností na naučení. I s přihlédnutím k této křivce učení je ale momentálně trochu slabší. Abychom mu pomohli, posilujeme jeho ultimátku zvýšením armor shredu a poškození.

Ultimátka je jeho schopností s největším prostorem pro counter-play, protože zkušení tanky a bojovníci mohou absorbovat zásah za své křehčí spoluhráče. Tato změna by měla Rengarovi pomoci, aniž by narušila férovost jeho soubojů.

R - Thrill of the Hunt

  • Armor Shred: 12/18/24 ⇒ 15/20/25
  • Bonus Damage: 50% ⇒ 100% total AD

Shyvana téměř úplně získala zpět win rate, který ztratila po posledním nerfu, takže se k ní vracíme dříve, než jsme plánovali. Stále však výrazně dominuje v nižších úrovních dovedností, a proto jsou tyto nerfy zaměřeny právě na tyto herní bracket.

Shyvana je velmi odolná díky kombinaci růstu základních statistik a bonusových resistů z jejího pasivu. Proto snižujeme její základní statistiky v late game, aby byla zranitelnější, pokud se jí nepodaří nasbírat dostatek draků. Tyto změny by měly přinést lepší vyvážení, zejména pro méně zkušené hráče.

Base Stats

  • Magic Resist Growth: 2.05 ⇒ 1.5

E - Flame Breath

  • Damage: 85/125/165/205/245 (+50% bonus AD) (+80% AP) ⇒ 85/125/165/205/245 (+50% bonus AD) (+70% AP)


Q - Shattered Earth

  • Damage: 10/20/30/40/50 (+80% bonus AD) (+4% of Skarner's bonus health) ⇒ 10/20/30/40/50 (+80% bonus AD) (+3% of Skarner's bonus health)

Líbí se ti obsah? Podpoř ho ať může pokračovat!
Subscription Jednorázová podpora

Skarner je stále nejsilnějším junglerem ve hře, přičemž způsobuje obrovské poškození na to, jak je tanky. Chceme zachovat jeho roli jako tanka s vysokým scalingem na zlato, ale přesměrováváme jeho poškození více na AD scaling. Tím zajišťujeme, že nebude tak smrtící, pokud se zaměří na tank build. Tyto změny by měly přinést lepší balanc mezi jeho odolností a útočným potenciálem.

Q - Super Scorcher Breath

  • Damage: 15/25/35/45/55 (+100% total AD) (+0.4 per Dragon Practice) ⇒ 65/80/95/110/125 (+130% bonus AD) (+0.3 per Dragon Practice)
  • Minion/Monster Damage Modifier: 110% ⇒ 100%
  • [NEW]: Q now restores 15 mana to Smolder if it kills a unit (once per cast)
  • Tier 2 - 125 Stacks Additional Projectiles Damage: 75% ⇒ 50%
  • Tier 2 - 125 Stacks Number of Projectiles: 1 (+1 per 67 stacks) ⇒ 2 (+1 per 125 stacks)
  • Tier 3 - 225 Stacks Burn Damage: 0.8% per 100 stacks (+1% per 100 AP) (+2% per 100 bonus AD) ⇒ 0.4% per 100 stacks (+2.5% per 100 bonus AD)

W - ACHOOO!

  • Mana Cost: 60 ⇒ 50/55/60/65/70
  • Glob Damage: 45/75/105/135/165 (+25% bonus AD) (+20% AP) ⇒ 30/50/70/90/110 (+60% bonus AD)
  • Explosion Damage: 25/40/55/70/85 (+25% bonus AD) (+80% AP) ⇒ 30/50/70/90/110 (+60% bonus AD) (+80% AP)
  • Combined Damage vs Champions: 70/115/160/205/250 (+50% bonus AD) (+100% AP) ⇒ 60/100/140/180/220 (+120% bonus AD) (+80% AP)
  • Minion/Monster Damage Modifier: 140% ⇒ 100%

E - Flap, Flap, Flap

  • Damage per Hit: 15/20/25/30/35 (+10% total AD) (+.2 per Dragon Practice) ⇒ 5/10/15/20/25 (+25% total AD) (+.1 per Dragon Practice)
  • Number of Attacks: 5 (+1 per 150 stacks) ⇒ 5 (+1 per 100 stacks)
  • [NEW]: Damage indicator tracks combined damage.

R - MMOOOMMMM!

  • Cooldown: 140/130/120 ⇒ 120 seconds at all ranks
  • [NEW]: 50% minion damage modifier added

Tahm Kenchův hybridní build HP+AP na top lane začíná být populární a je opravdu, ale opravdu silný. Přestože má být lákavé jít do greed buildu s AP předměty, tento styl by měl být efektivní pouze tehdy, když má Kench výrazný náskok a neplánuje podporovat svůj tým. Proto tento build oslabujeme na rozumnější úroveň síly, aby zůstal vyvážený a méně dominantní.

Passive - An Acquired Taste

  • Base Health: 6-48 (based on level) (+2% AP per 100 bonus health) (+4% of his bonus health) ⇒ 6-48 (based on level) (+1.5% AP per 100 bonus health) (+4% of his bonus health)

R - Devour

  • Shield Strength: 650/800/950 (+150% AP) ⇒ 650/800/950 (+100% AP)

Teemo momentálně terorizuje džungli díky svým specifickým modifikátorům poškození v této roli. Tyto hodnoty upravujeme, aby jeho síla v džungli klesla z "OP" na "životaschopnou". Cílem je, aby byl tento pick pořád toxický, ale jen tak akorát.

E - Toxic Shot

  • Damage to Monsters: 150% ⇒ 125%

Zac je momentálně na top lane příliš dominantní, takže ho čeká nerf. Snižujeme jeho výbušné poškození, protože to vzhledem k jeho už tak vysoké schopnosti narušovat boj není nutné.

Cílem je, aby tato změna měla minimální dopad na jeho výkon v džungli, kde si díky pravidelnému sbírání blobů dokáže spolehlivě obnovovat W. Na top lane, kde dochází k méně častým výměnám, však jeho burst působí mnohem více zničujícím dojmem, a právě to chceme zmírnit.

Q - Stretching Strikes

  • Damage: 40/55/70/85/100 (+30% AP) (+4% of Zac's maximum health) ⇒ 40/55/70/85/100 (+30% AP) (+3% of Zac's maximum health)

Líbí se ti obsah? Podpoř ho ať může pokračovat!
Subscription Jednorázová podpora

Items

The Collector je momentálně nejpoužívanějším předmětem ve hře a příliš dominuje ve srovnání s ostatními AD-crit předměty. Hlavním důvodem je slabost Yun Tal, takže Collector dostává pouze malý nerf, zatímco Yun Tal čeká výrazné posílení.

Cílem je zajistit, aby Collector, Essence Reaver a Yun Tal měly své jasně definované uživatelské skupiny a byly v rámci hry lépe vyvážené.

  • Price: 2950 ⇒ 3000

Youmuu's Ghostblade hrozí, že se stane preferovaným předmětem pro více ranged hybridních attacker-caster šampionů, což by narušilo jejich zaměření na opakované poškození místo burstu. Navíc si dáváme pozor na to, aby ranged šampioni nebyli příliš rychlí, protože možnost je chytit je klíčová pro jejich counter-play.

Proto snižujeme část bonusové rychlosti pohybu, ale pouze pro ranged šampiony, protože základní rychlost pohybu tohoto předmětu byla v minulém patchi zvýšena. Tím zachováme vyváženost mezi mobilitou a férovostí.

  • Haunt Out of Combat Bonus Movement Speed: 20 ⇒ 20 (melee) / 10 (ranged)
  • Wraith Step Active Bonus Movement Speed Duration: 6 seconds ⇒ 6 (melee) / 4 (ranged)

Yun Tal Wildarrows si získal menší skupinu příznivců mezi crit auto-attackery, ale momentálně je příliš slabý na to, aby stál za koupi. Přinášíme proto několik menších buffů, které by měly udělat z tohoto předmětu hodnotnou volbu jako první item pro crit buildy.

  • Price: 3000 ⇒ 2900
  • Flurry Cooldown: 40 ⇒ 30 seconds
  • Flurry Attack Speed Duration: 4 ⇒ 6 seconds

Bounty Adjustments

Úpravy odměn: Vyvážení pro vítězící i prohrávající týmy

Naše nedávné změny v systému odměn byly zavedeny s opatrnými nastaveními, protože jsme upravovali spoustu pravidel v pozadí. Nyní, když vše funguje dle očekávání, přistupujeme k dalším úpravám, abychom lépe vyvážili jejich dopad na hru.

Objective Bounties (Odměny za cíle):

  • Maximální příspěvek z náskoku v goldech byl pro větší náskoky zdvojnásoben. Menší náskoky zůstávají beze změn.

Champion Bounties (Odměny za šampiony):

  • Devalvace pro prohrávající tým: Odměny se budou znehodnocovat rychleji, přičemž efekt bude 2–4× silnější. U prohrávajícího týmu budou odměny za šampiony často zcela potlačeny, zejména kvůli posunu v odměnách za cíle.
  • Rychlejší růst odměn za zabití a asistence: Příspěvek k odměnám za šampiony se zvýší o 14 % pro vítězící tým, což znamená rychlejší hromadění vyšších odměn.

Cílem těchto změn je, aby vítězící hráči byli lépe odměněni za svou převahu, zatímco prohrávající tým nebude zbytečně penalizován za pokusy o comeback.

Aram

Díky, že jste s námi na Bridge of Progress!

Máme radost, že si užíváte ARAM na nové mapě. Velmi si vážíme vaší zpětné vazby k aktualizaci Bridge of Progress, díky které můžeme společně vytvořit herní zážitek, který vás bude bavit.

V tomto patchi jsme se zaměřili na vylepšení vizuální přehlednosti a hratelnosti, aby ARAM odpovídal standardům, které od League of Legends očekáváte. Kromě toho přinášíme změny v systému, úpravách šampionů i předmětů.

Změny v systému:

  • Inhibitor buffy:
    Buffy byly příliš silné a umožňovaly vítězným týmům ukončit hru bez možnosti protiakce. Snížili jsme jejich trvání a sílu, aby měli soupeři šanci se znovu semknout a bránit. Zaun strana měla navíc oproti Piltover výhodu, což jsme upravili, aby výběr strany neměl tak zásadní vliv na výsledek hry.

  • Speed zóny a tempo hry:
    Příliš mnoho pokování na nové mini-lince zpomalovalo tempo hry a bránilo týmům brát věže. Proto jsme snížili efekt rychlostních zón a mírně zvýšili death timery v early game, aby zápasy získaly dynamičtější průběh.

Konkrétní úpravy:

  • Speed Zone Bonus Movement Speed: 30 % (2 s) → 25 % (1 s)
  • Death Timers: 8–40 s (dle levelu) → 9–40 s (dle levelu)
  • Inhibitor Buff Duration: 180 s → 60 s

Tato aktualizace má za cíl vrátit ARAM zpět k jeho dynamickému a férovému stylu hry, zatímco respektuje vaši zpětnou vazbu. Těšíme se na vaše další dojmy!

  • Speed Zone Bonus Movement Speed: 30% for 2 seconds ⇒ 25% for 1 second
  • Death Timers: 8-40 seconds (based on level) ⇒ 9-40 seconds (based on level)
  • Inhibitor Buff Duration: 180 ⇒ 60 seconds
  • Raidboss Bonus Size: 50% ⇒ 35%
  • Raidboss Bonus Health: 12% ⇒ 8%
  • Raidboss Bonus Movement Speed: 15% ⇒ 5%
  • removed Raidboss Bonus Attack Speed: 15% ⇒ 0%
  • removed Raidboss Bonus Armor and MR: 8% ⇒ 0%
  • Raidboss Bonus Damage Dealt: 8% ⇒ 4%
  • Mad Scientist (Small) Bonus Ability Haste: 10 ⇒ 5
  • Mad Scientist (Big) Bonus AD and AP: +5% ⇒ 3%
  • Mad Scientist (Big) Bonus Health: 10% ⇒ 5%
  • Health Relic Bonus Movement Speed, AP, AD, and HP: 5% ⇒ 3%
  • Health Relic Bonus Ability Haste: 5 ⇒ 3
  • Health Relic Buff Duration: 20 ⇒ 15 seconds
  • Piltover Buff UX Update: The Piltover buff will now highlight the summoner spell slot showing that the spell is under the effects of a buff. The indicator will disappear when the buff wears off.

Map Changes

  • Terrain: Removed Piltover outer turret barrier.
  • Terrain: Increased visibility around corners of new walls.
  • Ground Textures: Floor texture color and brightness values have been adjusted.
  • Ground Textures: Reduced contrast in the ground textures to reduce visual clutter.
  • Ground Textures: Changes to props around the gameplay spaces to better improve visibility.
  • Ground Textures: Changes to color and brightness of floor decal accents.
  • Brush/Smoke: Improved entrance/exit VFX and indicators for players to better read if they are in/out of stealth.
  • Brush/Smoke: Reduced height of smoke VFX.
  • Brush/Smoke: Changes to the color and brightness of smoke VFX.
  • Snowball: Value and color adjustment to make snowball VFX more readable during gameplay.
  • Minions: Value and color adjustment to make minions more readable during gameplay.
  • Health Relics: Value and color adjustment to make health relics more readable during gameplay.
  • Inhibitors: Inhibitor destroyed state has been adjusted to be more readable.
  • Performance: Optimized the map to improve performance.
  • Minions: Adjusted play rate of a number of lines. As a note, under settings there is an option to disable the announcer.

Champion Adjustments

Tankové a bruiser šampioni se na ARAM už delší dobu drží na vrcholu, a změny na Bridge of Progress jejich sílu ještě více podpořily. Proto přicházíme s cílenými nerfy právě pro ně a zároveň posilujeme předměty pro ADC, které by měly tyto typy šampionů efektivněji vyvažovat – zejména pokud používáš Blade of the Ruined King. Tyto změny by měly přinést férovější herní zážitek na ARAM mapě.


  • Singed: Passive Bonus Movement Speed: 25% ⇒ 20%; Passive Cooldown: 8 ⇒ 10 seconds; Damage Taken: 105% ⇒ 108%
  • Volibear: W2 Healing: (+8/11/14/17/20% of his missing health) ⇒ (+8/10/12/14/16 of his missing health); E Shielding: 14% ⇒ 11% Maximum Health
  • Yorick: Q Damage: (+40% AD) ⇒ (+30% AD); Q Heal Based on Missing Health 4/5/6/7/8 ⇒ 3/3.5/4/4.5/5


Item Adjustments

  • Blade of the Ruined King: On-Hit Percent Health Damage: 8% (melee) / 5% (ranged) ⇒ 10% (melee) / 8% (ranged)
  • Kraken Slayer: Range Modifier: 90% ⇒ 100%; Passive Damage: 150-200 ⇒ 225-300
Líbí se ti obsah? Podpoř ho ať může pokračovat!
Subscription Jednorázová podpora