Patch 25.S1.1 Notes
Vítej v Noxu!
Píše se rok 2025 a začínáme ho ve velkém s první tematickou sezónou – Noxus. Čeká vás spousta novinek: nový vzhled mapy, epický monstrum jménem Atakhan a zbrusu nový systém Feats of Strength.
Kromě toho jsme provedli i drobnější úpravy, jako je přepracování teleportu, změny u minionů a tradiční úpravy herní rovnováhy.
Novinky vás ale čekají i mimo Rift! V 1. sezóně profesionální hry přichází Fearless draft, multiplayerový tréninkový nástroj a zcela nová fronta nazvaná Swiftplay.
Děkujeme, že jste se s námi vydali do Noxu, a těšíme se na Riftu. Hodně štěstí při vašich výstupech!

Masque of the Black Rose – Nové skiny na obzoru!
Připravte se na jedinečnou kolekci skinů Masque of the Black Rose! Už od 9. ledna 2025 ve 20:00 UTC budou dostupné tyto úchvatné vzhledy:
- Samira – Masque of the Black Rose
- Renata Glasc – Masque of the Black Rose
- Ezreal – Masque of the Black Rose
- Vladimir – Masque of the Black Rose
- Elise – Masque of the Black Rose
- Katarina – Prestige Masque of the Black Rose
- Sett – Radiant Serpent
Vstupte do světa plného intrik, elegance a temné krásy. Připojte se k oslavě nového roku s těmito exkluzivními skiny a ukažte svůj styl na Riftu! 🌹

Fearless Draft – Nový formát profesionálního draftu
S prvním profesionálním splitem roku 2025 přichází revoluce ve světě Tier-1 lig: Fearless Draft. Tento nový formát zavádí omezení, ve kterém nelze vybrat stejného šampiona více než jednou během série best-of-3 nebo best-of-5. Pokud si například tým zvolí Yoneho v prvním zápase, nebude dostupný pro žádný tým po zbytek série.
Proč Fearless Draft?
Větší rozmanitost mezi hrami
Profesionální zápasy budou díky tomuto pravidlu výrazně odlišnější, což zvýší jejich atraktivitu a zábavnost pro diváky.Prostor pro unikátní šampion pooly
Hráči s atypickým výběrem šampionů dostanou možnost zazářit a předvést své mistrovství. Tento formát podporuje kreativitu a dává profesionálům šanci ukázat nové strategie.Balanc pro všechny hráče
Nižší tlak na úpravy šampionů zaměřené na profesionální scénu umožní vývojářům lépe ladit postavy pro běžné hráče. I když nejste profesionál, měli byste z tohoto kroku pocítit přínos.
Nenechte si ujít start sezóny!
Fearless Draft slibuje zcela nový zážitek ze sledování profesionální League of Legends. Jsme zvědaví, co naše týmy přinesou na Rift, a těšíme se, jaké strategie s tímto formátem vytvoří. Uvidíme se na začátku sezóny – nenechte si to ujít! 🎮
Noxus dobývá Rift!

Když letos poprvé vstoupíte na Rift, okamžitě si všimnete, že vás přivítá říše Noxu. V rámci tematických sezón jsme se rozhodli, že propojení s příběhem a atmosférou každé sezóny neskončí stisknutím tlačítka "Hrát". Hluboké příběhy a lore světa League of Legends se nyní přenesou přímo do vizuálů mapy a samotné hry.
Rift v barvách Noxu
Noxus si podmanil téměř každý aspekt Riftu:
- Minioni: Nyní vypadají jako válečníci z legendárního Immortal Bastion.
- Věže: Noxian War Turrets získaly nové animace střelby, podobné těm, které jste mohli vidět v aktualizaci ARAM mapy.
- Obchodníci: Oblékli slavnostní kostýmy inspirované Noxianským maškarním plesem.
Každý detail odráží sílu a eleganci Noxu, aniž by to ovlivnilo kompetitivní integritu hry. Ať už hrajete doma nebo na profesionální scéně, můžete očekávat férové podmínky na každé úrovni.
Mapové úpravy – Kousek Noxu na každém kroku
Nechtěli jsme kompletně změnit celou mapu, aby si hráči zachovali pocit známého prostředí. Nicméně některé oblasti prošly výraznou proměnou:
- Lanes a základny: Připomínají oblasti na okraji Noxus Prime.
- Červený buff: Odvážný a temný vzhled v duchu Noxu.
- Modrý buff a řeka: Zachovávají si svůj lesní a přírodní ráz, aby poskytly kontrast vůči noxiánským biome.
Tyto změny budou aktivní po celou 1. sezónu, přičemž vás v 2. sezóně čeká nová tematická cesta.
Připravte se na nezapomenutelný zážitek
Noxus přetvořil Rift k obrazu svému a přináší hráčům nový rozměr ponoření do hry. Ať už jste loajální následovník Noxu, nebo jen hledáte čerstvou atmosféru na bojišti, tato sezóna má co nabídnout.
"Noxus si pamatuje jen vítěze!" 🎭
Atakhan - Starodávný démon na Summoner's Rift

Sezóna přináší zcela nového epického monstra na Rift: Atakhan, starodávného démona krveprolití a násilí. Tento nový cíl mění dynamiku hry a nabízí vzrušující možnosti, jak ovlivnit průběh zápasu.
Kde a kdy se Atakhan objeví?
- Spawn čas: 20:00.
- Lokace: Atakhan se objeví v řece poblíž horní nebo dolní lajny, podle toho, kde bylo do 14. minuty více poškození šampionů a zabití.
- Signál: V 14. minutě se na místě objeví jeho "jáma" se dvěma trvalými zdmi, což hráčům umožní připravit strategii na jeho porážku.
Dvě podoby Atakhana
Atakhan se přizpůsobuje intenzitě hry a získává jednu ze dvou forem:
Ruinous Atakhan (Vysoká akce ve hře)
- Bonus: Vaše týmové odměny za epická monstra (draci, Baron Nashor, Rift Herald) se zvýší o 25 % na zbytek hry, včetně odměn, které jste již získali.
- Krvavé růže: Po jeho porážce zanechá 6 velkých a 6 malých krvavých růží, které můžete sbírat.
Voracious Atakhan (Nižší akce ve hře)
- Bonus:
- Permanentní +40 zlata za zabití šampiona po zbytek hry.
- Jednorázový efekt smrti podobný Guardian Angel (při smrti vstoupíte na 2 sekundy do stázového efektu a poté se teleportujete zpět na základnu).
- Zabiják získá 100 zlata a jeden krvavý okvětní lístek pro svůj tým.
- Bonus:
Krvavé růže a okvětní lístky
Nový herní prvek – Blood Roses (Krvavé růže):
- Spawn: Objevují se na místech, kde zemřeli šampioni, kolem Atakhanovy jámy nebo jako odměna za zabití Ruinous Atakhana.
- Odměny za růže a lístky:
- Každý lístek přidává týmu:
- 25 XP (hodnota může vzrůst až o 100 % v závislosti na K/D/A hráče, přičemž nižší K/D/A poskytuje více zkušeností).
- 1 až 0,33 Adaptivní síly (na základě velikosti růže).
- Každý lístek přidává týmu:
Strategický význam Atakhana
Atakhan přináší nový střednědobý cíl, který podporuje variabilitu zápasů a hráčské rozhodování. Díky jeho dvěma formám a mechanikám ovlivněným herními událostmi mohou hráči aktivně utvářet příběh každého zápasu.
Úpravy časování na Riftu
Aby byl pro Atakhana prostor, změnili jsme spawn časy ostatních epických monster:
- Rift Herald: Nyní se objevuje v 16:00.
- Baron Nashor: Nově spawn v 25:00.
Atakhan je navržen jako realistický cíl ve střední fázi hry, aniž by prodlužoval délku zápasů. Pokud by se ukázalo, že dochází k prodloužení her, provedeme potřebné úpravy.
Vyzvěte Atakhana a přepište historii Riftu! "Krev je jazykem války – kdo se ho naučí, získá moc."
Nexus věže nyní ožívají!
S novou aktualizací přichází změna, která může zcela změnit dynamiku pozdní hry: Nexus věže nyní po zničení znovu ožívají – a to v plném zdraví a se všemi svými vlastnostmi.
Jak to funguje?
- Respawn čas: Nexus věže se obnoví 3 minuty po svém zničení.
- Vlastnosti: Po respawnu jsou zcela nové – plné zdraví, plná funkčnost.
Proč tato změna?
Tento systém jsme přidali, abychom eliminovali situace, kdy ztráta obou Nexus věží znamenala nevyhnutelnou porážku. Cíle jako Baron Nashor nebo Elder Dragon byly často nemožné bránit, protože týmy musely zůstat na základně a chránit Nexus před backdoory šampionů jako Shaco nebo Sion.
S novými respawnujícími věžemi budete mít čas znovu získat kontrolu nad mapou, zatímco Nexus bude dočasně chráněn.
Strategický dopad
- Méně "beznadějných" her: Ztráta Nexus věží už neznamená automatický konec hry, pokud dokážete bránit a odrazit útoky.
- Více akce: Týmy se mohou více soustředit na získání klíčových objektivů místo neustálého hlídání Nexu.
- Vyrovnanější zápasy: Věže poskytují dodatečnou ochranu, což dává šanci na comeback i v náročných situacích.
S touto změnou doufáme, že hry budou napínavější až do samého konce a hráči získají více příležitostí bojovat o vítězství. Tak hurá zpět do akce – Nexus je připraven vydržet! 💥
Feats of Strength – Síla Noxu přichází na Rift!
S příchodem Noxu na Rift přinášíme nový systém: Feats of Strength. Tento herní prvek mění způsob, jakým týmy soupeří o první klíčové cíle ve hře, a přidává novou strategickou vrstvu do rané i pozdní fáze hry.
Co jsou Feats of Strength?
Feats of Strength nahrazují zlaté bonusy za First Blood a First Turret, a přidávají třetí výzvu: Monster Slaying. Tým, který jako první splní dvě ze tří výzev, získá Feats pro daný zápas.
Tři výzvy Feats of Strength:
- First Blood – První zabití šampiona.
- First Turret – Zničení první věže.
- Monster Slaying – Získání tří epických monster (např. drak, Rift Herald, Baron Nashor).
Odměny za vítězství ve Feats
Tým, který zvítězí v systému Feats, obdrží automaticky Triumphant vylepšení svých Tier 2 bot zdarma. Tyto vylepšené boty přinášejí bonusové statistiky a mohou být později dále vylepšeny na Tier 3, pokud má hráč alespoň dva dokončené legendární předměty.
Triumphant Boot Bonusy:
- Berserker's Greaves: +5 % rychlosti útoku.
- Ionian Boots of Lucidity: +5 schopnostní zrychlení (Haste).
- Sorcerer's Shoes: +4 magické průraznosti (Magic Penetration).
- Plated Steelcaps: +5 brnění.
- Mercury's Treads: +5 odolnosti vůči magii (Magic Resistance).
- Boots of Swiftness: +5 rychlosti pohybu (Movement Speed).
- Synchronized Souls: +5 rychlosti pohybu (Movement Speed).
Proč Feats of Strength?
- Strategické vedení hry
Feats pomáhá týmům soustředit se na cíle v rané hře a koordinovat svůj postup. - Vyrovnanější začátek
Odstranění zlatých bonusů z First Blood a First Turret eliminuje příliš rychlé sněhové koule jednotlivců a umožňuje týmovější dynamiku. - Zábavná a užitečná vylepšení
Triumphant boty přináší nový způsob, jak dosáhnout vylepšení ve střední a pozdní fázi hry, což hráče motivuje k aktivnímu plnění cílů.
Tier 3 boty
Hráči, kteří vyhráli Feats, si mohou zakoupit další úroveň bot (Tier 3) za zlato, pokud mají alespoň dva dokončené legendární předměty. Tyto boty poskytnou ještě silnější statistické bonusy nad rámec Triumphant verzí.
Tier 3 Boty – Upgrady pro vítěze Feats of Strength
Vítězství ve Feats of Strength otevírá vašemu týmu možnost zakoupit exkluzivní Tier 3 boty za 750 zlata. Tyto upgrady přidávají nové efekty a posilují základní statistiky vašich bot, což poskytuje významnou výhodu ve střední a pozdní fázi hry.
Upgrady Tier 3 bot
Gunmetal Greaves (Berserker's Greaves Upgrade)
- Cena: 750 zlata
- Staty:
- +10 % rychlosti útoku
- +5 rychlosti pohybu
- Efekt: Při útoku na šampiona získáte 15 % (melee) / 10 % (ranged) rychlosti pohybu, která klesá po dobu 2 sekund.
Crimson Lucidity (Ionian Boots of Lucidity Upgrade)
- Cena: 750 zlata
- Staty:
- +10 Haste
- +5 rychlosti pohybu
- Efekt: Po poškození nepřítele kouzlem, použití Summoner Spellu, nebo buffování spojence získáte 10 % (8 % pro ranged) rychlosti pohybu na 4 sekundy.
Spellslinger's Shoes (Sorcerer's Shoes Upgrade)
- Cena: 750 zlata
- Staty:
- +3 Magické průraznosti
- +5 rychlosti pohybu
- +10 % Magické průraznosti (kombinace flat a procentní průraznosti).
Armored Advance (Plated Steelcaps Upgrade)
- Cena: 750 zlata
- Staty:
- +10 brnění
- +5 rychlosti pohybu
- Efekt: Po přijetí fyzického poškození od šampiona získáte na 4 sekundy fyzický štít o hodnotě 10–140 (škálováno s levelem) + 4 % vašeho maximálního zdraví. Cooldown: 12 sekund.
Chainlaced Crushers (Mercury's Treads Upgrade)
- Cena: 750 zlata
- Staty:
- +10 Odolnosti vůči magii
- +5 rychlosti pohybu
- Efekt: Po přijetí magického poškození od šampiona získáte na 4 sekundy magický štít o hodnotě 10–140 (škálováno s levelem) + 4 % vašeho maximálního zdraví. Cooldown: 12 sekund.
Swiftmarch (Boots of Swiftness Upgrade)
- Cena: 750 zlata
- Staty:
- +10 rychlosti pohybu
- Efekt: Zvyšuje celkovou rychlost pohybu o 4 %, což se násobí s dalšími procentními bonusy rychlosti pohybu.
Forever Forward (Synchronized Souls Upgrade)
- Cena: 750 zlata
- Staty:
- +10 rychlosti pohybu
- Efekt: Zatímco jste mimo boj, zvyšuje celkovou rychlost pohybu o 10 %. Tento bonus se násobí s dalšími procentními bonusy rychlosti pohybu.
Cassiopeia – Speciální úprava
Cassiopeia nemůže nakupovat boty, takže pokud její tým vyhraje Feats, její pasivní schopnost Serpentine Grace se upgraduje na Triumphant Serpentine Grace.
- Triumphant Serpentine Grace: Místo 4 bodů rychlosti pohybu za úroveň nyní poskytuje 6 bodů rychlosti pohybu za úroveň.
Teleport – Nová éra strategického přemisťování
S tím, jak se hráčské dovednosti a znalosti hry zlepšují, Teleport se stal nesmírně silným nástrojem bez výrazné slabiny. Slouží jako výhoda pro vítězného hráče na lajně i jako únikový mechanismus pro toho, kdo prohrává. Přitom oba těží z možnosti přesunu po mapě během několika sekund.
Nové změny přinášejí dynamiku a strategickou hloubku, s důrazem na vyvážení jeho využití na lajně i mimo ni.
Co se mění?
Cestování místo okamžitého přemístění
- Místo okamžitého přemístění (blink) nyní Teleport vizuálně přesune šampiona přes mapu jako nezastavitelný dash.
- Čas cesty se mění na základě vzdálenosti:
- Standardní Teleport: Až 8 sekund v závislosti na délce cesty.
- Unleashed Teleport: Rychlost cesty zůstává vysoká (4500) a trvá výrazně méně času.
Změny v mechanice
- Doba vyvolání: Snížena z 4 na 3 sekundy, aby pocitově vyvolání trvalo méně času.
- Rychlost cesty:
- Standardní Teleport má rychlost 1000 (zrychlí, pokud by cesta trvala déle než 8 sekund).
- Unleashed Teleport zůstává rychlý a efektivní pro pozdní fáze hry.
Rebalancování cooldownu
- Standardní Teleport: Snížen cooldown ze 360 na 300 sekund.
- Unleashed Teleport: Cooldown nezměněn (330–240 sekund podle úrovně).
Homeguards od začátku hry
- Homeguards se aktivují od začátku hry, i když před 14. minutou poskytují slabší efekt. Tím se zkracuje rozdíl mezi pěším návratem na lajnu a použitím Teleportu, což zachovává plynulost rané fáze hry.
Výhody a strategický dopad
- Vyšší reaktivita na přenos
Díky vizuálnímu přesunu je nyní snazší reagovat na příchozí teleport, což zvyšuje interakce mezi týmy. - Větší důraz na mapové vlivy v pozdější fázi hry
Unleashed Teleport zůstává klíčový pro strategické přesuny ve střední a pozdní fázi hry. - Vyváženější raná fáze
Slower Teleporty na začátku hry snižují frustraci a otevírají nové možnosti pro hráče, kteří ho nepoužívají.
Shrnutí změn Teleportu
Mechanika | Předtím | Nyní |
---|---|---|
Doba vyvolání | 4 sekundy | 3 sekundy |
Způsob přenosu | Okamžité přemístění | Nezastavitelný vizuální přesun |
Doba přenosu | Vždy 4 sekundy | Až 8 sekund (záleží na vzdálenosti) |
Cooldown (Standard) | 360 sekund | 300 sekund |
Cooldown (Unleashed) | 330–240 sekund | Beze změny |
Rychlost cesty (Standard) | N/A | 1000 (rychlejší nad 8 sekund cesty) |
Rychlost cesty (Unleashed) | 4500 | 4500 |
Homeguards | Pouze po 14. minutě | Od začátku hry (slabší efekt před 14. minutou) |
Změny Minionů a Pravidel pro Lajny – Vyváženější Začátek Hry
Cílem těchto změn je zmírnit náročnost laningu v rané fázi hry, aby se znevýhodněné lajny necítily bez šance na úspěch. Nová pravidla mají zlepšit hratelnost během prvních minut zápasu, minimalizovat tvrdé snowbally a učinit zápasy dynamičtějšími.
Hlavní změny minionů
Úpravy pro ranou fázi hry
- Rychlejší eliminace minionů: Minion vlny se nyní budou vzájemně likvidovat rychleji díky:
- Mírnému snížení jejich HP na začátku hry.
- Zvýšenému poškození mezi miniony.
- Menší vlny u věží: Menší velikost vln minionů znamená, že věže nebudou tak snadno přetíženy, což zvyšuje bezpečnost hráčů pod věží.
- První Cannon Minion: Objevuje se nyní až ve 4. vlně místo 3.
Změny statistik minionů
Melee Minioni:
- HP: 477–1300 ⇒ 465–1500 (škálování do 48. minuty).
- Armor: 0–16 ⇒ 0–20 (škálování do 42. minuty).
- AD: 12–80.2 ⇒ 11–80 + 2 % aktuálního HP miniona (škálování do 42. minuty).
Ranged Minioni:
- HP: 296–485 ⇒ 284–600 (škálování do 56. minuty).
- AD: 24.5–120.5 ⇒ 21–125 + 4 % aktuálního HP miniona (škálování do 45. minuty).
Cannon Minioni:
- HP: 912–2900 ⇒ 920–2960 (škálování do 38. minuty).
- AD: 41.5–77.5 ⇒ 39–73.5 + 6 % aktuálního HP miniona.
- Škálování zastaveno:
- HP: Po 90. minutě (předtím 175 minut).
- AD: Po 90. minutě (předtím 7 dní).
Super Minioni:
- HP Škálování: Zastaveno po 90. minutě (předtím 150 minut).
- AD: 230 + 5 každých 1,5 minuty ⇒ 215 + 5 každých 1,5 minuty.
- AD Škálování: Zastaveno po 90. minutě (předtím 300 minut).
Drobné změny a nová pravidla
- XP Range: Zvýšeno z 1400 na 1500.
- Poškození minionů:
- Minioni nyní udělují 55 % poškození věžím a šampionům (z původních 50 %).
- Ambientní zlato: Začíná dříve – od 1:40 místo 1:50, což funkčně přidává hráčům 20,4 zlata navíc.
Dlouhodobé škálování
- Škálování minionů je prodlouženo až do 90. minuty u všech typů. To znamená, že minioni budou stále užiteční při dobývání nepřátelské základny i ve velmi dlouhých hrách.
Proč tyto změny?
- Vyvážení rané hry: Hráči budou mít větší šance udržet lajnu a minimalizovat riziko brzkých snowballů.
- Strategická hloubka: Rychlejší likvidace minionů zvyšuje důraz na správné last-hity a umístění na mapě.
- Plynulost pozdní hry: Škálování minionů zaručuje jejich užitečnost i ve velmi dlouhých zápasech, aniž by byly přehnaně silné.
Změny věží – Silnější obrana a vyváženější útočnost
S cílem posílit obranu šampionů a zároveň umožnit větší herní flexibilitu přinášíme změny věží. Tyto úpravy mají za cíl zlepšit jejich účinnost při bránění spojených šampionů a zároveň umožnit snadnější zničení věží během rané fáze hry.
Hlavní změny
Posílení Heat mechaniky
- Zvýšení poškození při zahřátí:
- Předtím: +40 % za každý stack (až 220 % maximálního poškození).
- Nyní: +50 % za každý stack (až 250 % maximálního poškození).
- Trvání Heat mechaniky:
- Předtím: 3 sekundy.
- Nyní: 5 sekund.
- Výsledek: Věže nyní chrání šampiony déle a způsobují vyšší poškození během tower dive scénářů.
- Zvýšení poškození při zahřátí:
Změny Fortification buffu
- Snížení redukce poškození věží během Fortification:
- Předtím: 85 % redukce poškození.
- Nyní: 50 % redukce poškození.
- Výsledek: Hráči nyní mohou snadněji ničit věže a získávat zlaté pláty během rané fáze hry, aniž by byla nutnost tower divingu.
- Snížení redukce poškození věží během Fortification:
Změny Champion Bounties – Přehlednější a vyváženější odměny
S cílem zjednodušit pravidla pro odměny u šampionů, kteří mají špatné statistiky, přinášíme změny v systému Champion Bounties. Tyto úpravy mají hráčům lépe přiblížit, jak jsou odměny šampionů počítány, a zároveň zajistit dlouhodobou vyváženost ekonomiky ve hře.
Hlavní změny
Úpravy negativních bounty
- Dříve se ignorovalo prvních -50 zlata u negativních bounty (šampioni s nízkým skóre).
- Nově: Negativní bounty již nezohledňuje těchto -50 zlata, což znamená, že:
- Šampioni se skóre 0/1 a 0/2 budou nyní mít nižší hodnotu než dříve.
- Tento systém lépe reflektuje výkon hráče a jeho přínos v daném zápase.
Rychlost změn bounty hodnot
- Hodnota zlata z killů a asistencí u negativních bounty nyní roste pomaleji:
- Dříve: +4 zlata na kill/asistenci při negativním bounty.
- Nyní: +5 zlata na kill/asistenci při negativním bounty.
- To zajišťuje, že ekonomika zůstane dlouhodobě vyvážená, zatímco jednotlivé hry budou lépe reflektovat situace na mapě.
- Hodnota zlata z killů a asistencí u negativních bounty nyní roste pomaleji:
Pozitivní bounty (shut downy)
- Tyto změny nemají žádný dopad na pozitivní bounty. Mechanika odměn za "shut downy" zůstává beze změny.
Dopady změn
Lepší pochopení systému
- Hráči nyní snadněji pochopí, proč má šampion určitou hodnotu zlata při zabití.
- Transparentnější pravidla přispívají k jasnějším herním rozhodnutím.
Odměny odpovídající výkonu
- Šampioni s nízkým skóre budou méně lákavými cíli, což umožní těmto hráčům snadněji se vrátit do hry.
- Hráči budou motivováni více se soustředit na klíčové cíle místo neustálého "campování" slabších šampionů.
Vyvážená ekonomika
- Pomalejší změny v hodnotách zlata zajišťují, že hry budou méně ovlivněny jednotlivými kill streaky nebo krátkodobými výkyvy.
Shrnutí změn Champion Bounties
Mechanika | Předtím | Nyní |
---|---|---|
Negativní bounty | Ignoruje prvních -50 zlata | Neignoruje -50 zlata |
Kill/asistence (negativní) | +4 zlata na kill/asistenci | +5 zlata na kill/asistenci |
Pozitivní bounty (shut downy) | Beze změny | Beze změny |
Tyto změny poskytují férovější a srozumitelnější systém odměn, který zlepšuje herní zážitek pro všechny hráče a podporuje strategickou hloubku zápasů.
Summoner's Rift Ranked Season 1, 2025
Sezóna hodnocených her na Summoner's Rift pro rok 2025 začíná brzy, a s ní přichází několik klíčových změn a aktualizací.
Harmonogram a klíčové informace
- Začátek sezóny: 9. ledna 2025 ve 12:00 místního serverového času (globálně).
- Hodnocená fronta během přechodu: Během krátkého období před začátkem sezóny (cool down window) zůstane hodnocená fronta aktivní, ale postup v tomto období se nebude započítávat.
Hlavní změny
APEX Duo MMR omezení
- Na začátku sezóny bude dočasně deaktivováno, což umožní širší možnosti duo hraní. Omezení se vrátí zpět s aktualizací 25.S1.2.
Odměny za sezónu
- Ranked Victorious Skin: Od této sezóny vyžaduje 15 vítězství v hodnocených hrách (Solo/Duo, Flex, nebo kombinace).
- Nová mise pro sledování pokroku: Hráči budou mít misi, která sleduje počet výher potřebných k získání odměny. Samotná odměna bude udělena na konci sezóny.
- Seasonal Ranked Reward Tracker: Tento systém byl odstraněn.
Shard transfer služba
- Bude dočasně deaktivována před koncem sezóny a znovu aktivována po udělení odměn za Split 3 z roku 2024 v aktualizaci 25.S1.1.
Reset hodnocení
- Reset MMR: S začátkem sezóny budou hodnocení hráčů resetována. Toto však bude jediný reset pro celý rok 2025, jak bylo nedávno oznámeno.
Co můžete očekávat?
- Flexibilní duo hraní na začátku sezóny díky deaktivaci APEX MMR omezení.
- Jasné sledování pokroku díky nové misi pro Ranked Victorious Skin.
- Pouze jeden reset hodnocení pro celý rok, což umožní konzistentní progres.
- Sezóna přináší přehlednější a vyváženější strukturu odměn pro všechny hráče.
CHAMPIONS
Ashe
Pasivní schopnost upravena. Poškození a rychlost útoku u Q zvýšeny.
Aktualizace Ashe v tomto patchi má dva hlavní cíle: Za prvé, chceme snížit její extrémní sílu na nižších úrovních. Kombinace jednoho z nejvyšších základních poškození na úrovni 1 ve hře a schopnosti trvale zpomalovat své cíle může vést k situacím, kdy jediná chyba znamená, že vás Ashe pronásleduje po celé lajně, což vás nutí použít Flash nebo zemřít.
Za druhé, chceme, aby Frost Shot byl vždy přínosem, místo aby byl někdy překážkou. I při 100% šanci na kritický zásah nikdy Ashe nezískala žádné bonusové poškození ze své pasivní schopnosti, protože se aktivovala pouze na již zpomalených cílech. Změny u Volleye jsou jednoduchým přenosem síly – oslabují ji na úrovni 1, ale dělají ji silnější po úrovni 5, bez ohledu na sestavení.
Pasivní schopnost – Frost Shot
- Poškození:
- Předtím: 115 % + Crit%
- Nyní: 100 % + Crit%
- Podmínka poškození:
- Předtím: Platí pouze na cíle zpomalené Frost Shotem.
- Nyní: Platí vždy, bez ohledu na zpomalení.
Q – Ranger's Focus
- Poškození:
- Předtím: 105/110/115/120/125 %
- Nyní: 110/115/120/125/130 %
- Rychlost útoku:
- Předtím: 25/32.5/40/47.5/55 %
- Nyní: 25/35/45/55/65 %
W – Volley
- Poškození:
- Předtím: 20/35/50/65/80 + 100 % total AD
- Nyní: 60/95/130/165/200 + 100 % bonus AD
Kalista
Dashy jsou nyní odolnější vůči zpomalení. Regenerace many zvýšena. Poškození a mana náklady Q sníženy. Poškození E sníženo na nižších úrovních.
Podobně jako u změn Ashe chceme omezit extrémní sílu Kalisty na úrovních 1–3 a zároveň hráčům Kalisty nabídnout něco, na co se mohou těšit. Co se týče oslabení, snižujeme její schopnost poke s kombinací Q-E oslabením základního poškození Pierce a jeho nákladů na manu. Také oslabujeme její all-in potenciál snížením bonusového poškození Rend u prvních několika úrovní schopnosti při více stackech.
Na straně vylepšení jsme přepracovali logiku výpočtu rychlosti dashů pro Martial Poise. Výpočet rychlosti dashu u Kalisty byl složitý systém zahrnující útoky za sekundu, bonusovou rychlost útoku, vzdálenost dashu, modifikátory rychlosti pohybu a další faktory. Nyní tyto výpočty více zvýhodňují Kalistu: částečně ignorují zpomalení rychlosti útoku, méně se zaměřují na zpomalení rychlosti pohybu a nyní se zrychlují s bonusovou rychlostí pohybu. Výsledkem je, že její dashy jsou o něco pomalejší na začátku hry, rychlejší v pozdní fázi hry a výrazně rychlejší při zasažení silnými zpomaleními. Také jsme zvýšili její regeneraci many v pozdní hře, aby byla přívětivější pro začínající hráče Kalisty, kteří nejsou příliš efektivní v refundaci many pomocí Rend.
Základní statistiky
- Růst regenerace many:
- Předtím: 0.4
- Nyní: 0.8
Pasivní schopnost – Martial Poise
- Přepočet dashu: Logika výpočtu dashu byla kompletně přepracována.
- Základní rychlost útoku: Nyní správně zohledněna, což představuje zvýšení o přibližně 8 %.
- Vliv zpomalení rychlosti útoku:
- Předtím: Plný vliv.
- Nyní: Vliv zpomalení rychlosti útoku snížen na polovinu. Bonusy ke rychlosti útoku mají stále plný vliv.
- Vliv rychlosti pohybu:
- Předtím: Násobeno (1 - Slowed%).
- Nyní: Násobeno (0.2 % celkové rychlosti pohybu + 0.28), což zajišťuje:
- Větší výhody z bonusové rychlosti pohybu.
- Větší odolnost vůči zpomalením (minimální násobitel je nyní 48 %).
- Animace dashu: Byla obnovena původní animace dashu při základních útocích.
Q – Pierce
- Poškození:
- Předtím: 20/85/150/215/280 + 105 % total AD
- Nyní: 10/75/140/205/270 + 105 % total AD
- Cena many:
- Předtím: 50/55/60/65/70
- Nyní: 60/65/70/75/80
E – Rend
- Poškození za další stack:
- Předtím: 8/12/16/20/24 + 25/30/35/40/45 % total AD
- Nyní: 7/14/21/28/35 + 20/25/30/35/40 % total AD
Twitch
W zpomalení má lepší scalling.
Twitch dostal menší buff v minulém patchi, který ho dostal na rozumnou úroveň síly pro AD buildy. Nicméně, už ve verzi 14.9 jsme mu dali preventivní nerf na AP, který už teď není nutný.
W – Venom Cask
- Zpomalení:
- Předtím: 30/35/40/45/50 % (+5 % za každých 100 AP)
- Nyní: 30/35/40/45/50 % (+6 % za každých 100 AP)
Varus
Base mana snížena. Náklady many na Q sníženy. Poškození W zvýšeno. Náklady many na E zvýšeny.
Podobně jako u Ashe a Kalisty, chceme, aby super raná laning fáze Varuse působila interaktivněji. Hail of Arrows je velmi dlouhý a spolehlivý nástroj na poke, zvláště v kombinaci s nevyhnutelným systémovým poškozením z Comet a Scorch.
I když existují dobré důvody, proč má E dlouhý dosah a spolehlivost (hlavně kvůli aktivaci Blight na utíkajících nepřátelích), můžeme zvýšit cenu jeho použití tak, aby bylo efektivní pouze při použití těchto stacků. Přesouváme jeho mana omezení tak, aby mohl více hrát kolem Piercing Arrow, která nabízí kvalitnější herní mechaniky kolem uhýbání a schovávání za miniony, zatímco Hail of Arrows se stává spíše situační schopností.
Abychom dále vytvořili prostor v rané hře, také upravujeme bonusové poškození na zásah u Blighted Quiver.
Základní statistiky
- Mana: 360 ⇒ 320
Q - Piercing Arrow
- Náklady na manu: 65/70/75/80/85 ⇒ 50/55/60/65/70
W - Blighted Quiver
- Poškození na zásah: 8/13/18/23/28 ⇒ 6/12/18/24/30
E - Hail of Arrows
- Náklady na manu: 80 ⇒ 90
PŘEDMĚTY
Bloodletter's Curse
AP bruiserům chyběl předmět, který by kombinoval penetraci nebo snížení Magic Resistance s vhodnými statistikami, a proto přinášíme Bloodletter's Curse z režimu Arena na Summoner's Rift! Upravené statistiky, recept a mírně modifikovaná pravidla pasivní schopnosti zajišťují, že tento předmět zdravě zapadne do hry. I když ho mohou využívat i ne-bruiser šampioni, jako je Brand, je navržen tak, aby se Mordekaiser, Gwen a další cítili dobře při jeho nákupu.
Statistiky a recept
- Cena: 2900 zlata
- Recept:
- Haunting Guise
- Fiendish Codex
- 750 zlata
- Statistiky:
- Ability Power: +60
- Health: +350
- Ability Haste: +15
Pasivní schopnost – Vile Decay
- Při způsobení magického poškození schopnostmi nebo pasivy na šampiony sníží jejich Magic Resistance o 5 % na 6 sekund.
- Skládání efektu: Až do 30 % snížení Magic Resistance.
Heartsteel
Cílem těchto změn je poskytnout zdravotně orientovaným tankům, jako je Sion, více synergických možností skrze úpravy předmětů Heartsteel, Unending Despair a Warmog's Armor. Pro Heartsteel obnovujeme jeho synergii se schopnostmi, které přímo zvyšují zdraví, čímž lépe zapadne do jejich herního stylu.
Colossal Consumption – Poškození:
- Předtím: 80 + 12 % bonusového zdraví z předmětů
- Nyní: 70 + 3 % maximálního zdraví
Colossal Consumption – Bonusové zdraví:
- Předtím: 12 % poškození způsobeného Colossal Consumption
- Nyní: 10 % poškození způsobeného Colossal Consumption je přidáno jako maximální zdraví
Unending Despair
Unending Despair je nyní přepracován z univerzálního předmětu pro týmové boje na předmět, který je zřetelněji zaměřený na tanky hromadící zdraví. S dvousložkovými resisty (armor a magic resist) poskytuje více prostoru pro nákup zdraví, zatímco vylepšený efekt Anguish lépe slouží šampionům s velkými zásobami zdraví.
Změny v receptu
- Původní recept:
- Chain Vest + Kindlegem + Ruby Crystal
- Nový recept:
- Aegis of the Legion + Giant's Belt
Změny v efektu – Anguish
- Předtím:
- Každých 5 sekund při boji se šampiony způsobuje 30–50 (podle úrovně) + 3 % bonusového zdraví magického poškození nepřátelským šampionům poblíž a léčí za 250 % způsobeného poškození.
- Nyní:
- Každé 4 sekundy při boji se šampiony způsobuje 3 % bonusového zdraví + 8–15 (podle úrovně) magického poškození nepřátelským šampionům poblíž a léčí za 250 % způsobeného poškození.
Statistiky
- Zdraví:
- Předtím: 400
- Nyní: 350
- Brnění (Armor):
- Předtím: 60
- Nyní: 25
- Odolnost vůči magii (Magic Resist):
- Předtím: 0
- Nyní: 25
Warmog's Armor
Warmog's Armor je nyní upraven na jasný předmět zaměřený na zvyšování odolnosti skrze vysoké hodnoty zdraví, spíše než na jeho převod do poškození, jako u předmětů typu Heartsteel, Titanic Hydra nebo Hullbreaker. Zvýšený práh pro aktivaci Warmog's Heart znamená, že většina šampionů bude muset počkat déle, než tento předmět bude efektivní. Aktualizovaná pasivní schopnost však činí Warmog's atraktivním v pozdějších fázích hry pro tanky, kteří budují vysoké hodnoty zdraví.
Změny v receptu
- Původní recept:
- Giant's Belt + Winged Moonplate + Crystalline Bracer
- Nový recept:
- Giant's Belt + Giant's Belt + Crystalline Bracer
Statistiky
Bonus k rychlosti pohybu:
- Předtím: +4 %
- Nyní: 0 %
Požadavek na zdraví pro aktivaci Warmog's Heart:
- Předtím: Aktivace s minimálně 1500 bonusového zdraví.
- Nyní: Aktivace s minimálně 2000 bonusového zdraví.
Pasivní schopnost – Warmog's Heart
- Předtím:
- Regeneruje 2,5 % maximálního zdraví každých 0,5 sekundy a poskytuje +4 % bonusové rychlosti pohybu, pokud šampion neobdržel poškození za posledních 6 sekund.
- Nyní:
- Regeneruje 3 % maximálního zdraví každou sekundu, pokud šampion neobdržel poškození za posledních 8 sekund.
Runy – Nové přídavky a odstranění
Tato aktualizace přináší významné změny ve výběru run, kdy některé staré runy byly odstraněny a nahrazeny novými možnostmi, zaměřenými na zlepšení mapové kontroly, přizpůsobení se různým herním režimům a posílení ultimátních schopností.
Odstraněné runy
- Ghost Poro
- Zombie Ward
- Eyeball Collection
- Nullifying Orb
Nové runy
1. Deep Ward
- Efekt:
- Stealth Wards umístěné v nepřátelské džungli se počítají jako "Deep".
- Po dosažení úrovně 11 se "Deep" stávají i Stealth Wards umístěné v řece.
- "Deep Wards" získávají +1 život a +30–45 sekund trvání (+30–120 sekund pro žlutý totem).
2. Sixth Sense
- Efekt:
- Automaticky označuje nezjištěné a neviditelné wardy ve vzdálenosti 900 jednotek.
- Po dosažení úrovně 11 odhalí wardu na 10 sekund.
- Cooldown:
- Melee šampioni: 300 sekund.
- Ranged šampioni: 360 sekund.
3. Grisly Mementos
- Efekt:
- Za každý takedown šampiona získáte 4 schopnostní zrychlení pro trinket.
- V režimech, kde to není smysluplné (např. ARAM), místo toho získáte 2 Summoner Ability Haste, maximálně do 50.
- V režimech bez ward, všichni hráči, kteří zvolí Deep Ward nebo Sixth Sense, budou automaticky převedeni na Grisly Mementos.
4. Axiom Acanist
- Efekt:
- Poškození, léčení a/nebo štít z ultimátních schopností se zvyšuje o 14 % (sníženo na 9 % pro AoE poškozující schopnosti).
- Takedowny nepřátelských šampionů refundují 7 % aktuálního zbývajícího cooldownu ultimátní schopnosti.
ARAM – Novinky a úpravy na začátku sezóny
Sezónu začínáme s lehkým patchem zaměřeným na drobné změny u šampionů. Tyto úpravy budou postupně integrovány do jejich schopností. Nové předměty bedlivě sledujeme, abychom zajistili vyváženou hratelnost. Bridge of Progress byl vypnut – děkujeme, že jste si s námi užili nezapomenutelné Arcane momenty. Vítejte zpět na Howling Abyss! GLHF a užijte si nový rok.
Změny šampionů
Buffy
Nerfy
Rotace Mythic Shopu – Novinky a změny
Během posledních několika let jsme si u Mythic Shopu všimli, že hráči často musí dlouho čekat na návrat Prestige skinů, na které si šetřili. Od patchu 25.S1.2 proto přejdeme na rotaci obsahu v každém patchi, aby byl obchod pravidelně aktualizován a nabízel čerstvé možnosti.
Aktuální stav
- Současný obsah Mythic Shopu zůstane prozatím beze změn, což vám dává ještě trochu času získat aktuální odměny.
Plánovaná rotace (Patch 25.S1.2)
- Oslava Lunar New Year:
- S příchodem nové rotace můžete očekávat obsah související s minulými oslavami Lunárního Nového roku, včetně:
- Prestige skinů
- Chroma variant
- Ikon
- S příchodem nové rotace můžete očekávat obsah související s minulými oslavami Lunárního Nového roku, včetně:
Podrobnější informace o konkrétním obsahu budou zveřejněny v dalších poznámkách k patchi.
Budoucí aktualizace a zpětná vazba
- Pokračujeme v naslouchání vaší zpětné vazbě, sledování nákupního chování a zlepšování nástrojů pro správu Mythic Shopu.
- V budoucnu budeme sdílet další podrobnosti o tom, jak můžete očekávat rotaci obsahu v obchodě.
Komunita a newsletter
Chceš být u novinek jako první? Připoj se na náš CZ/SK komunitní Discord, kde v roomce #herní-novinky najdeš ty nejčerstvější pecky! 🎮💥 Můžeš se taky zapojit do diskuze, najít nové přátele, spoluhráče, účastnit se GIVEAWAYS a ulovit periférie nebo klíče na hry, které tě zajímají! 🔑👾
Díky tvé podpoře mohu vytvářet kvalitní herní obsah a přinášet nejčerstvější informace ze světa gamingu 🎮. Některé odkazy v mých článcích mohou být affiliate - když přes ně nakoupíš, dostanu malou provizi, aniž by se změnila cena pro tebe. Všechny produkty a hry, které doporučuji, jsou pečlivě vybrané a osobně otestované. Tento příjem mi pomáhá zůstat nezávislým tvůrcem a přinášet ti objektivní recenze a názory. Pokud se ti můj obsah líbí, můžeš mě podpořit i přes členství na Twitchi, YouTube nebo Discord Nitro boost. Děkuji za tvou podporu! - MagicStark 💎

Daniel Haša
🎮 Streamer | 🎥 Content Creator | 📈 SEO Specialist | 🎮 Gamer & Beta Tester | ✍️ Copywriter | 🧠 AI user
Daniel je vášnivý hráč a tvůrce obsahu, který se specializuje na herní recenze, návody a novinky ze světa videoher. Pravidelně streamuje na Twitchi, vytváří detailní YouTube videa a přináší exkluzivní články na magicstark.cz. Pokrývá nejnovější tituly, poskytuje hluboké herní analýzy a pomáhá hráčům dostat ze sebe maximum.