Patch 2025.S1.3 Notes
Přivítej se v prvním velkém balančním patchi 2025.S1! Vyladil jsem většinu systémů a pořádně se podíval na jednotlivé balanční výkyvy. Oslabuji top 3 junglery (Viego, Skarner a Wukong), výrazně posiluji Domination strom po nedávných změnách run a přidávám další systémový buff auto-attacků zvýšením globálního limitu attack speedu. Zároveň dále snižuji champion bounties pro carry v prohrávajícím týmu.

Přináším ti také rychlé balanční úpravy různých epických příšer - oslabení Void Grubs, Voracious Atakhana a Cloud Soul, zatímco posiluji nejslabší Chemtech Soul. K tomu se můžeš těšit na několik desítek individuálních změn šampionů.
Swiftplay dostává sérii úprav zaměřených na snížení tlaku epických příšer a pomoc s včasným ukončováním her, aby swiftplay zůstal skutečně rychlý. Připravil jsem ti také další kolo rychlých balančních změn pro nejlepší i nejhorší šampiony.
Patch Highlights

Přechod z OpenGL na Metal pro MacOS a změny v DirectX
Pro zachování stability a výkonu her musím občas ukončit podporu staršího hardwaru nebo softwaru, který už hráči příliš nevyužívají. Tyto změny se většinou dotknou jen malé části z vás, ale chci dát vědět dopředu, pokud by se tě to týkalo.
Za několik patchů převedu uživatele macOS z OpenGL na Metal grafickou technologii. Půjde o postupný přechod s možností návratu k OpenGL po určitou dobu. Pokud stále používáš OpenGL, klient automaticky přejde na Metal po odstranění podpory - nemusíš nic dělat. Jestli ale používáš OpenGL kvůli nekompatibilitě hardwaru s Metal grafikou, budeš potřebovat hardware upgradovat, abys mohl pokračovat ve hraní po odstranění OpenGL podpory.
Zároveň vylepšuji způsob využití DirectX 11 pro Windows uživatele. Pokud tvoje grafická karta podporuje DirectX 11 feature level 11_0, klient se aktualizuje automaticky. Pokud ale tvoje karta podporuje pouze DirectX 11 feature level 10_0, budeš muset upgradovat hardware, abys mohl pokračovat ve hraní po této aktualizaci.
Streamer Mode
S tímto patchem přidávám Streamer Mode. Tato funkce nahradí jména účtů jmény šampionů od načítací obrazovky až do konce hry u hráče, který si ji zapne. Cílem je omezit stream sniping a další formy obtěžování streamerů.
Aktivace je jednoduchá - stačí zapnout nastavení v klientovi přes Settings -> Interface -> Health and Resource Bars.
Systémy
Limit Attack Speedu
Průměrný power level šampionů za posledních patnáct let postupně rostl, ale auto-attacky zůstávaly pozadu. S vylepšením efektivního zdraví a poškození schopností je čas zajistit, aby late-game útoky držely krok. Zvyšuji teoretický maximální DPS o 20%. Existuje sice tvrdý limit toho, jak rychle by šampioni měli útočit, aby byli hratelní i pro běžné smrtelníky, ale 3 útoky za sekundu považuji za rozumné.
- Základní limit Attack Speedu: 2.5 ⇒ 3.0
Champion Bounties
Pokračuji v úpravách "Champion bounties pro prohrávající týmy", tentokrát agresivněji než dříve. Stále je prostor pro další úpravy, ale chci dále snížit počet situací, kdy jediný šampion má bounty a snaží se táhnout tým jako Atlas Zemi.
Potlačení pasivních bounty
- Náskok potřebný pro začátek potlačení pozitivních bounty snížen o 60%
- Náskok potřebný pro úplné odstranění bounty z prohrávajícího týmu snížen o 33%
- Jakmile se objeví Objective Bounties, Champion Bounties jsou pro prohrávající tým plně potlačeny
Chemtech Soul
Chemtech je momentálně nejhorší dračí duše, proto ji posiluji, aby byla více srovnatelná s ostatními.
- Buff pod 50% zdraví 11% zvýšené poškození a redukce poškození ⇒ 13% zvýšené poškození a redukce poškození
Cloud Soul
Cloud soul je podle dat i vnímání nejlepší ve vyšších úrovních hry. Nerfuji její pasivní zisk rychlosti pohybu, protože je těžké ji kontrovat.
- Zisk rychlosti pohybu 20% ⇒ 15%
Void Grubs
Void Grubs jsou příliš cenní, proto nerfuji jejich buff poškození a upravuji aktualizaci jejich zdraví a poškození při spawnu.
- Při prvním spawnu se zdraví a útočné poškození aktualizuje okamžitě místo v 6:04
- Poškození struktur za stack 8/4 každou 1s po dobu 4s ⇒ 6/3 každou 1s po dobu 4s
Atakhan
Voracious Atakhan navzdory nerfům v minulém patchi zvýšil svůj winrate, proto přidávám další nerfy včetně prodloužení času návratu na mapu při aktivaci False Life.
- Extra zlato za takedown 40g ⇒ 25g
- Withdrawal nyní plně léčí namísto pouhého léčení základního zdraví
- Doba stáze při False Life Withdrawal 5.5s ⇒ 15s
Champions

Cassiopeia
Cassiopeia byla silným hráčem před Feats of Strength a zůstává výborná i po svém nedávném zeslabení. Chceme zachovat její schopnost absorbovat několik úderů jako bojový magik ve střední vzdálenosti a co nejvíce uchovat Twin Fang, ale nechceme oslabit její už tak slabou fázi v lane. Proto mírně snižujeme její pozdní herní damage, který pochází z méně zajímavých zdrojů.
Q - Noxious Blast
- Damage: 75/110/145/180/215 (+70% AP) ⇒ 75/110/145/180/215 (+65% AP)
W - Miasma
- Damage per second: 20/25/30/35/40 (+15% AP) ⇒ 20/25/30/35/40 (+10% AP)

Evelynn
Evelynn si nevede dobře, ani u hráčů, kteří správně upgradují Allure jako druhou schopnost. Chceme ji vylepšit pro všechny hráče a především zmenšit rozdíl mezi intuitivním E-maxem a celkově silnějším W-maxem. Vzhledem k tomu, že je již docela náchylná ke snowballingu a spoléhá se na Mejai's Soulstealer a Rabadon's Deathcap, chtěli bychom jí poskytnout trochu alternativní strategii, která jí umožní snadněji likvidovat zranitelné cíle i v případě, že není napřed v penězích nebo stackách.
E - Whiplash
- Základní poškození:
- Staré: 55/70/85/100/115 (+3% (+1.5% AP) z maximálního HP cíle)
- Nové: 60/90/120/150/180 (+3% (+1.5% na 100 AP) z maximálního HP cíle)
- Posílené poškození:
- Staré: 75/100/125/150/175 (+4% (+2.5% AP) z maximálního HP cíle)
- Nové: 80/120/160/200/240 (+4% (+2.5% na 100 AP) z maximálního HP cíle)

Galio
Galio by měl být zranitelnější v časné fázi hry vzhledem k jeho silnému prvnímu nákupu předmětu, proto hledáme způsob, jak zvýšit protihru snížením základního zdraví, zejména protože podává nejlepší výkon ve vyšších skill brackets.
Základní statistiky
- Zdraví: 632 ⇒ 600
Změna: Snížení základního zdraví o 32 bodů, což by mělo zvýšit jeho zranitelnost v počáteční fázi hry.

Kayn
Shadow Assassin Kayn je aktuálně slabší variantou, což není spravedlivé pro tohoto "double-edgedlorda". Navýšením poškození Q schopnosti zajistíme, že bude smrtelnější, když hráč nehraje za Rhaasta, který stejně jeho Q nahrazuje.
Q - Reaping Slash
- Poškození: 75/95/115/135/155 (+85% Bonus AD) ⇒ 75/100/125/150/175 (+85% Bonus AD)
Hlavní změna: Zvýšení základního poškození schopnosti Q v pozdějších úrovních (o 20 bodů v maximální úrovni).

Jax
Jax je slabý, zejména v nižších rankách. S odebráním Many bisquittů se Jaxovy problémy s manou staly skutečnějšími, proto zvyšujeme základní regeneraci many, aby to kompenzoval. Přidáváme mu také více zdraví na úroveň, protože jeho škálování zdraví bylo výrazně pod úrovní jiných srovnatelných šampionů jeho třídy, a použijeme to jako obecné navýšení síly. Posilujeme také poškození R schopnosti jako plošné zvýšení síly ve všech úrovních.
Základní statistiky
- Přírůstek zdraví: 100 ⇒ 103
- Základní regenerace many: 7.6 ⇒ 8.2
R - Grandmaster At Arms
- Poškození po třech útocích: 70/120/170 (+60% AP) ⇒ 75/130/185 (+60% AP)

Jayce
Tank Jayce je příliš přítomný v profesionální hře a hráči nejsou spokojeni s jeho používáním jako tanku. Časem bylo mnoho Jaycových vylepšení zaměřeno na zvýšení základního poškození, proto tyto bonusy stahujeme a kompenzujeme je zvýšením AD poměrů u všech jeho primárních zdrojů poškození. To by mělo být neutrální pro AD Jayce, ale celkové oslabení pro Jayce, který nestaví AD.
Q - Do Nebes!
- Poškození: 60/110/160/210/260/310 (+120% bonus AD) ⇒ 60/105/150/195/240/285 (+135% bonus AD)
Q - Šokový Výboj
- Poškození: 60/115/170/225/280/335 (+125% bonus AD) ⇒ 60/110/160/210/260/310 (+140% bonus AD)
W - Elektrické Pole
- Poškození: 40/55/70/85/100/115 (+25% AP) ⇒ 35/50/65/80/95/110 (+25% AP)
R - Transformace Mercury Kladivo
- Posílený základní útok: 25/65/105/145 (podle úrovně) (+25% bonus AD) ⇒ 25/60/100/130 (podle úrovně) (+30% bonus AD)

Miss Fortune
Vývojáři chtějí postupně snižovat pozdní herní zbroj v průběhu roku, mimo jiné s cílem zmírnit prudký pokles efektivity fyzických lethality buildů v pozdních fázích hry. Miss Fortune je jednou z postav, u které lze ubrat něco zbroje. Vzhledem k její přílišné síle v laning fázi je hlavní část tohoto zeslabení zaměřena na její brzkou hru, i když změny základní zbroje mívají dalekosáhlé důsledky v průběhu zápasu.
Základní statistiky
- Zbroj: 28 ⇒ 25
- Přírůstek zbroje: 4.2 ⇒ 4

Nasus
Nasus byl minulým zeslabením zasažen příliš tvrdě a spolu s poklesem síly v této sezóně vývojáři chtějí vrátit část jeho pasivního zotavení, což by mu mělo pomoci fungovat v průběhu celé hry.
Pasivní schopnost - Soul Eater
- Life Steal: 9/15/21% (podle úrovně) ⇒ 12/18/24% (podle úrovně)
Hlavní změna: Zvýšení life steal o 3-3% v různých fázích hry.

Quinn
Quinn je aktuálně velmi slabá a musela spoléhat na burst lethality buildy, aby podala alespoň průměrný výkon. Vývojáři chtějí vrátit její sílu základních útoků do dřívější podoby v tomto patchi a později znovu vyhodnotí případné další vylepšení.
W - Heightened Senses
- Útočná rychlost: 28/36/44/52/60% ⇒ 28/41/54/67/80%
Hlavní změna: Významné zvýšení útočné rychlosti, zejména ve vyšších úrovních schopnosti.

Rakan
Rakan je slabší, než by měl být pro většinu hráčů League of Legends, proto vývojáři chtějí jeho posílení. Přestože tato změna vypadá malá, věří, že zvýšení agentnosti zapojení v rané hře bude významné, a jsou připraveni dále zasáhnout, pokud to nebude dostačující.
W - Velký Vstup
- Doba obnovení: 16/14.5/13/11.5/10 ⇒ 14/13/12/11/10
Hlavní změna: Snížení doby obnovení schopnosti W v nižších úrovních.

Rell
Rell měla v posledních měsících kolísavý výkon, ale aktuálně je č. 1 podporou pro většinu hráčů League of Legends. Ačkoli je trochu samotářka, neměla by být tak daleko před ostatními. Vývojáři proto zavádějí jednoduché nerfy zaměřené na odolnost, které byly naposledy velmi účinné.
Základní statistiky
- Zdraví: 640 ⇒ 620
- Přírůstek zbroje: 4.3 ⇒ 4
Hlavní změny: Snížení základního zdraví o 20 bodů a mírné snížení přírůstku zbroje.

Samira
Přestože experti na Samiru si vedou celkem dobře, vývojáři chtějí otevřít možnosti úspěchu pro širší základnu hráčů. Tento buff útočné rychnosti by měl pomoci těm, kteří nedokážou spolehlivě kombinovat do Inferno Trigger během zlomku sekundy, a pro hry, kde skočení do nepřátelského týmu by znamenalo okamžitou smrt. Jde o přidání dalšího potenciálu pro základní útočný vzorec, a to jak v rané laning fázi, tak v týmových bojích.
E - Divoký Nápor
- Trvání útočné rychnosti: 3 sekundy ⇒ 5 sekund

Skarner
Skarner je mobilnější než většina tanků a má mimořádně účinný nástroj pro útok a únik ve schopnosti E. Ta již obsahuje 35% redukci cooldownu při omráčení cíle, takže základní cooldown může být prodloužen, aby ztížil útok a únik během krátkého střetu. Vzhledem k jeho mobilitě má navíc prostor pro ztrátu vrozené odolnosti, aby byl více v souladu s ostatními tanky.
Základní statistiky
- Přírůstek zbroje: 4.8 ⇒ 4.5
E - Ixtalův Dopad
- Doba omráčení: 1,5 sekundy ⇒ 1 sekunda

Swain
Poslední nerfy Swaina zašly dále, než bylo zamýšleno, proto vývojáři přidávají zpět něco síly. Pasivní zdraví by mu mělo snížit závislost na dalších nákupech HP, zatímco buff AP ratia by mu měl pomoci lépe využít schopnost moci.
Vývojáři jsou spokojeni, že Swain má mix použitelných předmětů - jako přední bojový magik, který se chce obklopovat nepřátelskými šampiony, jsou pro něj použitelné tankové předměty v pořádku. Chtějí však zajistit, aby měl své místo i AP.
Pasivní schopnost - Ravenous Flock
- Max. zdraví na duši: 12 ⇒ 15
E - Nevermove
- Poškození: 80/120/160/200/240 (+60% AP) ⇒ 80/120/160/200/240 (+70% AP)

Teemo
Teemo je momentálně příliš dobrý v šikanování horních linií. Největší pákou pro snížení jeho síly je přímé on-hit poškození jeho E schopnosti, které často aplikuje proti melee soupeřům před plným zásahem jedu.
Tato změna dramaticky snižuje on-hit poškození v úrovních 1 a 2, ale vyrovnává se na úrovni 5, kdy je méně efektivní, protože většina Teemova poškození v mid-late game pochází z hub, nikoli z útoků.
Nerf na úrovni 1 poskytne soupeřům více času odemknout své 3 základní schopnosti a dá jim větší šanci bojovat proti Teemovu harasu v lani.
E - Toxický Výstřel
- On-Hit Poškození: 14/27/40/53/66 (+30% AP) ⇒ 9/23/37/51/65 (+30% AP)

Thresh
Vývojáři mají Thresha rádi a chtějí ho vidět v dobré formě. Zvyšují jeho základní zdraví, aby mohl lépe bojovat v laning fázi, a posilují pasivní poškození základních útoků E schopnosti pro lepší škálování poškození v průběhu hry.
Základní statistiky
- Zdraví: 600 ⇒ 620
E - Flay
- Poškození základního útoku: 1,5 na Duši (+ až 80/110/140/170/200%) ⇒ 1,7 na Duši (+ až 90/120/150/180/210% celkového AD)

Viego
Viego si vede dobře s vysokou mírou výběru a zákazu, proto vývojáři snižují jeho sílu návratem zpět k AD hodnotám před Worlds patchem.
Základní statistiky
- Útočné poškození: 60 ⇒ 57

Wukong
Wukong se nedávno stal králem džungle. Vývojáři chtějí otevřít více prostoru v roli, proto stahují některé nedávné buffy, které byly výrazně zaměřené na džungli, s cílem minimálně ovlivnit Top Wukonga.
W - Klam
- Doba obnovení: 18/17/16/15/14 ⇒ 20/19/18/17/16
E - Nimbus Útok
- Útočná rychlost: 40/45/50/55/60% ⇒ 35/40/45/50/55%
Předměty

Bloodsong
Expose Weakness - Zvýšené přijaté poškození:
- Melee: 10% ⇒ 8%
- Ranged: 5% (beze změny)
Trvání: 6s ⇒ 4s
Tato změna mírně sníží dodatečné poškození pro melee uživatele a zkrátí celkovou dobu trvání efektu.

Zaz'Zak's Realmspike
Realmspike
- AP Poměr: 20% ⇒ 15%
Tato změna je součástí systémového úsilí odklonit hráče od damage supports směrem k tankům a enchantérům. Jde o mírný nerf Realmspike, který má především psychologicky odradit hráče od výběru damage supports, aniž by výrazně snížil win rate.
RUNY
Electrocute
- Poškození: 50-190 (podle úrovně) ⇒ 70-240 (podle úrovně) (poměr nezměněn)
Vývojáři považují nové vision runy Domination stromu za přijatelné, ale strom samotný stále zůstává slabý. Proto zavádějí buffy klíčových schopností s cílem umožnit vrahům návrat a úspěch ve stromu. U Electrocute jde o buff zaměřený na rannou hru, který jej jasně odlišuje od First Strike, jenž je zaměřen na pozdější fáze.
Dark Harvest
Poškození: 20 (+9 na duši) ⇒ 30 (+11 na duši) (poměr nezměněn)
Dark Harvest dostává podobný buff jako Electrocute, s 50% nárůstem poškození v rané hře a 25% nárůstem poškození ze škálování. Jde o runu, která vyžaduje včasnou excelenci pro udržení tempa a poskytuje skvělé odměny těm, kteří nadprůměrně vynikají.
Hail of Blades
- Útočná rychlost pro Melee: 110% ⇒ 140%
- Cooldown: 12 sekund ⇒ 10 sekund
Vývojáři si uvědomují, že buff cooldownu by nepřiměřeně ovlivnil ranged šampiony, proto zvyšují útočnou rychlost pouze pro melee šampiony.
Komunita a newsletter
Chceš být u novinek jako první? Připoj se na náš CZ/SK komunitní Discord, kde v roomce #herní-novinky najdeš ty nejčerstvější pecky! 🎮💥 Můžeš se taky zapojit do diskuze, najít nové přátele, spoluhráče, účastnit se GIVEAWAYS a ulovit periférie nebo klíče na hry, které tě zajímají! 🔑👾
Díky tvé podpoře mohu vytvářet kvalitní herní obsah a přinášet nejčerstvější informace ze světa gamingu 🎮. Některé odkazy v mých článcích mohou být affiliate - když přes ně nakoupíš, dostanu malou provizi, aniž by se změnila cena pro tebe. Všechny produkty a hry, které doporučuji, jsou pečlivě vybrané a osobně otestované. Tento příjem mi pomáhá zůstat nezávislým tvůrcem a přinášet ti objektivní recenze a názory. Pokud se ti můj obsah líbí, můžeš mě podpořit i přes členství na Twitchi, YouTube nebo Discord Nitro boost. Děkuji za tvou podporu! - MagicStark 💎

Daniel Haša
🎮 Streamer | 🎥 Content Creator | 📈 SEO Specialist | 🎮 Gamer & Beta Tester | ✍️ Copywriter | 🧠 AI user
Daniel je vášnivý hráč a tvůrce obsahu, který se specializuje na herní recenze, návody a novinky ze světa videoher. Pravidelně streamuje na Twitchi, vytváří detailní YouTube videa a přináší exkluzivní články na magicstark.cz. Pokrývá nejnovější tituly, poskytuje hluboké herní analýzy a pomáhá hráčům dostat ze sebe maximum.