Nový směr pro Privacy Sandbox na webu, aneb změna v chování Googlu

07.09.2024

Vyvinuli jsme Privacy Sandbox s cílem najít inovativní řešení, která významně zlepší online soukromí a zároveň zachovají internet podporovaný reklamami, jenž podporuje rozmanitý ekosystém vydavatelů, propojuje podniky se zákazníky a umožňuje nám všem bezplatný přístup k širokému spektru obsahu.

Google Privacy, změna v chování algoritmu Googlu
Google Privacy, změna v chování algoritmu Googlu

Během tohoto procesu jsme obdrželi zpětnou vazbu od různých zainteresovaných stran, včetně regulátorů, jako je britský Úřad pro hospodářskou soutěž a trhy (CMA) a Úřad komisaře pro informace (ICO), vydavatelů, webových vývojářů, standardizačních skupin, občanské společnosti a účastníků reklamního průmyslu. Tato zpětná vazba nám pomohla vytvořit řešení, která mají podpořit konkurenceschopný a prosperující trh, jenž funguje pro vydavatele i inzerenty, a podporují zavádění technologií zvyšujících soukromí.

První testování ze strany technologických firem zabývajících se reklamou, včetně Googlu, naznačilo, že Privacy Sandbox API má potenciál dosáhnout těchto cílů. Očekáváme, že celkový výkon při používání Privacy Sandbox API se bude časem zlepšovat, jak se bude zvyšovat přijetí těchto technologií v rámci odvětví. Zároveň si uvědomujeme, že tato změna vyžaduje značné úsilí mnoha účastníků a bude mít dopad na vydavatele, inzerenty i všechny ostatní, kteří se podílejí na online reklamě.

Google Privacy, změna cookiesa dalších uživatelských aktivit
Google Privacy, změna cookiesa dalších uživatelských aktivit

S ohledem na to navrhujeme aktualizovaný přístup, který klade důraz na volbu uživatele. Místo zrušení třetích stranových cookies bychom zavedli novou funkci v prohlížeči Chrome, která uživatelům umožní učinit informovanou volbu, která se bude vztahovat na celé jejich prohlížení webu, a tuto volbu budou moci kdykoli změnit. Tento nový směr konzultujeme s regulátory a budeme s odvětvím spolupracovat při jeho zavádění.

Jak bude tento proces pokračovat, zůstává důležité, aby vývojáři měli k dispozici alternativy chránící soukromí. Nadále budeme poskytovat a zlepšovat Privacy Sandbox API, abychom dále zvyšovali ochranu soukromí a užitečnost těchto nástrojů. Plánujeme také nabídnout další možnosti ochrany soukromí, včetně zavedení IP ochrany do anonymního režimu prohlížeče Chrome.

Jsme vděční všem organizacím a jednotlivcům, kteří s námi v posledních čtyřech letech spolupracovali na vývoji, testování a zavádění Privacy Sandbox. A jak budeme tuto strategii finalizovat, budeme nadále konzultovat s CMA, ICO a dalšími regulátory po celém světě. Těšíme se na pokračující spolupráci s celým ekosystémem na další fázi cesty k soukromějšímu webu.