Nejsilnějším inzerentem v segmentu spotřební elektroniky byla loni Alza.cz
Alza.cz, Datart a poté dlouho nikdo. Taková byla v roce 2023 situace mezi prodejci, v jejichž sortimentu zboží převažuje spotřební elektronika. Podle monitoringu Ad Intel společnosti Nielsen investovala Alza do inzerce přes 1,5 miliardy korun (v ceníkových cenách).

V konkurenčním boji na českém trhu s elektronikou se Datart, patřící pod křídla HP Tronic Zlín, umístil těsně za lídrem Alza.cz, když do reklamy investoval o necelých 100 milionů korun méně. Zatímco ostatní hráči v oboru, jako jsou Planeo, Electro World a Czc.cz, vynaložili na propagaci podstatně nižší částky, je třeba poznamenat, že v tomto přehledu chybí společnosti Allegro a Mall.cz. Tyto dvě, společně s Czc.cz, tvoří součást skupiny Allegro a odlišují se tím, že nabízejí široký a rozmanitý sortiment produktů prostřednictvím svého online tržiště.
Zajímavé je sledovat dynamiku reklamních výdajů ve srovnání s daty z před dvou let. Alza.cz zaznamenala pokles svých reklamních investic o 155 milionů korun, zatímco Datart zaznamenal v porovnání s rokem 2021 významný nárůst o 145 milionů korun.
