Meta propouští v herních studiích, včetně tvůrců Supernatural a Asgard's Wrath
Společnost Meta podle dostupných informací propustila zaměstnance v několika herních studiích, která v minulosti získala. Tato studia stojí za populárními VR hrami a toto rozhodnutí už má dopad na minimálně jeden z titulů pro Meta Quest.
Bohužel propouštění v herním průmyslu už dávno není ničím novým a pokračuje prakticky rok co rok. Jen v roce 2025 došlo k propouštění u společností jako Microsoft, Bandai Namco, Ubisoft, BioWare a Eidos Montreal. Meta nyní propouští zaměstnance již podruhé v tomto roce.

Která studia byla zasažena?
Meta propustila zaměstnance ve svých získaných VR studiích, konkrétně ve Within Unlimited, Inc. a Sanzaru Games. Tato dvě studia jsou zodpovědná za hry Supernatural a Asgard's Wrath.
Mluvčí společnosti Meta potvrdil pro magazín The Verge, že k propouštění došlo, údajně proto, že "některé týmy v rámci Oculus Studios procházejí změnami ve struktuře a rolích." Podle zpráv byli propuštěni i někteří zaměstnanci v týmech pro hardwarové operace.
Supernatural již pociťuje dopady propouštění
Tyto změny už mají bohužel dopad na minimálně jednu ze zmíněných her. Poté, co se zpráva o propouštění dostala na veřejnost, vývojář VR fitness hry Supernatural zveřejnil oficiální příspěvek k této záležitosti, ve kterém potvrdil, že přišel o část svého týmu kvůli snahám "pracovat efektivněji".
V důsledku toho už varoval hráče, že tréninky budou vycházet pomalejším tempem než dříve. Jako kompenzaci slibuje přidat více možností intenzity ke svým tréninkům, takže dopad na hráče nemusí být tak velký, jak by se mohlo na první pohled zdát.

Druhá vlna propouštění v Meta za rok 2025
Jak již bylo zmíněno, není to poprvé, co Meta v tomto roce propouští své zaměstnance. V únoru společnost propustila ohromujících 3 600 zaměstnanců, což představovalo přibližně 5 % celkového personálu. Tehdy se uvádělo, že se jednalo o propouštění na základě výkonnosti.
Zdá se, že Meta si myslela, že je stále prostor pro další zeštíhlení, vzhledem k těmto novým propouštěním. Podle Bloombergu byli nedávno propuštění zaměstnanci společnosti Meta vyzváni, aby se ucházeli o alternativní pozice ve společnosti, ale není jasné, kolik jich skutečně bude přijato zpět.
Meta a její VR akvizice
Meta v posledních letech získala řadu VR studií, včetně vývojářských studií zodpovědných za hry jako Beat Saber, Batman: Arkham Shadow a Resident Evil 4 VR. Společnost dříve plánovala vydání virtuální reality verze GTA: San Andreas, ale tento projekt byl od té doby na neurčito odložen a studio, které za ním stálo, bylo koupeno společností Rockstar Games.

Co to znamená pro budoucnost VR her?
Tato situace vrhá další stín na budoucnost VR her, které přitom zaznamenaly v posledních letech poměrně slibný růst. Meta byla jedním z hlavních tahounů v této oblasti, zejména díky dostupné ceně headsetu Meta Quest a jeho široké nabídce obsahu.
Propouštění v tvůrčích týmech by mohlo vést k pomalejšímu vývoji nových titulů a aktualizací pro ty stávající. Zároveň to může naznačovat, že společnost Meta přehodnocuje své priority v oblasti VR a možná se více zaměřuje na oblasti, které přinášejí větší finanční návratnost.
Můj pohled na situaci
Tyto zprávy jsou bohužel další kapkou v moři problémů, které herní průmysl v poslední době zažívá. Propouštění sice může krátkodobě zlepšit finanční výsledky společností, ale dlouhodobě má devastující dopad na kreativitu a kvalitu vytvářeného obsahu.
Supernatural je jedna z těch aplikací, která skutečně ukazuje potenciál VR technologie - nejde jen o hru, ale o nástroj, který může reálně zlepšit zdraví a kondici uživatelů. Omezení vývojářského týmu určitě povede k pomalejšímu vývoji, což je škoda.
Na druhou stranu, Meta stále masivně investuje do svého metaverza, což je projekt, který zatím nepřináší téměř žádné konkrétní výsledky. Propouštění v úspěšných herních studiích, zatímco se miliardy dolarů vyhazují na neurčitou virtuální budoucnost, vyvolává otázky o strategických prioritách společnosti.
Pokud jsi fanouškem VR her, nemusíš zatím panikařit. Trh stále roste a existuje mnoho dalších studií, která na této platformě vyvíjejí zajímavý obsah. Navíc propuštění vývojáři často zakládají nová studia, která mohou přinést svěží vítr do celého odvětví.
Související články:
Komunita a newsletter
Chceš být u novinek jako první? Připoj se na náš CZ/SK komunitní Discord, kde v roomce #herní-novinky najdeš ty nejčerstvější pecky! 🎮💥 Můžeš se taky zapojit do diskuze, najít nové přátele, spoluhráče, účastnit se GIVEAWAYS a ulovit periférie nebo klíče na hry, které tě zajímají! 🔑👾
Díky tvé podpoře mohu vytvářet kvalitní herní obsah a přinášet nejčerstvější informace ze světa gamingu 🎮. Některé odkazy v mých článcích mohou být affiliate - když přes ně nakoupíš, dostanu malou provizi, aniž by se změnila cena pro tebe. Všechny produkty a hry, které doporučuji, jsou pečlivě vybrané a osobně otestované. Tento příjem mi pomáhá zůstat nezávislým tvůrcem a přinášet ti objektivní recenze a názory. Pokud se ti můj obsah líbí, můžeš mě podpořit i přes členství na Twitchi, YouTube nebo Discord Nitro boost. Děkuji za tvou podporu! - MagicStark 💎

Daniel Haša
🎮 Streamer | 🎥 Content Creator | 📈 SEO Specialist | 🎮 Gamer & Beta Tester | ✍️ Copywriter | 🧠 AI user
Daniel je vášnivý hráč a tvůrce obsahu, který se specializuje na herní recenze, návody a novinky ze světa videoher. Pravidelně streamuje na Twitchi, vytváří detailní YouTube videa a přináší exkluzivní články na magicstark.cz. Pokrývá nejnovější tituly, poskytuje hluboké herní analýzy a pomáhá hráčům dostat ze sebe maximum.