FPS Star Wars hra od Respawn Entertainment byla zrušena
Společnost Electronic Arts se připojila ke stále rostoucímu seznamu společností, které jsou postiženy propouštěním, a oznámila snížení počtu zaměstnanců o 5 %, přičemž se také vyjasňuje, jaké důsledky to bude mít na jednotlivé projekty a studia v rámci společnosti.

Electronic Arts oznámilo zastavení vývoje očekávané hry Mandalorian od studia Respawn Entertainment, což je součást širších restrukturalizačních opatření v rámci společnosti. Ve svém prohlášení Laura Miele, prezidentka EA pro zábavu a technologie, zdůraznila, že EA se rozhodlo ukončit práci na single-playerové FPS hře ze světa Star Wars, která byla potvrzena v roce 2022. Toto rozhodnutí umožní studiu Respawn soustředit se na další rozvoj populární série Star Wars Jedi a hry Apex Legends.
Mieleová ve svém vyjádření zdůraznila jedinečné schopnosti studia Respawn vytvářet přitažlivé herní zážitky a uvedla, že rozhodnutí se soustředit na projekty, které více rezonují s fanoušky, jako jsou série Jedi a Apex Legends, vyplynulo z analýzy portfolia a preferencí hráčů. Vzhledem k oblibě těchto sérií u fanoušků EA usoudilo, že je vhodné přesměrovat zdroje a energii na rozvoj těchto oblíbených franšíz.

Vývoj zrušené hry Mandalorian měl být inspirován legendárními tituly jako Star Wars: Dark Forces, s hráči v roli mandalorianských lovčů odměn. Tento projekt měl potenciál rozšířit vesmír Star Wars ve videoherním průmyslu, ale nyní místo toho Respawn zaměří své úsilí na jiné projekty.
Co se týče série Star Wars Jedi, Cameron Monaghan, představitel hlavní postavy Cala Kestise, minulý rok naznačil práci na třetím díle, přestože EA to oficiálně nepotvrdilo. Odchod Stiga Asmussena, režiséra Fallen Order a Survivor, z Respawnu naznačuje změny ve vedení těchto projektů.
Kromě toho propouštění v EA vedlo k uzavření Ridgeline Games, studia založeného v roce 2021, které se zaměřovalo na vývoj single-playerových kampaní pro Battlefield, což je další ukázka rozsáhlých změn v rámci společnosti a jejích studií. Tato série opatření odrazuje od projektů, které nyní nejsou považovány za klíčové, a otevírá cestu pro další rozvoj a podporu stěžejních herních sérií a značek.