Jak funguje Brnění, Životy a redukce poškození v Conan Exiles
V sandboxové survival hře Conan Exiles od Funcomu je správa zdraví a brnění naprosto klíčová pro přežití. Ať už se střetneš s NPC nebo s jiným hráčem, vždycky odejdeš s menším množstvím zdraví, než damage, který ti protivník uštědřil. Kam se teda ten rozdíl poděl? Tenhle kompletní guide ti ukáže systém brnění a zdraví v Conan Exiles, jak funguje damage reduction, možnosti minimalizace ztrát zdraví, a spoustu dalších užitečných věcí. Pojďme na to!

Oblečený brnění
Všichni nosíme brnění a jeho celková hodnota se ukazuje na obrazovce inventáře (vlevo). Když přejedeš na záložku Stats, uvidíš efekt toho brnění jako Total Damage Reduction = X% (vpravo). Čím vyšší je hodnota brnění, tím vyšší je i damage reduction. Takže lepší brnění = vydržíš déle a můžeš bojovat se silnějšíma nepřátelema. Brnění jsou uvedený na Wiki a když se podíváš na jednotlivý kusy, uvidíš hodnotu brnění. Když se podíváš na každej kus, můžeš sečíst hodnoty, a když si to brnění oblečeš, ten součet se ukáže na obrazovce inventáře. Společně s tvojí volbou teplotní odolnosti, bonusových atributů a vzhledu to určí, jaký brnění si chceš craftit nebo lootit.

Vnitřní brnění
Nevěděls, že nějaký je? Nejseš sám. Každej bod Agility dává 4 brnění i bez oblečení čehokoli. Takže když namaxuješ Agility, máš základní hodnotu brnění 200, ke který přidáš hodnoty z oblečenýho brnění. Taky je tu třetí perk v Grit, Iron-hard Muscles, kterej přidává slušnou část hodnoty brnění. Ty se ukážou na obrazovce inventáře jako součet vnitřního i nasazenýho brnění. Jelikož je nepravděpodobný, že by někdo maxxoval Agility, pamatuj, že jsou tu buffy, který přidávají agility, a tím i hodnotu brnění, což vede zase k damage reduction. Vnitřní brnění se nikdy nesnižuje jako oblečený brnění v Durability. Pátej perk v Survival, Bronzed Physique, snižuje příchozí přímej damage o 10%, ale není to brnění a neukazuje se to v hodnotě brnění, prostě se to děje.

Váha brnění
Oblečený brnění je lehký, střední a těžký a každý má svý výhody. S lehkým brněním můžeš nosit víc věcí, rychlejc uhejbat a dál běžet, ale obětováváš obranu. S těžkým brněním je tvoje obrana fakt neskutečná a můžeš face-tankovat docela dost bossů, ale nemůžeš moc dobře uhejbat jejich útokům nebo odnýst moc lootu. Střední je mix obojího - zvyšuje tvoji obranu oproti lehkýmu a zvyšuje tvoji mobilitu oproti těžkýmu. Tvoje volba záleží na tom, jakej styl hraní tě nejvíc baví.

Vylepšování brnění
Jsou různý kity, který vylepšujou některý atributy oblečenýho brnění za cenu jinejch atributů. Odemykaj se na různejch levelech nebo se jejich recept najde v dungeonech. Můžeš použít Thick Armor Plating, což dá tomu kusu brnění víc, no, brnění, ale za cenu durability. Můžeš je udělat flexibilnější s Advanced Armor Flexibility Kit, což spotřebovává míň staminy na některý akce jako lezení, za cenu durability. Můžeš se rozhodnout udělat brnění lehčí s Armor Reduction Kit, zase za cenu nějaký durability. Prokousej se svejma receptama a koukni, co sedí k příležitosti. Možná budeš chtít jednu sadu na boj a druhou na lezení, nebo to můžeš mixovat, zase aby to sedělo tvýmu stylu hraní.
Poškození durability
Ale vraťme se k tomu, když tě někdo praští. Tvoje ztráta zdraví nebyla stejná jako damage output nepřítele. Tvoje brnění část toho absorbovalo, což je vidět na celkový damage reduction. Ta absorpce se neztratila, ale rozložila se na každej kus, co máš na sobě, a snižuje "zdraví" brnění, Durability. Pomocí obojího vidíš, co se stalo s tím damage outputem. Když Durability tvýho brnění klesne na nulu, už tě nechrání a musí se opravit (pokud je to možný), ale váha brnění zůstává. Taky jde na nulu každej stat, teplotní odolnost a jakejkoli bonus, co to brnění mělo. Ztraceno. Není to postupný zhoršování, je to buď 1, nebo 0. Pokud je Durability tvýho brnění cokoli jinýho než nula, pořád máš plný zmíněný hodnoty.

Atributy brnění
Většina brnění má nějaký bonusy. Některý přidávaj tvý atributy, třeba normální lehký brnění zvyšuje Encumbrance, jiný brnění přidává damage bonus ke strength a agility zbraním, atd. Můžeš si vybrat (i mixovat) ty bonusy, aby doplňovaly tvoje vybraný atributy. Kvůli dalším věcem možná budeš chtít i změnit atributy (respecnout), aby se vybalancovaly s tvým vybraným brněním. Proč vybraným brněním? No, brnění má taky teplotní charakteristiky. Některý brnění tě zahřívá, jiný tě chladí. Uvědom si, že to nefunguje jako izolace domu, spíš jako tvoje klimoška nebo topení. Dva bary chladu ti daj ochranu na dva bary chladu, ne jen dva bary blíž ke středu. Poslední, ale ne nejmíň důležitý, je vzhled. Jak chceš, aby to brnění vypadalo? Hodně si s tím vyhraješ a máš spoustu svobody ve výběru.

Redukce Poškození
Teď, když víme, jak funguje brnění, si promluvme o vztahu mezi hodnotou brnění a damage reduction. Není to lineární - ne přímočarej vztah -, je to nakódovaný tak, aby to obsahovalo to, čemu se říká "klesající výnosy" podobně, jako ve hrách jako je League of Legends nebo Path of Exile. Přidání 1 bodu brnění při nízkejch hodnotách zvyšuje damage reduction víc než přidání 1 bodu brnění při vysokejch hodnotách. Graf vpravo ukazuje, jak to funguje. Možná sis všiml, že v tý křivce jsou "boule" - to je proto, že hodnoty zobrazený na dvou záložkách jsou zaokrouhlený. Interně je tam několik dalších desetinnejch míst, který jsou vidět jen v devkitu nebo pro vývojáře.
Takže jak moc je cenný přidat 100 bodů hodnoty brnění? Záleží na tom, kde zrovna jseš na tom grafu. Bez ohledu na výslednou damage reduction, pokud je to těsnej boj, tak hodně cenný. Zhodnotíš, jak na tom jseš proti konkrétnímu nepříteli, a rozhodneš se. Vybav se a vyraz ven!
Průraznost brnění zbraní
Tak si promluvme o efektu průraznosti brnění zbraní na výslednej damage. Nedávný (květen 2020) testy ukázaly, že průraznost brnění je přímo odečtena od damage reduction kvůli brnění. Například Yoggite Cudgel ukazuje 24% průraznost brnění, takže pokud má tvůj cíl 80 brnění (24% damage reduction), aplikuje se plnej damage a brnění se totálně ignoruje. I když si možná myslíš, že 80 brnění je nízká hodnota, koukni se na některý stránky tvorů na jejich hodnotu brnění. PvP je jiný zvíře. Můžeš narazit na toho hráče nebo thralla s 1K+ těžkým brněním. V tomhle případě 83%-24%=59%, už ne tak moc. Možná si budeš chtít vzít zbraň s vyšší průrazností brnění a aplikovat Master Weapon Fitting. Obecně průraznost brnění > raw damage, když si vybíráš zbraň v endgame.
Komunita a newsletter
Chceš být u novinek jako první? Připoj se na náš CZ/SK komunitní Discord, kde v roomce #herní-novinky najdeš ty nejčerstvější pecky! 🎮💥 Můžeš se taky zapojit do diskuze, najít nové přátele, spoluhráče, účastnit se GIVEAWAYS a ulovit periférie nebo klíče na hry, které tě zajímají! 🔑👾
Díky tvé podpoře mohu vytvářet kvalitní herní obsah a přinášet nejčerstvější informace ze světa gamingu 🎮. Některé odkazy v mých článcích mohou být affiliate - když přes ně nakoupíš, dostanu malou provizi, aniž by se změnila cena pro tebe. Všechny produkty a hry, které doporučuji, jsou pečlivě vybrané a osobně otestované. Tento příjem mi pomáhá zůstat nezávislým tvůrcem a přinášet ti objektivní recenze a názory. Pokud se ti můj obsah líbí, můžeš mě podpořit i přes členství na Twitchi, YouTube nebo Discord Nitro boost. Děkuji za tvou podporu! - MagicStark 💎

Daniel Haša
🎮 Streamer | 🎥 Content Creator | 📈 SEO Specialist | 🎮 Gamer & Beta Tester | ✍️ Copywriter | 🧠 AI user
Daniel je vášnivý hráč a tvůrce obsahu, který se specializuje na herní recenze, návody a novinky ze světa videoher. Pravidelně streamuje na Twitchi, vytváří detailní YouTube videa a přináší exkluzivní články na magicstark.cz. Pokrývá nejnovější tituly, poskytuje hluboké herní analýzy a pomáhá hráčům dostat ze sebe maximum.