Borderlands 4 přináší velkou změnu pro granáty a těžké zbraně

02.05.2025

Fanoušci série Borderlands se dočkali pořádné dávky informací během State of Play věnovaného Borderlands 4, který proběhl 30. dubna. Mezi mnoha oznámeními vynikla jedna zásadní změna herní mechaniky - nový "ordinance" systém, který výrazně mění způsob, jakým budou fungovat granáty a těžké zbraně.

Konec problémů s municí pro výbušniny

Jak si všimli fanoušci na subredditu Borderlands 4, nový ordinance slot nahrazuje tradiční slot pro granáty, ale s podstatným rozšířením - lze do něj umístit také těžkou zbraň. To znamená, že raketomety už nebudou zabírat standardní slot pro zbraně v inventáři.

Ještě významnější změnou je, že tyto zbraně nyní fungují na principu cooldownu místo spotřeby munice. Prakticky to znamená, že se už nikdy nebudeš muset trápit s nedostatkem výbušné munice nebo granátů.

Tento systém přináší jednu kompromisní volbu - budeš si muset vybrat mezi granáty NEBO těžkou zbraní, ale ať už zvolíš cokoli, tvá volba bude mnohem praktičtější než v předchozích dílech.

Perfektní doplněk pro masivní herní zóny

Nový systém skvěle zapadá do konceptu rozsáhlých herních zón Borderlands 4. Hráči budou mít mnohem více příležitostí k ničení a vyvolávání chaosu, aniž by museli šetřit svou nejsilnější výbavu pouze na souboje s bossy.

Během State of Play předvedli vývojáři i bližší pohled na čtveřici nových Vault Hunterů, přičemž speciální pozornost byla věnována postavě Vex, která představuje sirénu v tomto díle. Prezentace se také zaměřila na změny a vylepšení v bojovém systému a systému kořisti.

Reakce na zpětnou vazbu z Borderlands 3

Po vlažném přijetí Borderlands 3 mnoha hráči je skutečnost, že Gearbox provádí tolik změn, povzbuzujícím znamením. Vývojáři zjevně naslouchali zpětné vazbě komunity a snaží se vylepšit prvky, které v předchozím díle nefungovaly ideálně.

Dobrou zprávou také je, že čekání na vydání nebude tak dlouhé, jak se původně očekávalo - datum vydání Borderlands 4 bylo posunuto na 12. září 2025 místo původně oznámeného 23. září.

Můj pohled na nové změny v Borderlands 4

Jako dlouholetý fanoušek série musím říct, že tato změna mě opravdu nadchla. Kolikrát jsem v předchozích dílech šetřil raketomety a granáty na bossy, jen abych zjistil, že jsem je mohl využít mnohem dříve a efektivněji? Nespočetněkrát.

Cooldown systém místo spotřeby munice je něco, co už léta funguje skvěle v mnoha MMO hrách a kompetitivních střílečkách. V kontextu Borderlands to dává perfektní smysl - hra je o šíleném chaosu a destrukci, a tato změna nám umožní naplno si užít její nejzábavnější aspekty.

Jediné, co mě trochu mrzí, je nutnost volby mezi granáty a těžkými zbraněmi. V předchozích dílech jsem často kombinoval oba typy pro maximální výbušný efekt. Na druhou stranu, chytrý balancing zajistí, že ani jedna z voleb nebude citelně slabší než druhá.

Také oceňuji, že raketomety už nebudou zabírat standardní slot pro zbraně. V Borderlands 3 jsem často řešil dilema, zda obětovat jeden ze svých čtyř slotů pro raketomety, které jsem používal jen příležitostně.

Jak změna ovlivní jednotlivé třídy postav?

Z dosavadních informací by se dalo spekulovat, že některé herní třídy by mohly z této změny těžit více než jiné:

  • Vex (nová siréna) - Podle záběrů z traileru se zdá, že její schopnosti mohou synergizovat s výbušninami
  • Třídy zaměřené na crowd control - Budou moci efektivněji řešit skupiny nepřátel bez spotřeby vzácné munice
  • Build postavy na maximální DPS - Mohou nyní počítat s konzistentním přísunem vysokého poškození

Osobně jsem velmi zvědavý, jak bude tento systém fungovat v praxi a jaké nové buildy postav to umožní. Určitě se na to mrknu během prvních dnů po vydání a podělím se o své postřehy.

Související články:

MagicStark - CTA Button

Štítky
Hodnocení článku

Na tvém názoru záleží

0.0
Hodnotilo 0 uživatelů
5★
0x
4★
0x
3★
0x
2★
0x
1★
0x
Ohodnotit článek
Děkujeme za vaše hodnocení!
Napsat komentář

Komunita a newsletter

Chceš být u novinek jako první? Připoj se na náš CZ/SK komunitní Discord, kde v roomce #herní-novinky najdeš ty nejčerstvější pecky! 🎮💥 Můžeš se taky zapojit do diskuze, najít nové přátele, spoluhráče, účastnit se GIVEAWAYS a ulovit periférie nebo klíče na hry, které tě zajímají! 🔑👾

Díky tvé podpoře mohu vytvářet kvalitní herní obsah a přinášet nejčerstvější informace ze světa gamingu 🎮. Některé odkazy v mých článcích mohou být affiliate - když přes ně nakoupíš, dostanu malou provizi, aniž by se změnila cena pro tebe. Všechny produkty a hry, které doporučuji, jsou pečlivě vybrané a osobně otestované. Tento příjem mi pomáhá zůstat nezávislým tvůrcem a přinášet ti objektivní recenze a názory. Pokud se ti můj obsah líbí, můžeš mě podpořit i přes členství na Twitchi, YouTube nebo Discord Nitro boost. Děkuji za tvou podporu! - MagicStark 💎

Autorova fotka

Daniel Haša

🎮 Streamer | 🎥 Content Creator | 📈 SEO Specialist | 🎮 Gamer & Beta Tester | ✍️ Copywriter | 🧠 AI user

Daniel je vášnivý hráč a tvůrce obsahu, který se specializuje na herní recenze, návody a novinky ze světa videoher. Pravidelně streamuje na Twitchi, vytváří detailní YouTube videa a přináší exkluzivní články na magicstark.cz. Pokrývá nejnovější tituly, poskytuje hluboké herní analýzy a pomáhá hráčům dostat ze sebe maximum.